1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Ik vind ook al het wachten het ergste. Dan ben ik liever met echo's en spuiten in de weer hihi. Terwijl dat ook zeker niet leuk is maar er gebeurt iets en je werkt ergens naartoe. Nu wacht je alleen maar....
Wat een afvalrace Brabantse. Vreselijk. Bij ons ook 8 waarvan 3 bevrucht, geen cryos. 
@97: nee daar heb je toch niks over te zeggen he. Overal is t anders. 
@peultie spannend. Het is niet niks dus logisch dat je er veel mee bezig bent he. Nog even geduld dan en dan eindelijk starten. 
Vandaag nam mijn collega haar 2 maanden oude dochtertje even mee naar t werk. Pff blijft toch lastig. 
En een andere collega gaat in januari stoppen met de pil....pff

Nee idd je denkt er toch steeds aan, maar goed we gaan ervoor. Zou dan wel het liefst vandaag dan morgen beginnen maar goed even geduld nog. 
Misschien een domme vraag maar wat is een cryo? ? Ik ook net kijken met deze termen zeg maar dus weet misschien nog niet alles.
Ja lijkt me best lastig hoor Llyn, ik heb nu ook dat ik overal zwangere zie en overal kindjes en dan voelt dat soms wel beetje klote.... Willen het zo graag en zou het zo ontzettend jammer vinden als het niet zou lukken.
Ik heb bloedonderzoek gehad en een in wenige echo en daarna nog eens op een bepaalde dag van m'n cyclus om aantal eitjes te bekijken en later dus nog bloedprikken ivm amh. Zaad van m'n vriend ook onderzocht. 

Ik vind ook zeker het wachten het ergst. Voelt soms zo als verspilling van kostbare tijd. Wij gaan waarschijnlijk volgende week de wachtweken weer in, vind ik ook altijd erg pittig omdat je lichaam je zo voor de gek kan houden.
@Llyn: heel herkenbaar wat je zegt! Bij ons ook allemaal mensen zwanger of net bevallen om ons heen. Erg confronterend, ik merk dat ik dit erg aan het ontwijken ben. Niet altijd leuk maar anders houd je het niet vol.
@Peultie: geen domme vraag hoor. Een cryo is een ingevroren embryo. Vanuit 1 punctie kunnen ze vanwege de meerdere eitjes (hopelijk) ook meerdere bevruchtingen tot stand brengen. Omdat ze er vaak maar 1 terugplaatsen, vriezen ze de rest in voor een volgende poging. Als je eenmaal in het traject zit, ben je in no-time zelf ook een halve dokter.. :p 
Wij hebben er dus nog 7 in de vriezer. Wat dat betreft mogen wij echt niet klagen en hebben wij nog heel wat pogingen voor de boeg. Maar soms ben ik zo aan het doemdenken dat ik dat ook niet zo positief in zie. Maargoed... Fingers crossed! 

Ik vind ook zeker het wachten het ergst. Voelt soms zo als verspilling van kostbare tijd. Wij gaan waarschijnlijk volgende week de wachtweken weer in, vind ik ook altijd erg pittig omdat je lichaam je zo voor de gek kan houden.
@Llyn: heel herkenbaar wat je zegt! Bij ons ook allemaal mensen zwanger of net bevallen om ons heen. Erg confronterend, ik merk dat ik dit erg aan het ontwijken ben. Niet altijd leuk maar anders houd je het niet vol.
@Peultie: geen domme vraag hoor. Een cryo is een ingevroren embryo. Vanuit 1 punctie kunnen ze vanwege de meerdere eitjes (hopelijk) ook meerdere bevruchtingen tot stand brengen. Omdat ze er vaak maar 1 terugplaatsen, vriezen ze de rest in voor een volgende poging. Als je eenmaal in het traject zit, ben je in no-time zelf ook een halve dokter.. :p 
Wij hebben er dus nog 7 in de vriezer. Wat dat betreft mogen wij echt niet klagen en hebben wij nog heel wat pogingen voor de boeg. Maar soms ben ik zo aan het doemdenken dat ik dat ook niet zo positief in zie. Maargoed... Fingers crossed! 

Wat spannend, en 7 in de vriezer. Wat geweldig!
Ik ontwijk het ook zo veel mogelijk. Helaas lukt dat niet altijd. 
Ik hoop zo dat de uitslag van mijn man goed is en we in januari mogen starten. Moet er niet aan denken om 3 maanden te moeten wachten...

Wow, 7 cryo's dat is toch echt wel een mooi aantal. 
Wij balen ook echt wel dat er helaas niks over gebleven is. Nu voelt zo'n eerste poging veel definitiever om de een of andere reden. Hoop ook echt dat we iets kunnen doen zodat we een volgende keer wel cryo's over kunnen houden.
Wachten duurt lang hé Llyn, hoop voor jullie dat je een goede uitslag hebt. 
Ik ga deze week even bellen of er misschien een gaatje is voor ons, want zit zo vol met vragen en wil daar eigenlik niet een maand op antwoord moeten wachte . 

Jaa, zijn we erg blij mee! Over paar dagen echo. Vind het toch ook wel weer spannend of alles weer helemaal in orde is na de punctie en alles. 
@Llyn: nee, drie maanden is echt lang! Pff. Ik duim met je mee. 
@Brabandse: kan mij wel voorstellen dat het zo voelt. Ook zo spannend weer een volgende punctie. Goed dat je gaat bellen, snap dat je veel vragen hebt. Als je ook een praktisch vraagje hebt, kunnen wij misschien helpen? 

@ gebruiker nee, ik denk niet dat jullie kunnen helpen, maar erg lief aangeboden. We zitten vooral met vragen zoals, hoe waren de eitjes? wat moeten we doen voor een beter resultaat. Ik heb best wat stress omdat mijn werk niet lekker loopt, kan dat een oorzaak zijn van het niet slagen cq de vroege miskraam? Wanneer beginnen we weer een ronde, moet ik dan weer wachten op mijn cyclus of ga ik weer aan de pil. Al dat soort vragen. 

Terug
Bovenaan