1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Ook ik sluit me hier aan. Over zo'n 1,5 week hoop ik te starten met ICSI1, nadat ik eerst een aantal keer IUI heb gehad. Ik kijk er naar uit, eindelijk ga ik een kans maken zo voelt het, maar ik zie er ook tegenop! Het injecteren, de punctie en na de terugplaatsing de wachtweken. Poe zeg! Ik probeer mij er op voor te bereiden, maar iets zegt mij dat dat bijna onmogelijk is hahaha. Gebruiken jullie bijv arnica na de injecties? Of een ijscompres voor en een warme kruik er na?

[quote quote=10331803]Ook ik sluit me hier aan. Over zo’n 1,5 week hoop ik te starten met ICSI1, nadat ik eerst een aantal keer IUI heb gehad. Ik kijk er naar uit, eindelijk ga ik een kans maken zo voelt het, maar ik zie er ook tegenop! Het injecteren, de punctie en na de terugplaatsing de wachtweken. Poe zeg! Ik probeer mij er op voor te bereiden, maar iets zegt mij dat dat bijna onmogelijk is hahaha. Gebruiken jullie bijv arnica na de injecties? Of een ijscompres voor en een warme kruik er na?[/quote]

Hoi hoi
Zojuist heb ik mijn eerst ICSI traject achter de rug. Ik weet niet wat je gaat spuiten, maar wellicht kan ik je gerust stellen. Ik vond het allemaal meevallen. Zelfs de punctie was te doen. Niet fijn, maar met verdoving wel te doen. Omdat ik overstimulering had heb ik last van een lange nasleep. Hier heb ik meer moeite mee. Fysiek vergt het meer dan ik in eerste instantie had gedacht. Maar goed niet iedereen is hetzelfde. Het spuiten vond ik prima gaan, ook van de hormonen had ik geen last behalve vermoeidheid, waarschijnlijk is dat de reden dat ik nu meer last heb. 
Ik ben benieuwd wat jij gaat spuiten en in welk zh je zit en een belangrijke tip. Plan rust en vrij om te herstellen. Stress is niet handig tijdens de wachtweken. Zorg dus heeel goed voor jezelf en laat jezelf ook goed verzorgen. En zoek afleiding. 
Liefs

Welkom Elize! Wat spannend zeg, de wachtweken. Ik vond die echt niet te doen vorige maand. Heb je al iets gevoeld? Tsja de enige tips die ik heb is ga lekker wat afleidends doen. Plezier maken, heb ooit gelezen dat als je meer lacht dat dit ook de stofjes in je baarmoeder positief beïnvloedt. Dus ik kan alleen maar cliché tips geven helaas, afleiding afleiding afleiding. Voor overstimulatie kreeg ik de tip om veel AA drink te drinken, suiker zou de eierstokken kalmeren. Of het waar is weet ik niet, maar proberen kan geen kwaad. Ik had zelf ook overstimulatie...  en daarom geen verse TP gekregen. Ik hoop dat je snel opknapt want het is een klotegevoel.
Ben zelf nu bezig met kunstmatige cyclus voor onze tweede cryo. Van onze eerste cryo was ik zwanger maar is een vroege miskraam geworden helaas... zit nu op cyclusdag 8. Donderdag de bms-echo en dan hopelijk de donderdag erna de TP! En dan beginnen voor mij ook de slopende wachtweken, maar we gaan 2 weken met vakantie na de TP dus dat geeft hopelijk veel rust!
Lapjesendraadjes wohoooo over 1,5 week al, wat lekker snel! En spannend joh! Mijn duimen draaien echt heeeeeel hard. Het spuiten gaat echt meevallen, ik vond dat niks voorstellen en was heel bang. Had ook geen bijwerkingen oid. Bij sommige spuitjes brand de vloeistof een beetje. Ik had Fyremadel en daarbij was dat bijv het geval. Ik legde er iets uit de koelkast op, gewoon 10 minuutjes en dan zakt het wel. De eerste spuit is even een drempeltje maar echt, gewoon verstand op 0 en erin duwen. Gewoon vlot in je buik zetten. Bij mij ging het het beste aan de zijkanten van mijn buik, dus een beetje weg blijven bij de navel. Daar deed het minder zeer en kreeg ik minder blauwe plekjes. 

Hoi Mandarijntje,
Thanks! Oh dus jij vond de eerste keer wachten ook niet om te doen....pff wat een hel hey. Misschien nu wel meer dan voorheen. Het voelt als de eerste keer zo spannend. Ja door dat ik snel uitgeteld ben,is afleiding zoeken lastig. Afgelopen dagen kon ik alleen liggen en verder niks. Vandaag lukte het al om iets in huis te doen. Dus ik ben al blij dat dat mogelijk is. Wat ontzettend naar dat je een miskraam hebt gehad zeg... hopelijk gaat deze cryo het gewoon worden. 
Ik moet wel zeggen dat ik heel erg moe ben en kortademig. Daarnaast zijn mijn borsten vol en klappen ze uit mijn bh, haha. Is dit een bijwerking van de utrogestran capsules of zou dit een duidelijk symptoom zijn. Ook ben ik al drie wat verdrietig geweest maar niet zwaar emotioneel ofzo. Ik moet zeggen dat bij mijn vorige zwangerschap (wat uiteindelijk een miskraam is geworden) ook als eerst mijn borsten waren die enorm vol en groot werden.... dus je zou zeggen.. positief. Echter ik durf niet te hopen... ik moet nog 9 dagen tot mijn NOD, zou dit dan technisch al mogelijk zijn om dit soort symptomen te ervaren.
Liefs 

