1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Schorpioen: 8 december testdatum
Zwindo: 5 december 2e controle echo 
Knuffeltje: 8 en 24 dec videoafspraken, 28 december potje inleveren voor een grondige zaadanalyse. (Vorige x waren er 4 zaadcellen, hoeveel nu en zwemmen ze goed?)
Lotjejansen: 17 dec evaluatie gesprek icsi poging 1

Spannend schorpioen de 8ste komt er snel aan!
Zwindo klinkt goed die echo wat super :)! En leuk een kerstboom ??
Brabandse gaan we tegelijk in januari voor een poging ??
Lapjesendraadjes zo fijn te horen dat je alle rust hebt om bij te komen en vol verwachting mag uitkijken naar de behandeling. Heel heftig van je collega!
Haha knuffeltjeee jouw vriend ?

Haha had je wel willen zien toen je de ok in ging. Waarschijnlijk hebben die artsen nog nooit zn positief iemand gezien. Kan me helemaal voorstellen je gevoel, gewoon weer een stap richting hopelijk een mooie toekomst.
Wat ontzettend heftig van je collega zeg, ik kan me voorstellen dat een niet ingevulde kinderwens mee zou kunnen spelen. Pff moet er toch niet aan denken..

Wat top zwindo. Mooie resultaten al tot nu toe. Benieuwd naar zaterdag.
Brabandse op freya staat een lijstje met verschillende zorgverzekering en behandelingen. Misschien kun je daar ook nog even op kijken. Mogelijk wat overzichtelijker.
Knuffeltje, die opmerking hahah..
Vitamine c moet ook erg goed zijn voor onze mannen. Dus we krijgen veel soepjes van groente vol met vitamine c en elke dag fruit zoals sinasappels kaki etc..

Ik moest dus voor de narcose denken aan iets leuks en iedereen zei zo ongeveer ontzet nee icsi is niet leuk. En ik dacht alleen maar, jullie zijn hartstikke gek, dit vooruitzicht sleept me door alles heen. Al moet ik Mount Everest beklimmen, ik doe het lachend! Maar ik merkte zoveel betrokkenheid vanuit de gynaecoloog, dat was echt hartverwarmend. Maar ik ging er licht gespannen, maar stralend in. 
Ohhhhhh ik hoop toch zo dat we in 2021 dit draadje gaan eindigen!! 

Nouja, ik denk dan ook voor andere jaar, zonder icsi sowiso geen kind. Dus inderdaad, al moet het voelen of je met blote handen en voeten over die mount everest moet, daar gaan we voor. Vannacht wel nachtmerrie er over, me iets teveel ingelezen. Ergens denk ik, niet teveel info in een keer, stapje voor stapje. Het enige wat ik nu weet is dat je op een bepaald moment aan de beurt bent, je op een bepaald moment dus zelf moet prikken en dan heel veel geluk moet hebben dat je eitjes dan doen wat ze moeten doen. Dat zijn een X aantal dagen waarbij de hormonen alle kanten op gieren, maar alle hoop dat het allemaal lukt. Dan hopen dat vriendlief ook goede zwemmers net op dat moment kan afleveren en dat het na een paar dagen gewoon blijft plakken na het terugplaatsen.  Kleine, hele kleine stapjes, anders is het echt niet te doen, denk ik. En geloven in wonderen. Met een ovutest erbij iedere maand en wie weet, ook al is het

Argh! Ik kan mn vent wel achter het behang plakken. 
28 december ZOT  zaadanalyse. Hopelijk maart starten ICSI. Hij kan gerust maanden niet drinken maar nu met de feestdagen vind hij een paar biertjes prima kunnen en 30 dec met zijn verjaardag ook. 
Er zwemmen er godverdomme al bijna geen zaadcellen!!! 
Of ben ik nu echt te pietluttig?? 

Mijn vriend drinkt eigenlijk vanaf september vorig jaar al niet meer. Maar van mij mag hij echt wel af en toe een biertje maar hij doet het gewoon niet. 
Ik gun hem af en toe een beetje die ontspanning want je moet ook een beetje kunnen leven. Tot nu toe nog steeds geen resultaten met steeds netjes je best doen en dingen laten en wanneer wel? Dus denk dat je af en toe echt wel van het padje mag anders houden sommige het niet vol. Waaronder ik haha.. mijn vriend heeft meer discipline. Stress is ook slecht voor je vruchtbaarheid dus ik zal me er persoonlijk niet zo druk om maken.
Resultaten zijn bij mijn vriend met of zonder alcohol niet beter of slechter geworden. Maar dat is bij ieder weer anders natuurlijk.

Hoe is het schorpioen, houd je het vol met nog niet testen? Of ga je binnenkort doen. Spannend!
Knuffeltjeee begrijpelijk dat je baalt, geeft toch soort gevoel van controle om alcohol te laten staan. Tegelijk zal het ook echt niet perse daar aan liggen als het alleen in december paar keer zo is. Wat je kan doen is aangeven dat het jou zou steunen als hij er een middenweg in vindt? Sterkte! Hier ook de discussie wel eens gehad, gedoe is het soms als kinderwens veel om handen heeft, niks aan!
Je mag nog steeds hoopvol de kerst in gaan , met biertjes of zonder :)!

Terug
Bovenaan