1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Mandareintje wat fijn dat het weer iets beter gaat, en wat leuk van je hond! wat voor hond heb je? wij hebben een boomertje.
Nou meiden ik heb een paar rare dagen achter de rug. Donderdag hebben we de hele dag op een telefoontje uit het ziekenhuis gewacht. uiteindelijk hebben we zelf rond half 5 gebeld. Bleek dat er niets in de agenda stond en dat onze arts die dag ook niet eens aan het werk was, dus ze maakten gelijk een aantekening in de agenda voor vrijdag. Heel raar maar mn man werd uiteindelijk toch nog gebeld rond 6 uur met de uitslagen van de SOT. Resultaat kwaliteit was randje IVF, dus advies is om half IVF en half ICSI indien ik genoeg eitjes heb hiervoor. Het is uiteindelijk ook weer afhankelijk wat het zaad op het moment zelf doet natuurlijk, dus dat is nog even spannend. Ze konden echter nog niets zeggen over hoe nu verder, maar dat de arts daar meer over zou kunnen vertellen. We waren in ieder geval blij dat het zaad weer beter was dan de laatste keer. 
Vervolgens gaat vrijdag eind van de ochtend mijn mobiel, maar is het de ivf verpleegkundige ipv de arts. Die zegt ja het is misschien een beetje kortdag, maar zou je vanmiddag al langs kunnen komen voor de echo en het ophalen van de medicatie er is een plekje vrij gekomen. Dus hoppa ik vrijdagmiddag naar het fertiliteitscentrum, echo was goed mn endometriose cyste was niet gegroeid. kreeg een prikinstructie en de medicijnen mee en mocht die avond dus gelijk beginnen. Nu dus al 3 dagen aan het prikken met menopur en mag mij volgende week woensdag weer melden voor een eerste controle echo. 
Alles gaat nu ineens zo snel. merk dat ik het nu allemaal wel spannend vind. Ik hoop heel erg dat mijn endometriose niet al te heftig reageerd op de medicatie en ook dat als we de punctie eenmaal hebben hij niet in de weg zit. pfff... zo spannend! Als alles helemaal volgens het boekje loopt heb ik gewoon voor het eind van het jaar nog een tp! Ik kan het nog nauwelijks bevatten wat er nu de afgelopen dagen is gebeurd. Zit ineens bomvol energie en hoop, maar probeer het tegelijkertijd ook te relativeren en rekening te houden dat het allemaal misschien niet zo loopt als het zou moeten. voor nu probeer ik vast te houden aan het positieve.
Hoe gaat het met de andere meiden? zeker met de feestdagen om de hoek is dit altijd een confronterende tijd merk ik.

Wow zwindo wat een stroomversnelling voor jullie in deze laatste maand! Gewoon een kans in 2020 nog! Ook spannend, zeker de eerste keer omdat je niet weet hoe je lichaam er op reageert. Geeft tegelijk wel weer informatie voor een eventuele volgende keer, dat is het voordeel. En wie weet, het kan ook direct goed uitpakken ? succes woensdag bij de echo!
Leuk mandareintje met de hond, heb je binnenkort gewoon paar kleine extra schatjes erbij in huis:) gezellig ook in de dec maand!
Troost mij wel dat je kan begrijpen hoe pijnlijk sommige situaties of goed nieuws berichten van anderen zijn. Hopelijk vallen in 2021 alle puzzelstukjes op zijn plek en is het geluk daar! 
Lapjesendraadjes hoe is het inmiddels?
En met jullie schorpioen (hoe ging tp vrijdag?) en brabandse, knuffeltjeee en anderen? 
Hier is december onze 'rustmaand' en nog wel een evaluatie gesprek over 2,5 week.
Liefs! 

Oh wat ineens super snel zwindo! Zo fijn als het ineens sneller kan als verwacht. Hoe gaat alles je af. Heb je last van de hormonen? En fijn dat het zaad steeds beter is.
Aah puppy's, wat super schattig. Hopelijk gaat alles goed en kun je daar lekker van genieten en afleiding zoeken.
Lotjejansen vind je t vervelend deze maand rust of toch ook wel even prettig om op te laden in deze toch al drukke tijd.

