1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Ohh meiden ik ben zo blij, opgelucht en door het dolle heen. haha Ik had gisteren natuurlijk mijn 2e controle echo. Ze wilde toch dat ik nog 1dag ging prikken en dan vandaag voor nog een controle echo langs zou komen. Dit omdat ze de eitjes toch nog net ietsje groter wilde hebben en dat is gelukt!! Ik wat ze nu konden zien waren 18 follikels, waarvan 14 (!!!) mooi rond de 20mm zaten sommige er net onder en een paar net ietsje erboven. Ik heb ook echt een opgeblazen/zware onderbuik gevoel al een paar dagen. Ze zeiden dat dit echt hele mooie resultaten waren, dus zo blij en dankbaar dat dit zo goed is gegaan en mn cyste die wel gewoon dezelfde grootte is gebleven. Nu dinsdag de punctie! Heel spannend want mijn cyste zit wel wat in de weg bij een aantal follikels om ze aan te prikken, daarvoor ook extra antibiotica voor geschreven gekregen mochten ze hem raken. Pff... als alles goed gaat vrijdag de tp! Wat betekend dat met kerst mijn testdatum is! Hoe mooi cadeau zou dat zijn! Haha de gedachten alleen al, maar ik probeer mezelf daar wel een beetje in te remmen niet dat ik straks helemaal instort als het dan niet is gelukt en we weten allemaal dat die kans uiteindelijk groter is. Nu spannend wat het zaad van mijn man gaat doen op de dag zelf. Voor nu in ieder geval even genieten van dit fantastische nieuws! 

Wat een super nieuws zwindo!
Hier weer even een dipje. Ik vind de kerstdagen altijd erg gezellig en heb ons huis altijd vol op in de kerstsfeer. Dus vandaag eigenlijk met veel zin aan het decoreren begonnen, echter kwam het op een gegeven moment hard binnen dat ik vorige jaar erg hoopvol was dat toen de laatste kerst met slechts ons tweeën zou zijn en helaas staan we nu een jaar later nog met lege handen. Bah, maar voor jullie vast herkenbaar. Op naar 2021!

Ah yes zwindo wat fijn dat het zo gunstig verloopt!! Daar doe je het allemaal voor! Wanneer heb je de punctie, dinsdag? 
Brabandse dat is echt geen leuke confrontatie als je dan terugdenkt aan vorige jaar. Echt stil staan was het niet in 2020 en tegelijk is jullie wens nog niet uitgekomen. Herkenbaar. Wat een lange adem en soms veel verdragen is het. Dag voor dag maar genieten van wat ons gegeven is en dan 2021 met goede moed in! Ik doe met je mee! 
Zelf baalde ik ook even, we gaan dus in januari voor punctie/ronde 2 en hoorde van het secretariaat dat ik weer als voorbereiding 3 week aan de pil moet eerst? Pfff 
En ben ook wel toe aan het evaluatie gesprek al kan zo'n gyneacoloog natuurlijk ook niet de toekomst voorspellen 

Lotjejansen, geloof me, het is zo januari! Ik mag ergens half/eind januari ook weer beginnen met prikken, ronde 1 stimulatiepoging 2. En als jij met de pil begint dan vliegt de tijd ook weer hoor! Ik moet ipv de pil, een week voor mijn menstruatie al beginnen met de Decapeptyl.
Knuffeltjeee Ik heb hier de Mr er op aan gesproken dat deze wijnfles de laatste is, aangezien we over zo'n 6 weken waarschijnlijk weer gaan beginnen met prikken. Hij nam het gelukkig meteen goed op. Hij neemt sinds onze afgebroken poging in juli wekelijks een glaasje wijn.

Oké meiden, ik heb jullie hulp nodig! Ben een klein beetje ongerust...
Ik heb dus de bloedwaarden van de kliniek opgevraagd. Dit omdat de gynaecoloog na de operatie had gevraagd of ik altijd zulke hoge waardes had. Ik was te duf om echt door te vragen welke waardes ze bedoelde. Ik heb altijd alleen maar gehoord dat er niets raars was. Dus ik heb ze opgevraagd bij de kliniek en ze net gekregen. Dit is uit juni 2019.
Nu lees ik:

Conclusie: hormonale afwijkingen
AMH 3,3 normaalwaarde 0,03-7,15 ;
CHA

He lapjesendraadjes, 
Ik heb geen idee wat die afkortingen betekenen. Snap wel dat je even wil weten hoe het zit, dat kan de arts bij het consult wel uitleggen deze week hopelijk?
Dat is ook wel nadeel van dat kunnen inzien uiteindelijk kunnen alleen zij het op waarde interpreteren! 
Als er echt iets geks was had je ook niet kunnen beginnen lijkt me toch? 
Spannend alle ontwikkelingen en top dat je herstel zo goed gaat!! ????

Terug
Bovenaan