1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Welkom SuusX Jeetje wat heftig allemaal. Hopelijk krijg je begin van het nieuwe jaar duidelijkheid. Ik stond er eigenlijk een beetje hetzelfde in als hoe jij er nu in staat. Ik keek er tegenop, maar keek er tegelijkertijd ook naar uit omdat dit voor mij het gevoel geeft dat dit de kan op een kindje is. Wat ze mij wel vanaf het eerste gesprek hebben meegegeven, is dat IVF/ICSI geen wondermiddel is. De slagingskansen zijn uiteindelijk 20 a 30 procent zeiden ze en het is goed om dat wel ook in het achterhoofd te houden in dit proces. Ik vond het wel fijn dat ze er geen mooi verhaal van maakten en er duidelijk over waren. Maar ik sta er super positief in! Ik ben overigens 29 (bijna 30 alweer), man is 39 en sinds sept 2018 bezig. Ik heb endometriose en PCOS en het zaad van mijn man is ook niet helemaal optimaal. Produceert wel voldoende, maar zagen met onze eerste IVF/ICSI ronde wel wat afwijkende zwemmers. Uitkomsten IVF: 18 follikels (14 rijp op de echo), 11 eitjes gevonden met als resultaat 2 embryo's (vanuit ICSI en geen vanuit IVF). waarvan er eentje nu in mijn baarmoeder probeert in te nestelen en de ander worden hopelijk nog ingevroren. 
Lapjesendraadjes ik zat inderdaad ook even met spanning te kijken. Een ding is wel een voordeel. mijn man is voor het eerst in jaren weer thuis met de feestdagen! Dus hoewel heel veel mensen super teleurgesteld zijn in de lockdown, ben ik ergens ook wel een klein beetje dankbaar dat ik kerst weer eens met mijn man kan vieren. En de opluchting was groot dat de medische wereld gelukkig nog wel door blijft draaien zover mogelijk. 

Weet je wat mij zorgen maakt? Las op internet dat je als je het corona vaccin zou nemen je twee maanden niet zwanger mag raken? Nu vond ik het al geen fijn idee vreemde stoffen in te spuiten maar nu ik al meer indianenverhalen lees denk ik ook, laat maar zitten...

Hoi Knuffeltjeeee ik twijfel ook over het vaccin nemen. Maar ik ga het wel met mijn arts bespreken. Ik ben mantelzorger dus ik zal mogelijk het vaccin eerder aangeboden krijgen. Normaal gesproken zou ik zonder problemen het vaccin nemen. Ik geloof nl in vaccineren en groepsimmuniteit. Dat komt omdat ik  een ouder heb die polio heeft gehad. Dankzij vaccinatie komt deze ziekte nauwelijks meer voor! Mijn ouders zijn ook altijd pro-vaccinatie geweest. Ik ben opgegroeid in de bible belt, lang niet al mijn klasgenootjes waren ingeënt. Ik kan erg boos worden om ouders die hun kinderen niet inenten, zeker nu de laatste jaren bijv mazelen weer doden eist. 
https://fullfact.org/health/vaccine-covid-fertility/

Pfff wel goed punt knuffeltjeee en lapjesendraadjes, nog helemaal niet in verdiept. Moeilijke afwegingen en lange termijn weet je gewoon niet zeker wat beste is. 
Zwindo er zijn weer wat dagen voorbij!! Laat het het een mooie embryo zijn daarbinnen ? wat leuk dat de kerst dit jaar gezelliger voor je is met elkaar! 

knuffeltjeee Ik ben er ook nog niet heel happig op om gelijk te vaccineren. Hoor inderdaad hele verschillende verhalen over de effecten van de vaccins op zwangerschappen of zwanger worden. Wil het risico nu eigenlijk ook niet nemen met de weg die we al hebben moeten bewandelen. 
Lapjesendraadjes ik ben ook iemand die pro vaccinatie is over het algemeen, maar nu met een nieuw vaccin waarvan de bijwerkingen en effecten nog niet helemaal duidelijk zijn vind ik het best een risico. 
Lotjejansen Jaaa, weer een paar dagen voorbij:) Moet zeggen dat het weekend me wel zwaar is gevallen, maar nu ik weer gewoon in mijn werkweek zit het weer een stuk beter gaat met het wachten. Ben lekker druk bezig, volle agenda met afspraken en deze week is er vanuit mijn organisatie elke middag een leuke bijeenkomst van een uurtje gepland wat voor het nodige gelach en ontspanning zorgt.
Ik merk wel dat de kwaaltjes die ik vorige week allemaal had minder beginnen te worden, dus dat de HCG van de pegnyl volgens mij langzaam uit mijn systeem aan het verdwijnen is. nog 1,5 week te gaan. counting down the days haha

Fijn zwindo dat je goed wordt bezig gehouden! Klinkt als toffe organisatie! Wie weet heb je binnenkort de innesteling:)
Vond dit artikel,wel prettig lezen over corona vaccins https://eva.eo.nl/artikel/2020/12/kritische-vragen-over-het-coronavaccin

Lapjesendraadjes, nee nog geen idee welke medicatie ik ga krijgen. Zodra mijn menstruatie begonnen is kan ik bellen voor het volgende gesprek over de prikinstructies, ik denk dat ik dan ook hoor welke medicijnen het gaan worden. 
Zwindo, jeetje wat een verhaal ook van jullie zeg. Maar fijn dat er in ieder geval 2 embryo's zijn en er nu eentje hopelijk lekker aan het nestelen is! Heel spannend voor jullie! Dat zou wel een prachtige afsluiter zijn van dit jaar! Ik heb ook zeker in mijn achterhoofd dat ivf geen wondermiddel is hoor. Maar denk wel dst positief er in staan mee werkt. 
Lastig inderdaad met het vaccin he. Hebben wij het thuis ook al over gehad. Ik werk zelf in de zorg dus zal hem snel aangeboden krijgen maar ik sla hem echt even over. Al zo'n lange weg afgelegd dan moet je er toch niet aan denken dat het straks alsnog niet lukt door het vaccin. Als ik geen kinderwens zou hebben op dit moment dan zou ik hem zeker nemen hoor. 
Ik ben gister nog hcg wezen prikken maar hij daalt niet verder..maandag nu weer prikken en dan verder beleid hoop niet dat het met medicatie opgewekt moet worden. Dat heeft dan waarschijnlijk weer invloed op wanneer we mogen starten met ivf. 

Terug
Bovenaan