Hier vrijdag tp gehad. Zo gek weer. Ging goed en zag het mooi gebeuren. Hopelijk een blijvertje. Kwam binnen in de punctieruimte en zei. Kom me kind ophalen haha.. had een heel warm en positief gevoel daarna.  Nu je weer wat verder bent begin ik al weer te twijfelen omdat je wilt voelen wat anders altijd voelen. Zoals zn steken in de baarmoeder etc maar goed ik heb nog steeds hoop. En het zou zo mooi zijn als we dit rot jaar toch nog enigszins mooi kunnen afsluiten na het verlies van oa mam.
Verder is hier de babyboom begonnen. De eerste 2 zijn al geboren, waaronder zoontje van mijn schoonzus dus inmiddels tante van 4 kiddos. in december nog 5 en de rest volgend jaar. Nu ging het me redelijk goed af. Ook omdat je nu steeds geconfronteerd wordt met bolle buiken en babypraat op feestjes of bezoekjes. Dat is wel iets wat ik dus totaal niet erg vindt in de corona. Herkennen jullie dat ook?

Oh puppies!!! Die zijn onweerstaanbaar!
Het gaat met mij redelijk goed. Ben na elke inspanning (douchen, ontbijt maken, naar het toilet gaan) erg moe. Met de pijn valt het mee, maar ik zit nog op de maximale dagdosering van de pijnstillers. Vandaag mogen de laatste 3 pleisters eraf en dan ga ik eindelijk de wonden weer eens zien. Over 6 weken de eindcontrole. Er was vocht aangetroffen in de buik, dat is dan ook onderzocht en dan kan ik daarna hopelijk weer verder! Zoals ik tegen mijn zusje zei, tegen de tijd dat zij ligt te bevallen, heb ik hopelijk een terugplaatsing gehad!

Wij gaan juist heel positief de decembermaand in. Nu weten we tenminste waar we aan toe zijn. Komende maand alvast voorbereidende gesprekken. Preconceptioneeladviesgesprek. Iets met veilig zwanger worden, ofzo. Gezien mijn epilepsie is dat een dingetje voor het epileptisch centrum. Dus ik weet nog steeds niet zo erg wat ik nu 8 december moet verwachten. Het is een videoconsult. 24 december hebben ik en mijn vriend een videoconsult met een maatschappelijk werker over de geestelijke impact van het traject. Voor mijn epilepsie heb ik 20 mei een afspraak met een speciaal verpleegkundige. Afwachten of we dan al begonnen zijn met het traject. Het geeft houvast er naar uit te zien, ergens naar toe te kunnen leven.
Hoe gaat jullie omgeving er mee om? En hoe open zijn jullie zelf? Wij houden het alleen voor mijn ouders, naaste buren en een bevriend stel die ook middels ivf zwanger hopen te raken. Normaal zag ik nog wel van mijn kant een oom&tante en een neef en nicht maar vind het nu wel fijn dat de verjaardagsmeetings er niet zijn. Via mijn moeder hoor ik dat mijn nicht het moeilijk vind dat wij niet zomaar zwanget kunnen raken en daarom niet durft te vragen. Vanuit mijn kant maakt het me alleen maar boos. Op verjaardag zitten we altijd ter opvulling, maar we spreken elkaar nooit echt. Maar vrààg tenminste gewoon. Nu voelt het helemaal zo buitengesloten.

