Welkom SuusX Jeetje wat heftig allemaal. Hopelijk krijg je begin van het nieuwe jaar duidelijkheid. Ik stond er eigenlijk een beetje hetzelfde in als hoe jij er nu in staat. Ik keek er tegenop, maar keek er tegelijkertijd ook naar uit omdat dit voor mij het gevoel geeft dat dit de kan op een kindje is. Wat ze mij wel vanaf het eerste gesprek hebben meegegeven, is dat IVF/ICSI geen wondermiddel is. De slagingskansen zijn uiteindelijk 20 a 30 procent zeiden ze en het is goed om dat wel ook in het achterhoofd te houden in dit proces. Ik vond het wel fijn dat ze er geen mooi verhaal van maakten en er duidelijk over waren. Maar ik sta er super positief in! Ik ben overigens 29 (bijna 30 alweer), man is 39 en sinds sept 2018 bezig. Ik heb endometriose en PCOS en het zaad van mijn man is ook niet helemaal optimaal. Produceert wel voldoende, maar zagen met onze eerste IVF/ICSI ronde wel wat afwijkende zwemmers. Uitkomsten IVF: 18 follikels (14 rijp op de echo), 11 eitjes gevonden met als resultaat 2 embryo's (vanuit ICSI en geen vanuit IVF). waarvan er eentje nu in mijn baarmoeder probeert in te nestelen en de ander worden hopelijk nog ingevroren.
Lapjesendraadjes ik zat inderdaad ook even met spanning te kijken. Een ding is wel een voordeel. mijn man is voor het eerst in jaren weer thuis met de feestdagen! Dus hoewel heel veel mensen super teleurgesteld zijn in de lockdown, ben ik ergens ook wel een klein beetje dankbaar dat ik kerst weer eens met mijn man kan vieren. En de opluchting was groot dat de medische wereld gelukkig nog wel door blijft draaien zover mogelijk.
Lapjesendraadjes ik zat inderdaad ook even met spanning te kijken. Een ding is wel een voordeel. mijn man is voor het eerst in jaren weer thuis met de feestdagen! Dus hoewel heel veel mensen super teleurgesteld zijn in de lockdown, ben ik ergens ook wel een klein beetje dankbaar dat ik kerst weer eens met mijn man kan vieren. En de opluchting was groot dat de medische wereld gelukkig nog wel door blijft draaien zover mogelijk.