Lapjesendraadjes welkom op dit lijntje. Hopelijk kunnen jullie de rust nu vinden in dit traject. Ik vond het spuiten zelf niet zo'n probleem, ik zou er ook niks aan doen. Dus zelfs geen arnica ofzo op smeren.
Elize Kun je je zinnen een beetje verzetten inmiddels? Die wachtweken zijn hel, want je kunt niks behalve wachten. 
Schorpioen Wat ontzettend naar dit allemaal te horen, hopelijk kun je wat positiviteit uit je traject nu halen. 
Mandareintje heb je last van de hormonen inmiddels of valt dat mee! Hoop zou voor jullie dat de volgende cryo goed gaat! 

Lapjesendraadjes, welkom al is de reden jammer. Ik heb nog een korte tijd bij de topic als het langer duurt mee gelezen en gereageerd maar daar werd t me te druk en kon ik t niet meer volgen..
Hier verwacht ik deze week mijn ms.. dit keer een keer om naar uit te kijken omdat ik zoals lapjesendraadjes zei je weer t idee hebt om kans te maken. Laatste keer was de tp 7 maart en toen kwam corona...
Ik vond de behandeling meevallen. Had het erger verwacht, ik spoot met decapeptyl en glonal f, pregnyl voor de punctie en daarna de utrogestan. De decapeptyl ging meestal goed meer heel soms was de naald iets botter en ging het wat moeizamer of een beetje vervelend, op een andere plek ging het dan weer beter.
Heb de eerste dagen vooral wat hoofdpijn gehad. Maar dat kon ook van de stress komen die toen tot uiting kwam met een moeder die kantje boord in t zkh heeft gelegen.
Punctie was ik erg benieuwd naar, geen idee wat ik moest verwachten. Brak hierdoor ook op de tafel wellicht door de combinatie met de hormonen en de spanning. Punctie ging opzich goed, sommige eitjes gingen pijnloos en enkele waren wat gevoeliger maar hey was allemaal maar voor korte duur. Daarna rustig aan gedaan. En tja dan komt toch echt het aller moeilijkste.... wachten wachten en nog eens wachten..
Tips vooral veel water drinken na de punctie, ik heb de eerste dag op de bank en bed geleden met een leuke serie op Netflix. Andere dagen ook wat rustiger aan. Merkte vaak aan t eind van de avond dat het nog beurs voelde. Maar doe vooral dingen waar je blij van wordt. Rondje wandelen, biosje, theetje met n vriendin waardoor de tijd ook wat sneller gaat.. maar die dagen blijven lang.

Elise, heb je een mooi resultaat gehad met de punctie? Veel embryo's?

Mandareintje, ik hoop dat deze ronde beter gaat en dat het zo mag zijn.

Hoi Schorpioen,
Ik had 11 embryo's, waarvan 1 TP. Dus echt waanzinnig. Ik had wel een overstimulatie, maar goed. Sinds vandaag gaat het gelukkig beter. Ik heb wat in het huis kunnen doen gelukkig. Die WW zijn wel killing hoor. Ben erg onrustig.
Ik herken wat je zeg... het is dan beter om ongesteld te worden, zodat je verder kunt. Erg irritant allemaal. 
Nou succes en fijne avond.

Bedankt voor het warme welkom en alle tips!
Ik ga Decapeptyl en Menopur spuiten. De Mr. gaat ze voor me zetten, omdat ik het echt niet durf en omdat hij dan het gevoel heeft iets voor mij te kunnen doen. Ik loop in Leiderdorp. Ik krijg Ovitrelle als trigger. Voor de punctie krijg ik verdoving en de avond ervoor zelfs al een kalmerend middel (ik had een paniekaanval tijdens de prikinstructie dus ze vonden iets kalmerends wel verstandig hahaha. Normaalgesproken ben ik overigens heel nuchter hoor!)
Ik neem na de punctie in ieder geval 2 dagen ziekteverlof op en ga verder goed naar mijn lichaam luisteren. Ik zal waarschijnlijk in de tweede wachtweek vakantie opnemen. Omdat ik er aan toe ben, maar ook om rond de testdatum geen belangstellende collega's te moeten zien.
Ik probeer het allemaal maar over mij heen te laten komen, maar hoe nuchter ik ook ben ik merk dat ik ook een beetje zenuwachtig ben. 
Veel succes dames, ik zal over een tijdje echt mee kunnen praten, nu is het toch nog een beetje toekomstmuziek!

Terug
Bovenaan