1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Na even afwezig te zijn door alle corona en gekkigheid in mijn cyclus ben ik er weer.
Praat jullie graag even bij, ik mocht toen de kliniek open ging meteen komen en kreeg toen omdat 2 jaar iui niks hielp ivf. De stimulatie duurde 4 weken en had vette overstimulatie 34 eitjes. 11 goed 8 goed bevrucht en 2 blastos  ingevroren mocht geen verse terugplaatsing. Mega balen en veel pijn. Na 1 maand weer ongesteld geworden en mocht starten met estradiol 1x daags 3 tabletten. Cyclus dag 14 baarmoederslijmvlies van 10.4 mm. Dus oestrogeen vaginaal erbij en dat zou dan dag 0 zijn 3x daags 1. Na 5 dagen terugplaatsing dat was gister. Omdat de blasto 5 dagen was. Mega kwaliteit dus helemaal blij. Nu afwachten. Na 2 jaar elke maand teleurstellingen durf ik niet te hopen dat nu 1e terugplaatsing raak is maar het was wel een hele mooie volgens de arts. Mag 31 juli testen.
@irene  ik was heel benieuwd hoe t bij jou ging je bent eindelijk opgestart na die rot carona sluiting begrijp ik. 

Lapjesendraadjes 18 eitjes is behoorlijk en de druk is wel te verklaren omdat je normaal natuurlijk maar 1 eitje laat groeien ipv 10 of meer. Ik vond trouwens de decapeptyl ook branden als ik die spoot. Dat was wel een bekende bijwerking.
Schorpioen inderdaad even heerlijk stoom afblazen, groot gelijk. Ik merk zelf ook dat aankondigingen en geboortes mij ook steeds harder treffen. Wat dat betreft was ik blij dat de baby die hier in de vriendengroep werd verwacht, nog vol in de corona tijd is geboren. Dus geen verplichting om op kraambezoek te gaan. 
Mandareintje succes met de wachtdagen. Altijd lastig weinig kunnen doen als alleen maar wachten. 
Helpmijdewinterdoor jij ook succes met wachten!
Wij hebben net het intake gesprek gehad voor de kliniek in Duitsland. Erg aardige man en veel uitleg gehad. Wat ik heel vreemd vond en hij ook wel een beetje is dat er relatief weinig onderzoek gedaan is bij ons. Zowel bij mij als bij mijn vriend waar de oorzaak ligt. Dus dat gaat stap 1 zijn, kijken waarom ik zulke onregelmatige cyclussen heb en waarom het zaad van mijn vriend zo slecht is. Ondanks dat het daardoor nog wel even zal duren voordat we kunnen beginnen, hoop ik wel met een zekerder gevoel dan straks te kunnen starten. 

Lapjesendraadjes; 18 eitjes zou wel top zijn. Hopelijk worden het er niet meer. En wat al eerder gezegd is, het is niet zo gek dat je een drukkend gevoel hebt. De follikels moeten zo'n 20mm worden, en als je er dan 18 hebt, wordt je buik daar best wat dikker van.
Helpdewinterdoor; Spannend! Ik lees wel veel goede verhalen over 5daagse cryo's. Hopelijk bij jullie ook!
Brabandse; Wat fijn dat je een goed gevoel hebt over gehouden aan dat intake gesprek. En een fijn idee dat ze vooraf wat meer dingen willen onderzoeken en uitsluiten.

Ik moest vandaag naar het ziekenhuis voor een controle voor mijn Endometriose. Dat zag er goed uit, baarmoeder was rustig, dus top. Zit nu op dag 6 met stimuleren, dus vroeg meteen of ze al wat zag. Dit is weliswaar een ander ziekenhuis en dus ook een andere arts, maar zij zag al wel veel kleine follikels. Ik raakte wel meteen even in paniek; toch niet weer straks een overstimulatie? Ik heb het ziekenhuis gebeld waar wij IVF doen, en ik mag nu zondag al even op controle komen (dag 8) ipv van dinsdag (dag 10). 
Net moest ik voor het eerst Cetrotide prikken. Dit moet je zelf mengen, dan 'opzuigen' en prikken. Dat opzuigen ging niet helemaal vlekkeloos. Je moet alles opzuigen en dat lukte niet, er bleef een klein beetje vloeistof achter. Op zulke momenten merk ik wel dat ik onder spanning sta en het me ook wel zwaar valt. Gebruikt iemand hier ook Cetrotide? 

