1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Schorpioen herkenbaar hoor, ik heb ook moeite het andere topic 'voor de dames die langer wachten' bij te houden. Komen zoveel berichten haha! Heb er heel veel steun aan maar het gaat er ook zo ontzettend snel. Hier is het iets rustiger, ik vind dat ook wel heel fijn.
Elize: wauw 11! Heb je nu 10 cryo's dan? Hoe oud was jouw embryo toen het teruggeplaatst werd? Ik denk dat het wel erg vroeg is voor symptomen om eerlijk te zijn, en door de Utrogestan kun je je ook echt heeeel zwanger gaan voelen, heb dat zo vaak gelezen. Zelf gebruik ik Duphaston (orale tabletjes) maar heeft dezelfde werking. Ik kreeg 2 dagen voor de testdatum last van misselijkheid en 1 dag na de testdatum licht zere borsten, maar rond die datum is het ook alweer misgegaan. Kun je qua afleiding geen spelletjes doen ofzo? Een oude nintendo afstoffen, een goed boek lezen, bellen met vriendinnen, een sjaal gaan breien, koekjes bakken... ik verzin maar wat hoor. Het hoeft niet fysiek inspannend te zijn.
Lapjesendraadjes: spannend he, ach voor je het weet heeft je man de eerste spuit gezet hoor. Het gaat vanaf nu zooo snel. Nu leef je naar de eerste spuit, dan naar de eerste echo, dan naar de tweede, dan naar de punctie, dan naar de terugplaatsing.. de eerste 2 weken gaan super snel. En daarna... tsja. Ik denk dat het heel goed is dat je vrij hebt genomen! Plaatsen ze bij jou 3-daagse of 5-daagse terug?

Mandareintje, ik weet nog niet wanneer ze terugplaatsen. Ik denk na 5 dagen, omdat op de website staat dat ze 5 dagen in een broedstoof gaan? Iets om na te vragen tijdens de eerste echo dus! Is 5daags beter? Gevoelsmatig zeg ik ja, ik denk dat t vruchtje dan steviger/stabieler is ofzo?
Heeft iemand hier ervaring met Crinone (voor na de terugplaatsing)? Ik moet dat eenmaal daags gebruiken, gelukkig maar want dan hoef ik niet 1 of 2x per dag op mijn werk te prutsen hahaha

Lapjesendraadjes: Ja! 5 daags is beter. Die embryo's zijn sterker dus er blijven er minder over, maar dat zou anders in de baarmoeder toch niet zijn blijven plakken. En een embryo van 3 dagen hoort nog niet in de baarmoeder, die hoort in de eileider te zitten. Het is daarom een glad aan de buitenkant. Met 5 dagen is een embryo plakkeriger omdat het moet gaan innestellen, dus ook om die reden heb je meer slagingskans bij een 5-daagse. Helemaal goed dus! Als ze 5 dagen in de broedstoof gaan is het embryo inderdaad 5 daags.

Hoi mandarijntje,
Ja ik heb 10 cryos inderdaad. Is dat bijzonder?
De arts was wel heel erg positief en gaf aan zelden ze zo te zien van kwaliteit en de match was perfect gaf hij aan. 
Ze zijn 3 dagen erna teruggeplaatst dus hopelijk geld je verhaal van hierboven niet op ons ?
Ik heb me hier ook nog niet zo in verdiept, maar lees steeds meer over na 3 of 5 dagen terugplaatsen... 
Bedankt voor je tips btw

Dank voor de uitleg Mandareintje!
Elize, zijn er bij jou 2 embryo's terug geplaatst? 10 cryo's klinkt als erg veel, ik geloof dat ze normaal gesproken mikken op rond de 10 eicellen (tenminste dat werd mij tijdens onze icsi-intake verteld). Dat worden natuurlijk lang niet altijd goede embryo's. Fijn dat je dan wel lekker veel kansen hebt! 

Hoi Lapjesendraadjes,
Hoe kom je erbij dat er 2 embryos teruggeplaatst zijn? Ik heb 1 TP en 10 cryos. 11 in totaal. Klopt dat het er veel waren. Ik had een overstimulatie, dus het waren er meer, maar ondanks dat waren ze wel goed. Hopelijk is dat ook als we ze moeten aanspreken. Het zegt ook weer niks. Wellicht komen ze er niet goed uit, maar goed de arts was erg positief en dat is wel gebleken na zoveel cryos, maar hopelijk is het niet nodig.
Super fijn dat we zoveel kansen hebben... maar ik hoop dat het nu klaar is. 
Jij heel veel succes en ik hoop dat het allemaal goed gaat en vooral op succes
Liefs

Elize, omdat je schreef 'ze zijn 3 dagen erna teruggeplaatst'. En eens hoor, liever meteen raak dan dat je zo veel keren een terugplaatsing hebt! Vingers en tenen gekruist dus!
Het is overigens wel fijn om te lezen dat er bij overstimulatie dus ook gewoon veel goede tussen zitten! Ik had namelijk het idee dat dat anders zou zijn. 

Goedemorgen lapjesendraadjes,
Ah ik snap het, zie het nu ook staan. 
Ja super fijn! Al moet ik zeggen dat er niks bij mij of mijn man geconstateerd is dus in principe is alles goed. Als er sprake is van PCOS of iets anders dan weet ik niet hoe het dan is. Gelukkig reageerde ik erg goed op de medicatie.
Ik lees ook dat er in verschillende zh verschillend gemeten word m.b.t. overstimulatie. Heb je wel een fijne arts en ZH?

Terug
Bovenaan