1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Tot op heden ben ik tevreden over kliniek en arts. Ik zag 1x per maand de verpleegkundige voor de inseminatie en de arts alleen voor de consulten en evt echo's. Ik ga haar nu vaker zien, denk ik ?, dus nu ga ik pas echt wat van haar merken. Tot nu toe is ze straight en to the point, maar wel menselijk (altijd vragen hoe het gaat, hoe we er in staan, etc). Ik heb 2 lieve verpleegkundigen gehad en eentje die de eendenbek niet zo goed kon beheersen haha. Die had vast een slechte dag, hoop ik dan maar.
In welk ziekenhuis loop jij?

Hoi meiden,
Ik zou graag mee willen kletsen als dat mag :)
Na maanden wachten, net als velen, mochten wij eindelijk starten met ons eerste IVF avontuur. Ik heb/had een ernstige vorm van Endometriose en ben daarvoor geopereerd. Uiteindelijk is IVF voor ons de beste optie om zwanger te raken. We zouden dan ook net beginnen in maart, toen ineens alles dicht ging. We hadden best veel geluk, want we mochten 2 weken geleden dan toch eindelijk beginnen. Nu had ik vandaag de laatste echo voor de punctie (die zou vrijdag zijn) en nu blijkt dat ik een flinke overstimulatie heb; minimaal 48 eiblaasjes. De punctie gaat niet door nu..
Afwachten tot ik ongesteld word of eventueel weer een menstruatie opwekken (want ik menstrueer niet uit mezelf sinds ik gestopt ben met de pil). En weer opnieuw beginnen met een andere dosering.

Hopelijk vind ik hier een beetje herkenning. Blijft lastig om uit te leggen aan buitenstaanders.
Liefs!

Hey Kadootje.
Wat onwijs rot zeg. Hoe voel je je? Heb je niet ontzettend veel last ervan? Buiten het feit dat het niet door kan gaan. 
Ik had ook een overstimulatie (maar veel minder) maar pff werd erg kortademig etcetera. Geen pretje. 
Snap helemaal wat je zegt. Mensen snappen vaak niet in wat voor traject je zit en wat voor proces je ingaat. Het is pittig en het vergt een hoop van je. 
Hopelijk verloopt het toch snel goed en dat jullie verder kunnen. Wat een gedoe ook hè?
Liefs

Hé Elize,

Ik had zaterdag en maandag een echo gehad en toen zag alles er nog wel goed uit. Er waren 20 eiblaasjes die er mooi uit zagen. Ik moest op de 10e dag al halveren met de hormonen (gebruikte eerst Gonal f 150 en moest naar 75). Blijkbaar waren er ook nog heel veel kleine eiblaajes die sinds maandag ineens ook zijn gaan groeien, waardoor we er nu veel te veel hebben. Dit hadden ze alleen niet gezegd dat die kans er was. Dus ik ging vol 'enthousiasme' voor een laatste check. Het overviel me nogal en ben daardoor wel even flink verdrietig geweest. Ik had dinsdag (dag 13) wel enorme buikpijn. Kon niet goed lopen van de pijn. Er was gezegd dat je buik wat kon opblazen, zeker met zoveel eiblaasjes, dus ik dacht dit hoort er gewoon bij...
Proberen vol goede moed straks een nieuwe ronde op te starten. Helaas is er wel kans op weer een overstimulatie, al passen we de dosering aan. Het stomme is dat je soms weet dat je Instagram of Facebook even beter niet kan openen, en het toch doet, en dan weer een zwangerschapsaankondiging ziet.. :(

Hey kadootje,
Ja dat snap ik... zeker als het je overvalt en het niet wist pff. Echt rot. Tja en dan inderdaad op social media met al die aankondigingen dat kan dan net de druppel zijn. Daar kan je zo verdrietig en moedeloos van worden. Bij mij was het vorige maand ook de druppel. 
Hopelijk is het volgende maand gewoon raak! 
Sterkte en veel liefs

Ik zit in Leiderdorp bij MC Kinderwens, Elize.
Hoi Kadootje, welkom hier! Wat een teleurstelling zeg, ik kan me je verdriet helemaal voorstellen!! En dan moet je je weer gaan opladen en dan zie je inderdaad weer een zwangerschapsaankondiging...murphy's law! Sterkte!!

Terug
Bovenaan