Lotjejansen Ja zo bizar dat het zo snel gaat ineens hoop echt dat we op de echo al een mooie voordering gaat zien van de eiblaasjes, maar dan mn cyste niet is gegroeid. Spannend voor jullie over ruime 2 weekjes het evaluatie gesprek. Hopelijk komen ze met een goed nieuw plan voor jullie. 
Schorpioen Fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Hopelijk heb je inderdaad deze keer een mooie plakker en ga je het nieuwe jaar zwanger in mag gaan. De hormonen vallen mee, denk ik. ik had wel een momentje dat ik met mijn hond naar de dierenarts moest voor de jaarlijkse checkup. En de dierenarts loopt hem zo na en zegt ineens zo meneer mag bijna een brilletje, want zit een waasje over zn ogen. Toen heb ik heel hard zitten huilen in de auto. hij wordt in februari 8 dus begint langzaam aan ook op leeftijd te komen. Meer last van 
Lapjesendraadjes En hoe zien je wondjes eruit? Alles mooi schoon en goed aan het helen? Hopelijk heb je je pijnstillers al iets kunnen minderen en valt de pijn allemaal een beetje mee. In ieder geval rustig aan doen en goed de tijd voor jezelf nemen om aan te sterken.
knufffeltjeee wat fijn dat je positief deze maand ingaat. Voor jou inderdaad allemaal nog eens extra spannend met je epileptie erbij, maar zo te horen worden jullie daar goed in begeleid. Ik heb zelf een hele grote familie, maar ik spreek eigenlijk alleen een nicht veel en heb met haar regelmatig contact zij vraagt ook regelmatig hoe het gaat. Verder ben ik er best open over, eigenlijk weten al mijn vrienden het, al mijn oude team op werk wisten het allemaal en op mijn nieuwe werk weten de meeste het ook wel. Het grappige is wat ik aan mijn openheid over het traject hebt gemerkt, dat mensen zelf ineens vertellen over hun eigen trajecten. Zo heb ik nu 2 collega's die IVF hebben gedaan, 1 die zelf heel ziek is geweest en bij de intake voor ivf bleek zwanger te zijn en een ander die ook een heel traject heeft gehad met 2 wondertjes. daarnaast merk ik dat mensen sneller vragen hoe het gaat en zijn vaak oprecht geinteresseerd in hoe zo'n traject loopt. Maar je hebt ook mensen die niet goed weten hoe ze met zo'n situatie om moeten gaan en als het ware een beetje dichtslaan. ik heb wel gemerkt doordat ik er zelf goed over kan praten de drempel voor andere daardoor lager wordt om het een volgende keer uit zichzelf te vragen. Ik ben van mening dat als dat het gevoel is wat het bij jou oproept je dat bespreekbaar moet maken, want ander krop jij het gevoel op maar denkt de ander er misschien juist wel goed aan te doen om er niet naar te vragen. Als je je verwachtingen in elkaar niet uitspreekt kan een ander dat niet aan je zien of ruiken en daar krijg je wrijving van die misschien helemaal niet nodig was geweest als dingen gewoon uitgesproken zouden zijn.

Oh lapjesendraadjes heb het even helemaal gemist dat je je operatie gehad hebt! Hoe was het en hoe gaat het nu? En hoe gaat nu het vervolg er uit zien?
Rust lekker uit en hopelijk ben je weer snel op de been.

Wij zijn vooral naar familie en vrienden open. Voordeel is de steun, warmte en verhaal kunnen delen. Dat doet goed!
Nadeel vind ik, na deze teleurstellende start, dat je merkt hoe alleen het uiteindelijk tóch voelt omdat eigenlijk niemand de angst en onzekerheid of het ooit mag lukken echt begrijpt of het voor je kan dragen. En worden onbedoeld dan ook wel onhandige dingen gezegd. Niet teveel verwachten helpt me wel.
Rustmaand is op zich goed, het geeft toch tijd om te verwerken en accepteren dat het gaat zoals het gaat. Tegelijk geeft het ook wel ongeduldig gevoel, er is nu een tijdje geen kans. 
Zwindo fijn dat hormonen meevallen! Iets extra emo is te doen klinkt het:) 
Schorpioen wat is jouw testdatum?
Zullen we anders overzichtje maken met data waarop iemand iets moet (meting echo etc) of hebben jullie liever niet? Leeft denk ik wat makkelijker mee :)

Terug
Bovenaan