1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Kan weleens opgesteld worden een overzichtje. Volgens mij hebben we nu een man of 6 die hier post? Of zijn we ondertussen met meer?
Dat is het mooie van hier, iedereen zit met diezelfde zal het ooit en dit verbind merk ik. Ik haal er een hoop steun uit.

Ja is fijn, want merk dat ik veel niet opsla door de drukte dezer dagen.
Ik mag dinsdag 8 december testen.

Zwindo wat fijn dat het mee lijkt te vallen. Ik had vooral last van vermoeidheid en hoofdpijn die tijd. Fijn dat dat bij jouw niet is. 

Hier weet de naaste omgeving collega's vrienden en familie het ook. Al merk ik nu dat ik het er ook steeds minder over wil hebben wil niet elk gesprek over ons traject hebben en wil t ook ooit als n beetje verassing mededelen. Misschien omdat ik weer hoop heb gekregen met icsi.. ik weet t niet. Mensen bedoele het goed maar net wat je zegt lotje soms die onbedoelde goede adviezen of gedachtes zijn soms lastig. Hoe kun je zeggen, komt goed of ik begin pas met een 3de nadat jij bevallen bent. Je bent te vroeg met testen dus misschien is hij over 2 dagen wel positief ect ect.. sommige uitspraken slik je in. 

Nou vandaag de kerstboom halen dus mooie afleiding om de wachtweken door te komen  wie dat toch ooit verzonnen heeft. T had gewoon moeten zijn dat je t de dag na je ovulatie weet of je zwanger bent haha

Humor ten tijde van corona. Vriendlief mag net voor het einde vd maand in het amc nog weer een potje inleveren. Extra spannend, het moet op locatie. En ivm de corona mag ik niet mee. Wat denk je dat ie zegt? Ik trek mezelf er wel doorheen. ????

Lotjejansen lijkt me geen probleem om een lijstje te maken ik ben soms inderdaad ook aan het zoeken wie waar ook alweer zit in het traject. 
Schorpioen hahaha echt he welke idioot verzind nou die wachtweken. Gelukkig ben je nu over de helft nog een klein weekje wachten nu voor jou! Fijn dat je wel even wat afleiding hebt. Wij hadden net de discussie over wel of geen kerstboom dit jaar. Hebben gekozen om er toch wel een te halen ook een beetje als symbool ter viering van waar we nu mee bezig zijn. In de hoop dat we een positieve test er rond kerst onder kunnen leggen als mooiste kerstcadeau ever! (want er zit een kans in dat rond kerst mijn testdatum gaat worden)
Maar ik heb vanmorgen mijn eerste controle echo gehad en die was heel goed! Dus ben super blij en opgelucht. Het belangrijkste is dat de cyste niet gegroeid is. En ondanks de Lucrin behandeling (wat ervoor kan zorgen dat je wat trager reageerd) reageer ik goed op de hormonen en is alles goed aan het groeien. Ik had al 7 eitjes van rond de 15 a 12 mm en ze zag ook nog een paar kleinere waarvan ze denkt dat die ook nog wel mee zullen gaan doen. Nu zaterdag 2e echo en mogelijk dan begin volgende week al de punctie! Zo spannend allemaal en zo blij dat het goed gaat. Heb echt weer een heleboel energie hierdoor gekregen.

Lijstje met data:
Schorpioen: 8 december testdatum
Zwindo: 5 december 2e controle echo 

Ik ben er redelijk open over. En dat geeft zo'n opening voor de verhalen van anderen! Ik ken dus serieus in mijn werkkring alleen al 10 collega's die met behulp van ivf of icsi kindjes hebben gekregen. Helaas ook een collega bij wie het nooit heeft gewerkt, zij heeft daar nooit echt over gesproken wat het met haar deed. Heel verdrietig heeft ze afgelopen januari zelfmoord gepleegd. Ik weet niet of het traject er mee te maken heeft gehad, maar ik weet wel dat ik never nooit iets aan haar heb gemerkt. Voor mij is het ook een reden om redelijk open te zijn over wat ik meemaak. Praten is zo belangrijk! Juist ook om anderen te helpen.
De collega's die zonder problemen kinderen krijgen, proberen tot steun te zijn en dat waardeer ik echt enorm. Maar inderdaad, het gevoel van eenzaamheid blijft en daar kunnen ze niets aan doen. Maar ze leven intens mee. Nu ook. Gisteren werd er een enorm boeket bezorgd, vanochtend een ballon. Ik word gebeld, geappt, echt superlief. 
Schorpioen, de operatie viel mij enorm mee! Ik heb volgens mij voordat de narcose insloeg nog iedereen bedankt dat ze mij gingen opereren ?‍♀️ en naderhand heb ik enorm liggen huilen omdat ik nu weer perspectief heb op een zwangerschap. Ik leek wel een zwangere, hormonale vrouw hahaha. En nu ben ik aan het herstellen. Mijn hoofd wil meer dan mijn lichaam kan op het moment. Op het moment heb ik ietsje meer buikpijn, maar ik moet ook nog eens ongesteld worden. Morgen ofzo. Dus ik hang veel op de bank te Netflixen. Aanrader: the hot chocolate nutcracker, Virgin river. En iedereen thuis is superlief voor mij. Ik mag 4 weken niets doen in het huishouden van de Mr! Heel vervelend hahaha

Wat een hoop berichten weer, fijn om te lezen dat er zoveel positieve ontwikkelingen zijn.
Hier gaat alles rustig door. Inderdaad zoals verwacht nog niet ongesteld, dus we gaan voor volgend jaar. Vriendlief slikt nog steeds braaf clomid, hoewel we eigenlijk niks merken dat het iets doet voor hem. Ook nog druk bezig met het uitzoeken van een zorgverzekering en mam wat kost dat een hoop tijd zeg! 

Lijstje met data:
Schorpioen: 8 december testdatum
Zwindo: 5 december 2e controle echo 
Knuffeltje: 8 en 24 dec videoafspraken, 28 december potje inleveren voor een grondige zaadanalyse. (Vorige x waren er 4 zaadcellen, hoeveel nu en zwemmen ze goed?)

Terug
Bovenaan