1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Knuffeltjeee Dankjewel!
Brabanse Ja die confrontatie is altijd weer pijnlijk. Ik had vorig jaar het meeste moeite met oud en nieuw. Toen heb ik om 12 uur echt staan janken met mijn man en mn schoonmoeder. Ik hoop zo dat het jullie volgend jaar gegund is!
Lotjejansen ja morgen de punctie! hoe fijn dat ik dat kan zeggen, na bijna 2 jaar in de medische molen te zitten. Ik hoop voor jou dat je snel duidelijkheid krijgt en welke vervolg stappen jullie gaan nemen. voor je het weet is het januari! Ik weet dat gevoel zo goed wat je zegt 3 weken aan de pil. Bij mij waren dat 3 maanden aan de Lucrin. Voelde op dat moment echt even alsof je weer een stapje werd terug gezet.
Lapjesendraadjes ben heel blij dat je herstel beter gaat en je de medicatie gaat afbouwen. Hopelijk voel je je snel weer de oude. Over je zorg puntje zou ik gewoon deze week gelijk aan de arts vragen wanneer je hem/haar spreekt. Ik denk dat als er echt iets niet goed was je dit echt wel te horen had gekregen, maar om extra verduidelijking vragen kan nooit kwaad. 

Schorpioen hoe gaat het bij jou?? morgen is ook voor jou de dag dat je testen mag! (om nog even een beetje in de sinterklaasrijmen te blijven). oohh hoop zo dat je hier morgen gewoon een foto neerzet van een hele dikke vette positieve test! Ben heel hard voor je aan het duimen

Zwindo oh wauw, wat heeft je lichaam hard en goed gewerkt. Op naar morgen. Hoe kijk je er tegen aan? Hoop op een mooie oogst.
branbandse, pff zo herkenbaar die gedachten. Elk jaar hoop je weer dat het volgende jaar beter is en onze wensen uit komen. Ik durf gewoon niet meer te denken en te hopen dat het in 2021 gebeurd. Want anders ben  ik volgend jaar weer teleurgesteld rond deze tijd. 
lapjesendraadjes ook ik kan je helaas niet helpen met de waardes, amh is volgens mij inderdaad eicelresevers en die lijken me dus goed. verder geen idee.. Ik zou inderdaad even uitleg vragen en eventueel vragen of mocht er wat mee zijn, hoe dat veranderd kan worden en of er iets aan gedaan kan worden of onderzocht. Mooi vast voor zijn.
Super om te horen dat het steeds beter gaat, ben benieuwd wanneer je weer mag beginnen. Hopelijk snel!

Tja ik kan hier morgen wel een foto neer zette van een test, maar die zal negatief zijn. Vanochtend getest, turen hoeft niet.. zo wit al sneeuw.. Dus die is morgen niet ineens veranderd. Weer mislukt. Nog 2 embryos te gaan en icsi 2 zit er weer op..
Had zo gehoopt dit ellendige jaar toch nog enigszin positief af te kunnen sluiten na het verlies van mam.  Heb daarom ook echt moeite met deze feestmaand, mis mam ontzettend en met het komst van ons nieuwe neefje is de andere kant van de familie weer helemaal in de wolken.. Ik ben dan gewoon jaloers dat er daar 4 genaraties zijn en hier maar 1 gekeken naar de vrouwen kant. Maakt me gewoon zo verdrietig dat ik dat gewoon niet meer kan delen met mama.  Pff... Aan een kant wil ik dit jaar heel erg graag afsluiten, maar aan de andere kant ook weer niet. Want dan is het weer een stapje verder van mam, en weer een jaar verder voor onze kinderwens. En dan te bedenken dat we binnen 3 maanden  volgend jaar zwanger moeten worden anders is er pas in 2022 een baby, als die er al mag komen.....
Sorry voor even mijn verdriet en frustraties en misschien negatieve sfeer, maar zo voel ik me vandaag. (helaas heeft mijn chocoladeletter het vandaag ook niet overleefd en heb ik als ontbijt en lunch die helemaal opgesnoept, oeps haha)

Ahh Schorpioen, wat een ontzettende teleurstelling. Snap heel goed dat dit veel met je doet zeker nu met die feestdagen die voor de deur staan. Het is jullie zo gegund. Het verlies van je mama in deze is dan nog eens extra sterk aanwezig. kan het me niet voorstellen wat dit met je doet. Ik hoop dat het jullie snel gegund is met de cryos's die jullie nu nog hebben. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte de komende feestdagen! 
Verder vind ik het wel spannend morgen, maar kijk ik er ook naaruit. Hoop dat de pijn meevalt, maar ben bang voor de kant waar de cyste zit. Ben er wel aan toe ook dat het nu eindelijk gaat gebeuren. Je leeft er zo naartoe en heb nu ook echt een zware onderbuik voor mijn gevoel. Echt zo'n gevoel dat je veelste veel gegeten hebt en je buik op knappen staat haha. alleen is dat niet het geval. Ik ben ook gewoon serieus 2 kilo aangekomen sinds de stimulatie. Nu hopen dat dat inderdaad even van tijdelijke aard is.

zwindo op een goede punctie vandaag!! 
Schorpioen echt veel om te dragen alle gevoelens die samen komen van gemis, rouw en daar doorheen tleurstelling verwerken nu weer na de behandeling. Test vandaag hetzelfde? En in je schoonfamilie zien wat je in je eigen familie ook graag had gewild is lastig. Goed te horen dat er deze ronde nog 2 embryo's zijn, nog twee keer een goede kans voor het stimuleren evt weer begint. Verwacht van jezelf maar niet teveel deze maand, je mag je voelen zoals het is. Echte controle hebben we niet over het grote plaatje, veel warmte en lichtpuntjes jouw kant op die de dagen mooier maken! 

Dankjewel Lotjejansen!
Het is allemaal goed gegaan. Er kwamen zowel bij mijn man als bij mij wel even flinke emoties los voordat ze moesten beginnen met prikken, maar jeetje wat een top vrouwen waren dat. De rechterkant ging erg goed en jeetje wat voelt dat raar zeg. alleen toen kwam de linker kant met de cyste. oef die was erg vervelend. ik had ervoor nog even extra pijnstilling gekregen, wat gelukkig wel iets hielp. Toen ze klaar waren voelde ik eigenlijk niet veel, maar dat was heel even en toen kwam de pijn flink aanzetten. Dus heb uiteindelijk nog flink wat pijn medicatie gekregen. Kwam gewoon echt door die cyste want de pijn zat echt aan die kant. Tooen begon het wachten op de resultaten en met name de spanning of het zaad wel goed was deze keer. En dat was het! dus super opgelucht en blij. uiteindelijk 11 eitjes gevonden waarbij 5 IVF en 6 ICSI worden gedaan. Zit nu in spanning af te wachten op het beruchte telefoontje hoeveel bevruchtingen er zijn en hoe laat ik mij dan hopelijk vrijdag mag melden. 

Terug
Bovenaan