1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Ik zie een aantal nieuwe namen. Welkom hier een wat fijn te horen dat er echt weer gestart wordt met trajecten.
Wij wachten op de intake in Duitsland. Via wat kanalen al gehoord dat die momenteel erg druk zijn, dus het er samen met mijn vriend over gehad dat we blij zijn als we dit jaar nog een poging kunnen doen. Puur om voor ons om wat minder teleurstellingen te verwerken. 

Hey Brabandse,
Balen dat het zo lang gaat duren. Hoe komt het dat jullie naar Duitsland gaan?
Vraagje; heeft er iemand wel eens een innestellingsbloeding gehad?
Ik heb op 9 juni een TP gehad en de arts zei, over 14 dagen testen, dus de 23ste en de verpleegkundige zegt, nee altijd 15 dagen erna dus de 24ste testen. Zojuist zat er bij het afvegen 2x een beetje bloed. Te vroeg om ongesteld te worden lijkt mij. De punctie was wel op de zaterdag maar goed, de menstruatie zou dus de 24ste moeten zijn.
Zou dit dan de innestellingsbloeding kunnen zijn? 
Pff wat zijn dit toch moeilijke dagen... echt zwaar

Ik was vanochtend helemaal blij, want ik was ongesteld geworden en dus mocht ik bellen voor de echo. Werd ik net gebeld dat ik vanwege de drukte deze maand niet mag starten. ???? superverdrietig nu. Ik weet niet hoe ik nu vrolijk op de 30e verjaardag van mijn zusje kan zitten. Pfff

Oh dat is wel klote lapjesendraadjes. Maar het is wel een probleem wat ik momenteel over al hoor helaas. 
Elize we hebben inmiddels 2x een icsi poging gehad, waarbij de laatste keer het flink fout ging en ik een inwendige bloeding kreeg. Dus ik heb geen vertrouwen meer in dit team. Daarbij was het gevoel al nooit goed bij hun dus ik ga naar iets anders op zoek. Hier in de regio kom je dan uit op Tilburg en theoretische lopen we daar al. Dus daarom het buitenland en ik hoor van Duitsland dat ze daar behoorlijk wat meer kunnen en mogen. Want echt onderzoek hebben wij ook nooit gehad nadat bleek dat het zaad van mijn vriend niet goed was. 

Hoi Lapjesendraadjes.
Wat ontzettend klote zeg! Ik snap dat je je ontzettend rot voelt. Zo waardeloos. Weet je zusje in welk traject jullie in zitten en wat dit met je doet? Wellicht helpt het om het met haar te delen hoe rot het ook is. Dan weet zij genoeg op haar verjaardag of je kan er voor kiezen om dan niet te gaan als het die dag helemaal niet lukt. Hopelijk heeft ze begrip voor je situatie en kan ze je een beetje steunen.
Hoi Brabandse,
Hoe bedoel je dat je in principe al in Tilburg zit. Welke ziekenhuis zit je als ik zo vrij mag zijn? Wel enorm rot zeg en heftig dat je dit heb mee moeten maken. Een klik en een goed gevoel is hartstikke belangrijk in zo'n zwaar traject. Hopelijk is het in Duitsland fijner voor jullie en uiteindelijk is er maar 1 ding wat we allemaal zo ontzettend graag willen. Laten we hopen dat het ons allen gaat lukken.
Heel vee liefs en succes gewenst.

Hé Lapjesendraadjes,
Wat enorm frustrerend zeg.. ? Krijg je volgende maand dan wel voorrang? Geen idee hoe zoiets werkt eigenlijk. 

Hé Elize, 
Hopelijk is het een innestelingabloeding. Spannend!! Ben je er al uit wanneer je wilt gaan testen? Bij mij in het ziekenhuis hadden ze het zelfs over 18 dagen na de punctie pas testen. Maar goed, zo ver zijn we natuurlijk niet gekomen ?

Hier is het verdriet van onze 'halve' poging weer gezakt. Ik heb al wat minder last van mijn buik dus dat is fijn. Vrijdag nog een controle om te kijken of de eiblaasjes gekrompen zijn oid. Ik kijk er naar uit om de volgende ronde te starten.

Ik voelde mij gisteren behoorlijk kut, maar de verjaardag was gelukkig heel gezellig en ik heb lekker een wijntje op (en had als troost mijn nieuwe jurk aan die ik speciaal voor een evt beginnend buikje had gekocht, zo'n lekkere flowy midi jurk).
Ik heb gevraagd hoe dat dan volgende maand gaat. Blijkbaar heb ik nu een aantekening in mijn dossier staan over deze afwijzing. Dat wordt extra in de beoordeling van de volgende ronde meegenomen. Volgens de telefoniste is het nog niet voorgekomen dat iemand 2x is afgewezen. Ik hoop maar dat dat bij mij dan ook zo is, want ik dacht meteen jaja iemand moet daar de eerste in zijn en zul je zien dat ik dat dan word.
Anyways, nu heb ik dus nog een maand om uit te rusten, nuttige (verhuisdozen uitpakken) en leuke dingen te doen. Maar balen blijft t!

Haha herkenbaar, ik kijk nu ook alvast met andere ogen naar nieuwe kleding ? terwijl het nog niet aan de orde is. Fijn dat je alsnog een leuke dag hebt gehad! 

Zelf probeer ik ook iets positiefs ervan in te zien dat deze ronde niet door gaat. Ik ben juf op een basisschool en het is nu erg druk zo met de laatste loodjes voor de zomervakantie. De volgende poging zal in de vakantie vallen (als die poging wel doorgaat) en dat scheelt me toch een hoop stress. Kan vast alleen maar helpen! ?

Terug
Bovenaan