1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Hi ladies, slecht nieuws. HCG was dinsdag maar 15 en mn streepjes op de test zijn weer weg. Vandaag dus gestopt met de medicatie en zal een dezer dagen wel ingesteld worden. Nu 3 mislukte pogingen en een hoop vragen in mn hoofd. Heeft een 4e poging zin?? Moeten we verder met eiceldonatie? Pff.. zware kost.. 
Lapjesendraadjes wat onwijs fijn dat je snel geopereerd word zeg! Ik hoop dat alles goed verloopt en je daarna snel met je traject verder kan!
Knuffeltje: wauw 4 is beter dan 0 hoor! Snap wel dat je blij bent! You never know!
Qua verzekering willen we gaan overstappen naar Zorgzaam, die vergoeden een 4e en een 5e poging. Moet je wel familie in t leger hebben, maar mijn vader heeft in dienst gezeten en dat telt al, blijkbaar. Moet het even uitzoeken verder. 

Mandareintje fijn dat je het laat weten. Weer een enorme teleurstelling en een moedeloos gevoel misschien. Kan me die grotere vragen heel goed voorstellen. Zo ingewikkeld. Ze zullen jullie vast ook bij de kliniek nu goed begeleiden en adviseren. Heb je deze dagen wat ruimte en tijd om de boel even de boel te laten waar het kan? Sterkte!!

Lotjejansen ik zat te denken aan umc of zorgzaam. Zorgzaam moet je een verbinding hebben met het leger, maar inderdaad als je vader dienstplicht heeft vervuld is dat al voldoende. Wel hebben ze voor acceptatie een tandheelkundige selectie, dat kan dus wel een dingetje zijn voor mij, want mijn tanden zijn slecht. Helaas gekregen via mama. 
Mandareintje oh wat balen! Ben heel benieuwd wat c&c voor een advies heeft voor je. Neem vooral de tijd om alles weer te laten zakken. 
Schorpioen helaas heb ik gisteren mijn ovulatie gevonden, dus dat houdt in dat ik rond 4 december mijn menstruatie kan verwachten. Waarom ze niet later dan 1 december starten is omdat ze anders met stimuleren en terugplaatsing eind de kerstdagen uit kunnen komen en dat doen ze niet.
Knuffeltje wat zal dat een raar bericht zijn geweest, maar helemaal top dat er toch een mogelijkheid is voor jullie om samen een kind te krijgen. Vond je gedicht erg mooi en had de tranen in mijn ogen vanwege de herkenning. 

Nou wat stom ik zie dat mijn bericht van laatst niet geplaatst is, zal wel weer iets verkeerd zijn gegaan. 
Lapjesendraadjes wat fijn dat het wachten nu bijna voorbij is en je al snel geholpen kan worden, wat een heerlijk gevoel. Ben zo blij voor je dat je nu toch voorrang hebt gekregen. Hopeljk gaat het allemaal vlot en goed en nog belangrijk een goed herstel erna. Dan vol goede moed 2021 in!
Knuffeltjeee Ook wat een onwijs top nieuws voor jullie! Hoe gaaf dat jullie het in ieder geval toch nog kunnen proberen met ICSI. Kan me voorstellen dat het in jou geval met de epilepsie medicatie allemaal extra spannend is. Ben heel blij voor jullie dat er toch een kans is om het zelf te doen.
Brabandse wat balen dat het volgend jaar gaat worden. Maar hopelijk brengt het nieuwe jaar jullie dan gelijk enorm veel geluk en lukt het gelijk in de eerste poging. 
Mandareintje wat ontzettend K* dat het jullie deze ronde weer niet gegund is. 3 rondes alweer poeh. vindt het echt heel erg knap. Snap heel goed dat al die vragen door je hoofd gaan. Neem in ieder geval goed de tijd en heb het er goed met elkaar.
Nog even antwoord te geven op je vragen een SOT is een sperma overlevingstest om te kijken of de sperma de IVF centrifuge processen goed aankan. HEt schijnt namelijk zo te zijn dat bij een normale zaadkwaliteitstest ze alleen kijken naar de hoeveelheid en bewegelijkheid enz. maar dat is gebleken dat zaad tijdens zo'n ivf proces in het lab stil kan vallen, dus vandaar een SOT vooraf. De Lucrin kreeg ik omdat ik ernstige endometriose heb en dat moest 3 maanden tot rust worden gebracht door kunstmatig in de overgang gezet te worden. Het doet dus eigenlijk hetzelfde als decapeptyl alleen hoef je die prik niet dagelijks, maar om de 4 weken. 
Lotjejansen hoe gaat het nu bij jou??
Hier nu een paar dagen zelf aan het prikken met decapeptyl. De eerste keer een enorme huilbui en lukte het me niet om hem zelf te zetten. De confrontatie dat het allemaal nodig is niet weten hoe de prik zou voelen en het tegen je instict prikken van jezelf was allemaal even te veel. Dus mijn man heeft hem heel dapper de eerste keer gezet. Sindsdien doe ik het wel zelf en gaat het elke dag een beetje beter. Alle tips met eerst de plek koelen, enz. heb ik gelijk toegepast. De prik zelf voel ik eigenlijk niet alleen het vloeistof inspuiten is echt branderig en vervelend, maar het is allemaal voor een goed doel!

Ik heb jaren aan zelfbeschadiging gedaan, maar zelf prikken over 4 maanden zie ik ook tegenop... Vriendlief is zo panisch, die wil het sowiso niet voor me doen. Is het net als tegen trombose in je buik prikken? En hoeveel dagen? 

Zwindo, dankje voor de uitleg. Ik kende t niet, weet wat geleerd. Rot dat je zo'n moeite hebt met prikken zeg. Ik moet ook steeds een drempeltje over. Mij hellt het ook om verstand op 0 te zetten, een keer op mezelf te mopperen dat ik me niet aan moet stellen, en dan vlot die naald erin. Hoe sneller je hem zet, hoe minder pijn. Net als een pleister. Op een gegeven moment went het..

Terug
Bovenaan