1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Lapjesendraadjes yes!!!!!! Wat goed en gewoon nog in november!! Heerlijk een bak vol nieuwe energie en nieuwe kansen komende tijd. Geniet ervan (alhoewel een operatie niet perse leuk is ofzo but you can do this!)

Zwindo fijn dat je er weer bent! Hier al bijna een week na de terugplaatsing. Voor jou duurt het ook niet lang meer de eerste ronde:)
Schorpioen ach wat shit niet gelukt dus. En je zag het dus al aankomen. Wat mooi dat je met nieuwe hoop en energie met dat boek aan de slag gaat. Deel je af en toe een tip? 

[quote quote=10373966]Jeempie Mandareintje dat gaat echt alle kanten op! Ik hoop op een goede uitslag!! Hier eens een keer goed nieuws, ik word volgende week al geopereerd!! Vorige week heb gehoord dat ik urgentie kreeg en volgende week word ik dus al geholpen! Ik ben zo blij dat mijn hoofd bijna is ontploft (heb een enorme hoofdpijn van pure ontlading). Ik kan echt wel huilen van blijdschap en dankbaarheid dat het ziekenhuis zo met mij meedenkt (terwijl ik de icsi ergens anders doe).[/quote]
Wauw wat super!!! Weer een stapje dichterbij. :)

Mandareintje oei wat ontzettend spannend! Ik hoop zo dat het goed loopt voor je. 
Schorpioen wat ontzettend balen dat het niet gelukt is. 
Lapjesendraadjes, wat fijn dat je toch eerder geopereerd kunt worden. Hoewel dat natuurlijk ook niet leuk is, kun je daarna wel weer verder.
Zwindo heel veel succes met je traject! 
Hier gaat alles rustig verder, helaas nog geen ovulatie gehad, dus onze eerste poging in Duitsland gaat volgend jaar worden. Ondertussen zijn we aan het kijken naar een andere verzekering, die meer icsi trajecteb vergoed. Omdat wij nu al naar poging 3 gaan willen we graag nog een of liever 2 extra pogingen achter de hand houden. 

Mandareintje, weer een nieuwe dag, kreeg de test nog wat oploop? Hou je taai 
Brabandse, aan welke verzekeringen zit je te denken? Ben erg benieuwd zou veel rust geven, hou me maar op de hoogte als je wilt :) ga zelf ook eens kijken 

Oh wat super lapjesendraadjes! Wanneer mag je en hoe kijk je tegen de operatie aan. Gek he je kijkt er zo naar uit ondanks dat het zo spannend is.. maar je wilt er gewoon vanaf zijn..alvast veel succes.

Oh mandareintje..pff wat een mind fuck zeg. Je ziet inderdaad nog steeds een 2de lijntks maar je wil gewoon een dikke streep zien. Dit kan helaas alle kanten op gaan. Hopelijk is het door dat het later is ingenesteld en dat hij pas later oploopt. Slim om een bloedtest te doen, dan heb je misschien wat meer zekerheid. 

Brabandse, shit zeg.. maar ik was nog even aan het rekenen..waarom moest je ook al weer nu je ovulatie hebben? Want kerst duurt nog even..  
Ik moet ook aan mijn verzekering gaan denken. Hoor veel over umc. Maar die is volgens mij behoorlijk prijzig. Dus moet eventjes alles vergelijken.

Over het boek; ik ga ook niet alles doen want dat is denk ik inderdaad niet vol te houden. Start nu elke dag met water en chia zaad en anti oxidanten.. laat brood wat meer staan en koop meer biologische producten. Ga denk ik deze week de emoties proberen. Het moet inderdaad wel vol te houden zijn dus pak er dingen uit die bij me passen en te doen zijn. En hopelijk helpt dat ook al wat.

In ons hoofd bleven we repeteren waarom we voor donorzaad willen gaan. 
Nou, zei onze gynacoloog opgewekt, zal ik dan maar bij de uitslag van het zaadonderzoek beginnen?

We hebben 4 zaadcellen gevonden.
We kijken elkaar aan. Er zwemt iets? Wij gingen er van uit dat het nogmals bevestigd wordt dat vriendlief onvruchtbaar is! 

Het is bepaald geen topscore, en na nog eens een biologieles verteld ze dat we hiermee waarschijnlijk voor ICSI in aanmerking komen. Voor mij maakt dat niet uit,alleen wat ze in het laboratorium ernaast doen verschilt.
Vriendlief moet nog een keer zaad inleveren, dan gaan ze het nog beter onderzoeken. Daarna wordt het op zijn vroegst maart.
Dan ga ik het hele traject in van extra eitjes laten rijpen en aanprikken. Vriendlief levert zaad in, en omdat het zo weinig zwemmers zijn zal dat ICSI worden en geen IVF waarbij ze zaadcellen zelf laten zwemmen. Maar, hoe meer ingrepen, hoe minder kans dat het lukt.
We laten het nieuws even zakken. Dit hadden we gewoon echt niet durven dromen. Ze neemt nog de gezondheidslijsten van ons door en tot slot toch nog een lichamelijk onderzoek.
Dapper ondergaat vriendlief het onderzoek, hoewel dat eerst een no go was. Dan wacht ons een volgende verassing. Er zitten twèè ballen! Sinds 96 weet vriendlief niet beter dan dat er maar een zit. Helaas is er geen reden waarom er zo weinig zaad is. Soms is dat gewoon zo.
Vol goede moed met de ICSI folder rijden we huiswaarts en bespreken we nog eens wat we allemaal gehoord hebben.
Maart. We hebben nu iets waar we ons op kunnen richten. Dat wordt geen alcohol voor vriendlief met oud&nieuw, maar dat vind hij niet erg. Hij vind een frisje met zo lekker. Alles voor maar weer zwemmers in maart.
Ik bessef hoe heftig het nog gaat worden voor mezelf. Mijn medicatie moet ik verhogen, want mijn epilepsie is heel hormoongevoelig. 
Maar het belangrijkste is dat we nog steeds samen een kindje kunnen krijgen en dat hadden we echt niet meer verwacht. En de kans blijft, hoe miniem ook, dat als er net op het juiste moment een goede zaadcel heel ver weet te zwemmen dat ik nog steeds zwanger zou kunnen raken voor die tijd. 
We kunnen weer dromen, samen. Thuis geven we elkaar een dikke knuffel. We kunnen weer door!

Thanks ladies! Ik loop al de hele dag te stralen, zo blij ben ik. Een operatie is niet leuk, maar ik zie het als weer een stap dichterbij mijn doel. Ik weet niet goed wat mij te wachten staat, omdat ik nog nooit ben geopereerd. 
Knuffeltjeeeeee wat een goed nieuws zeg!! Hoe staat je vriend er nu tegenover, om telkens een potje te moeten vullen? Dit geeft hoop he!
Over verzekeringen
Ik zit al een jaar bij UMC, omdat die 4 rondes vergoeden met de juiste aanvullende verzekering. Ik heb de polis voor het nieuwe jaar binnen en het gaat 170 euro per maand kosten (basisverzekering 127 en de aanvullende UMC extra zorg 3 kost 43 euro).
Ja het is duur, maar omdat ik maar voor 1 kind ga, hou ik deze verzekering totdat ik dat kind veilig in mijn armen heb. Daarna ga ik weer terug naar een goedkopere verzekering.

Terug
Bovenaan