1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Pfff knuffeltjeee dat is echt niet normaal confronterend inderdaad, heel herkenbaar mensen die in je eigen 'probeertijd' 1 krijgen én de 2e aankondigen :( 
We lopen allemaal een ander pad, dat blijkt maar weer. Nog paar maand en het is zover jullie krijgen kansen:)! Houd vol en op een gezellige kerst ? 

Knuffeltjeee wat lief! gisteren is alles goed gegaan. Ik heb een filmpje van de echo gemaakt, maar je ziet niet echt iets behalve het lijntje waardoor de embryo in is gebracht. nu duimen duimen duimen...en wachten wachten wachten haha. Wat naar dat iemand in die periode gewoon 2 keer zwanger is, het voelt dan zo oneerlijk. Goed dat je voor jezelf naar de positieve dingen kijkt die eraan gaan komen. Een heel spannend traject, maar hopelijk uiteindelijk bekroond met een mooi kindje. 
Lotjejansen dankjewel! Vond het heel bijzonder om te zien (ondanks dat je niet echt veel ziet haha). Het idee dat er nu mogelijk een klein monstertje groeit blijft zo raar. Ik heb sinds mn pregnyl spuit echt zulke gevoelige borsten en nog wat andere zwangerschapskwaaltjes. Voordeel hiervan is wel dat ik nu niet ga denken dat het door mn tp komt.
Mijn testdatum is 25 december, eerste kerstdag! Ik hoop zoooo erg dat we een super kerstcadeautje onder de kerstboom krijgen dit jaar. Ik hoop dat de wachtweken een beetje voorbij zullen vliegen. voor nu heb ik lekker dikke sokken aan om alles goed warm te houden:) en ben lekkere recepten aan het uitzoeken voor de komende week om te maken zodat ik daar niet over na hoef te denken. Dus mochten jullie nog een lekker gezond recept voor iets hebben inspiratie is welkom.

Het zit erin, spannend Zwindo!!
Ik zou zeggen, iets met lekker veel groente? Ratatouille of tortilla's? Die kunnen tjokvol met groentes, lekker met een goede guacamole erbij! Je kunt ze vegetarisch houden, of met gehakt of kipfilet. Ik vind een nasi ook altijd geweldig. Ik doe daar altijd heel veel extra groente in. Dus rustig een zak van 600 gr sperziebonen en zo'n 400 gr wortelen, naast de prei en het groentepakket wat ik gebruik. Ik heb dan wel een megapan nasi en het meeste daarvan kan ik invriezen. Vorige week werd er een heerlijke kippensoep voor mij gemaakt, met noodles, veel groente en ook een beetje gember erin. Gember werkt ook verwarmend en is supergezond!

Wat spannend Zwindo, het idee dat er nu iets zit wat hopelijk gaat groeien... Hoop ook echt voor jullie dat dit m meteen gaat worden. Zo gegund! Lijkt me dubbel, met kerst. Ik zou uitgaan van het slechtste denk ik, maar natuurlijk hoop je toch dat het wat wordt. Afwachten maar.

Tnx meiden!
Lapjesendraadjes die tortilla's met quacamole is en goed idee! iets wat we eigenlijk niet vaak eten. Heb net gegeten maar krijg weer helemaal trek haha. Nasi/bami stond inderdaad al op het lijstje om te maken:) Heb zelf ook een "risotto" (zonder wijn)van boekweit met groene aspergetips spinazie, courgette en om af te toppen aubergine chips uit de oven.
Knuffeltjeee klopt inderdaad zit de hele tijd te schommelen tussen hoop en rekening houden dat de kans eigenlijk gewoon klein is dat het niet de eerste keer lukt. Onze ouders weten precies waar we in het traject zitten, door wat omstandigheden is het zo gelopen. Dus die leven super erg met ons mee. We hebben hen dus ook heel vaak al gezegd dat ze er vanuit moeten gaan dat het niet lukt, dan kan het alleen maar mee vallen. en dat proberen we ons zelf ook aan te praten. Dag 1 is in ieder geval voorbij haha, nog 13 te gaan...

Goeiemorgen allemaal,
Ik wil graag mee schrijven hier. Na een lange weg gaan we eindelijk rond eind januari starten met ivf! Ik zal me kort even voorstellen en proberen samen te vatten wat ons traject tot nu toe is. Ik ben suus 34 jaar. Al 7 jaar met mijn man, hij is 32 en in maart 2018 een gezonde dochter ter wereld gezet via een keizersnede. Van haar ben ik wel natuurlijk zwanger geworden na een jaar proberen. Nu ondertussen 2 jaar bezig voor een tweede. Meerdere buitenbaarmoederlijke miskramen gehad en 1 waarbij ik geopereerd moest worden en 1 eileider verwijderd is. Geswitched van ziekenhuis, meedere gynaecologen gezien en gesproken. En toen in oktober eindelijk akkoord gekregen. Maar we moesten vooral nog blijven proberen, nu op dit moment weer een buitenbaarmoederlijke miskraam..hoe is het mogelijk! En de gynaecoloog zag een niche in mijn baarmoeder daar heb ik 22 januari nog een gesprek over want dat bemoeilijkt mogelijk ook ivf dus daarna moeten we een definitief besluit nemen. 
Dat is in grote lijnen het verhaal.. ik heb hoe gek ook wel veel vertrouwen in ivf ik hoop dat als het eenmaal maar op de goede plek zit het wel goed komt. Al zie ik er wel als een  berg tegenop alle hormonen mogelijk overstimulatie en dan de punctie.. maar goed ik heb het er voor over!
Ik hoop dat er voor ons allemaal uiteindelijk een prachtig gezond kindje geboren gaat worden!

Hoi Suusx welkom hier, de weg naar een tweede kindje gaat niet zonder slag of stoot, sterkte daarin. Heftig de miskramen en bbz. Hopelijk is ivf de goede weg, je zou inderdaad denken dat dit een goede manier kan zijn! Praat lekker met ons mee genoeg herkenning en erkenning hier ?
Zelf ben ik 35, en sinds eind 2018 aan het proberen om zwanger te worden. Na 2 iui's  dit voorjaar was de conclusie dat mijn mans zaad heel zwak is. Wij hebben komende donderdag evaluatie gesprek van icsi 1 (november) en in januari hopelijk starten met poging 2. Spannend en emotioneel proces. De rustmaand december doet dwars door alles heen wel goed. Er zijn hier meerdere zoals je hebt gelezen die of bezig zijn of er op wachten! Veel geduld nog gewenst en geniet van jullie dochter:)

Welkom SuusX! Ik geloof dat de meesten hier enorm tegen de hormonen op zagen (Ik tenminste wel!). Mij is de eerste stimulatiepoging erg meegevallen. Gelukkig maar. Weet je al welke medicijnen je moet gaan gebruiken? Overstimulatie komt voor, maar echt niet bij iedereen hoor!

Nou meiden, ik kneep m net wel even tijdens de toespraak van Rutte, maar ik geloof niet dat de klinieken dichtgaan! Hij had het over medische contactberoepen die gewoon open mogen blijven. Het is hoe dan ook spannend. Ik kijk morgen even op de website van de kliniek. Ik geloof dat ik net na de einddatum van de lockdown weer mag beginnen, dus ik knijp m een heel klein beetje! Ik heb echter besloten dat ik t koppie niet ga laten hangen. 2021 wordt mijn jaar! 

Terug
Bovenaan