1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Ben ook blij dat ze in ons zkh wel verder kijken. Qua afstand maakte het voor ons niet veel uit dus daarom bewust naar België. Vraag ik me ook af want ik las op internet dat je weinig kans hebt als het positief is. 
Zeker fijn maar heel gedoe. Maar goed we gaan er dan weer voor. 
@peultie: welkom hier. Zijn jullie al lang bezig? Wat vervelend dat je amh zo laag is. Hopelijk reageer je goed op de hormonen. 
Ik krijg de volgende ook een hogere dosering. Heb er ook wel weer zin in. Dit wachten is ook maar niks he. Hopelijk volgende maand maar dat hoor ik over 2 weken.
Hoe gaan jullie nu verder? Nog meer onderzoeken of mag je al beginnen? 
Dat hou ik ook in gedachten. Nog 2 pogingen en dan houdt t voor ons op. Zal ook rust geven. 

Hoi dames, mag ik hier ook mee praten? Had eigenlijk gehoopt dat het niet nodig was, maar helaas er achter gekomen dat onze eerste icsi poging niet gelukt is.
Vanwege de zaad kwaliteit van mijn vriend zijn we helaas aangewezen op icsi ipv alle andere mogelijkheden. 
Ik vind het persoonlijk vreemd te merken dat er vele onderzoeken gedaan zijn bij andere en bij ons eigenlijk nauwelijks. Zeker omdat de eerste ronde niet gelukt is, maakt me dat wel erg onzeker merk ik. 
Helaas staat het vervolg gesprek pas over een maand gepland, dus de feestdagen zijn even rust voor ons. 

Welkom hier. Wat jammer dat het niet gelukt is. Ook geen cryo's? Bij ons om dezelfde reden icsi. 
Wat hebben jullie aan onderzoeken gehad? Kunt het tijdens het gesprek vragen he. Wat jammer dat je zo lang moet wachten. 
Wij hebben nu ook een maandje rust. Als we pech hebben 4 maanden maar daar wil ik nog niet vanuit gaan. 
In ons ziekenhuis doen ze standaard bloed en hysteroscopie vooraf. En nu na poging 1 dus extra onderzoek bij mijn man.

@Peultie, welkom op het forum! Wat een teleurstelling dat je AMH laag is. Natuurlijk hoeft het maar een keer goed te gaan maar kan mij goed voorstellen dat de spanning hierdoor nog meer toeneemt! Wij hebben onze eerste ICSI behandeling gehad, en vond het traject best intensief. Maar hoe moeilijk ook, probeer hoop te blijven houden en wees vooral heel lief voor jezelf! Benieuwd wat nu de volgende stap is voor jullie inderdaad...
@Brabandse, ook zo'n grote teleurstelling als je erachter komt dat na zoveel ervoor te doen erachter komt dat het (nog) niet voldoende was. Ik hoop dat het je lukt het een plekje te kunnen geven. Bij ons ook niet heel veel onderzoeken. Uiteraard zaadonderzoek en ik heb HSG en bloedonderzoek gehad. Als ik dan van andere onderzoeken hoor, word ik ook wel eens onzeker. Maar probeer er vertrouwen in te hebben dat artsen het weten, en elke situatie is natuurlijk anders. Even afwachten dus weer, vind je het fijn om even 'rust' te hebben?
@Llyn, weet je ook waarom deze onderzoeken in NL niet of nauwelijks gedaan worden? Wel raar he, dat je er zin in kan hebben en er tegelijkertijd tegenop kan zien, wachten is gek genoeg ook erg vermoeiend ja!
Hou vol allemaal:)

Ja het wachten is nog erger dan in de behandeling zitten. Hoe gek ook...
In NL zijn er teveel regels waardoor ze er jaren later pas mee mogen starten. Het moet 100% wetenschappelijk bewezen zijn heb ik gelezen.
Ik heb ook een hysteroscopie gehad.  Bleek mijn baarmoeder niet goed van vorm. Kon innesteling moeilijk maken. Dus geopereerd. Nu opgelost. 

@Llyn en gebruiker 10177797 bedankt ?
Ja ik weet het ik moet gewoon positief blijven maar na het bericht van vrijdag heb ik er het hele weekend aan gedacht. 
Ze gaan 't sperma van m'n vriend bewerken om te kijken welke behandeling voor ons 't beste is... Of ivf of icsi dat horen we nog. 
De brief met afspraak krijgen we binnenkort en daarna gaan we starten. 
Ja lees veel over dat het een best heftig traject is....steeds spuiten enzo. 
Maar het is voor een goed doel zeggen we maar zo. 
Wel fijn dat al dit soort dingen bestaan natuurlijk, maar het romantische gaat er zo wel vanaf. 

Ah oke! Nja, hoop dat het voor ons geen verschil gaat maken dat we die onderzoeken niet hebben gehad.
Oke, spannend! Nog even afwachten dus. Het is wel veel ja maar zoals Llyn al zei, het is fijner om iets te doen dan alleen maar af te wachten. Ik hoef nu niet meer te spuiten maar slik 3 x dgs Progynova. Wel wat minder belastend voor je lijf. 

Nee, helaas hadden wij een redelijk percentage wat steeds af viel. Zo hadden de 20 folicels aan geprikt , daar waren 9 bruikbare eitjes uit gekomen, daar waren er weer 4 van bevrucht geraakt en eentje terug geplaatst. Helaas de 3 resterende waren niet uurs genoeg voor cryo's. Omdat dit alles eigenlijk goed verliep dat ik de hoop dat het voldoende was, maar blijkbaar dus niet.
Ik heb zelf alleen bloedonderzoek en regelmatig echo's gehad, maar voor de rest dus niks. Mijn vriend zijn zaad is 2x onderzocht en daarna heeft hij ook een bloed onderzoek gehad en echo om te kijken of hij toevallig last had van spataderen. Dat was wel het geval, maar niet erg genoeg voor operatie.
Wat vonden jullie het ergste? Ik vond persoonlijk het wachten het ergste. Daar kon ik niks aan veranderen, terwijl juist het spuiten, hoewel dat ook echt niet fijn is, voor mijn gevoel wel zo was dat ik actief iets kon doen. 

Terug
Bovenaan