Heeft een van jullie hier ervaring mee?
De uitgangsecho gaf dus 18 klaarliggende follikels aan. Net mijn eerste controle gehad. Slechts 3 zijn er aan het groeien. En mijn cyste ook... Ik moet nu dus de Menopur opschroeven. Gaat dat verschil maken denken jullie? En hoe groot is de kans dat mijn cyste roet in het eten schopt?

Helpmijdewinterdoor: Dan lopen we bijna gelijk! Ik heb woensdag TP gehad en mag 2 aug testen. Spannend hoor! 
Brabandse: Fijn zeg dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad! Ben echt benieuwd wat er uit jullie onderzoeken komt. Das echt t nadeel  van NL. Ze duwen je in een standaard protocol en als dat werkt, prima. En anders heb je pech..
Kadootje: wow dat lijkt me zo lastig. Zelf moeten mengen.. snap wel dat dat spannend is en dat alles dan even nog heftiger is ja.
Lapjesendraadjes wow huh 3 maar?? Das een teleurstelling zeg.. shit. Ik heb er geen ervaring mee maar ga heeeeeel hard duimen! 
Mijn TP is goed gegaan woensdag! Kleine uk is goed ontdooid, mooie blastocyste. Heb al weer af en aan krampen en vandaag vrij veel. Ben ook wat bloed verloren dus hoop maar dat dat goed nieuws is. Schrok me wel dood net op het toilet! Heb bij eerdere zwangerschappen (miskramen geworden) nooit bloedverlies rond de innesteling gehad, dus wie weet! 

@manderijntje. Wat spannend hè, ik heb het gevoel dat het niet gelukt is. Waarom kan ik niet zeggen maar hoop natuurlijk van wel. Wat voel jij? Ik heb geen bloeding gehad voel me wel mega onrustig en mijn borsten doen pijn maar dat is een bijwerking van de utrogestan.

@Brabandse. Goed gesprek maar niet wat je gehoopt had begrijp ik. Kun je dat bij de volgende afspraak niet benoemen. Ik heb goede ervaring met zeggen hoe ik er over denk. Werd echt naar geluisterd.

@kadootje. Ik heb dat ook gespoten vond het zn rot prik. Brande altijd heel erg onder mijn huid. Ik had minder moeite met mengen omdat ik in de zorg zit en er veel ervaring mee heb. Maar het mezelf spuiten was niet z'n pretje.

@lapjes ik had na de 2e controle 5 eitjes en bij de controle erna 20 eitjes dus er kan nog vanalles gebeuren. Wel een enorme tegenvaller als je denkt dat er meer groeien.

Helpmijdewinterdoor: ah wat een naar gevoel als je dat denkt. Het zegt echt helemaal niks. De ene vrouw voelt van alles en de ander helemaal niks en beiden kunnen evengoed zwanger zijn. Ik heb wat lichte krampjes sinds een dag of 2 en vandaag wat erger, echt menstruatie achtig. En vandaag dus een klein beetje bloedverlies gehad. Zere borsten heb ik al 2 weken dus dat zal wel wat anders zijn. 2 maanden terug ook.tp gehad, heb toen de eerste 3-4 dagen krampen en daarna sporadisch een steekje. Paar dagen voor testdatum enkele misselijke momenten gehad. Had een positieve test toen maar 3 dagen later vervaagde t streepje al. Kreeg toen pas zere borsten na NOD maar toen was t streepje al aan het vervagen. Dus tis elke keer anders.. en bij elke vrouw weer anders. 

Ik kan mij nog herinneren van het intake gesprek dat de arts zei dat ze rustig wilde beginnen, medicatie opschroeven kan, maar terugdraaien kan niet zei ze toen. Ik ben in ieder geval blij dat er wel iets groeit, nu met een hogere dosering moet er wel meer uit gaan komen! Er waren 3 wat grotere (nou ja van rond de 12 mm) te zien en maar een paar kleinere. Ik hoop toch zo over 4 dagen meer follikels te zien! Fijn om te lezen Helpmijdewinterdoor, dat het bij jou zo'n verschil was. Ik probeer maar rustig te blijven en er van uit te gaan dat ik met een hogere dosering echt wel verschil ga zien en merken!
Kadootje, mijn partner regelt de spuiten en dus ook het mengen van de Menopur. Dat vond hij de eerste 2x echt lastig, maar bij de derde keer zei hij heel blij dat hij de slag te pakken had. 
Spannend Mandareintje! Fijn dat de terugplaatsing is gelukt! Lijkt mij echt zenuwslopend om te wachten op t nieuws of het goed ontdooid is of niet.

Terug
Bovenaan