1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Lotjejansen oh wat een domper zeg. Kan me voorstellen dat zijn houding erg veel vragen opleverd!
Knuffeltjeeee spannend die test, maar hopelijk komt er iets positiefs uit!
Zwindo hoe gaat het? Hou je het nog vol het wachten? 
Lapjesendraadjes fijn te horen dat het langzaam beter gaat. Moet je nog een keer op controle komen?
Hoe gaat alles wel goed, merk dat mijn cyclus inmiddels redelijk stabiel is en ik me eigenlijk prima voel. Inmiddels ook overgestapt naar een andere verzekering en contact gehad met Duitsland. Ik moet aangeven wanneer ik wil starten zodat ze de medicijnen op kunnen sturen. Het starten van poging 3 voor ons is nu echt in zicht.
Zijn er nog mensen die iets speciaals gaan doen met de feestdagen? 

Ook voor jullie spannend brabandse, 3 maal is scheepsrecht hopelijk!! Start je ergens begin 2021 weer?
Hier ook aan uitzoeken. Hoe ben jij uiteindelijk bij je verzekering keuze uitgekomen, en weet jij of je in NL verzekerd bent voor buitenland behandeling?

Jeetje Lotjejansen, wat een rotnieuws!! Wat was de reden waarom de arts er weinig vertrouwen in heeft? Kunnen er nog verdere test worden gedaan? 
Brabandse, ik ben vorige week gebeld door de arts-assistent. Ik dacht dat ik gebeld zou worden om de na controle te plannen, maar het bleek een gesprek over de uitslagen en het herstel te gaan. Ze zei tegen mij dat de na controle zou bestaan uit het bekijken van de wondjes en dat ze gezien corona eigenlijk zo min mogelijk mensen in het ziekenhuis voor dit soort afspraken zien. Dus zij had zoiets van als ik mij zo goed blijf voelen, ik niet opeens pijn krijg en de wondjes niet gaan lekken, dan is het verder niet nodig. Dat was ik eigenlijk wel met haar eens. Dus eigenlijk ben ik al officieel klaar! En de wondjes zien er briljant uit! 3 van de 4 hebben geen korstjes meer en hebben al nieuwe huid. Gek genoeg heeft het wondje in mijn schaamstreek, die al vanaf dag 2 geen wondpleister meer hoefde, nog wel een korstje. 
Afgelopen week heb ik de eisprong gevoeld. Die was denk ik in mijn geopereerde eierstok want het deed zo'n pijn!! Alsof er wel honderd kleine mesjes aan het steken waren, heb ik nog nooit meegemaakt! Het was ook precies op de tweede dag dat ik aan het minderen was met de paracetamol, dus ik dacht dat t daardoor kwam. Omdat mijn app aangaf dat ik in mijn vruchtbare periode zou kunnen zitten, heb ik die dag maar een ovulatietest er tegenaan gegooid en die was positief.

Hij was niet zo optimistisch, omdat als de eerste poging een voorspeller is voor de tweede, het dus niet goed uitpakt. En vanuit zijn ervaring lijken pogingen wel op elkaar vermoed ik. Je merkt toch in NL en ziekenhuizen, dat je of moet passen in het protocol of ze niets meer voor je kunnen doen. 
Fijn lapjesendraadjes dat herstel heel goed gaat wel pijnlijk klinkt die eisprong!

Raar Lotjejansen, zwanger worden middels traject heeft toch altijd meerdere pogingen nodig? Welk ziekenhuis zitten jullie? Gelukkig zou je altijd nog naar een ander ziekenhuis kunnen overstappen want dit klinkt niet bemoedigend.

Knuffeltjeee spannend bijna de SOT test, snap wel dat je alle scenario's door je hoofd heen aan het halen bent. Zou inderdaad 3 dagen voor de SOT het nog even gezelligmaken. Meestal staat dit trouwens ook aangegeven op het SOT formulier.
Lotjejansen Jeetje wat ontzettend vervelend dat jullie gesprek niet zo goed ging. snap wel dat al die vragen nog bij je naar boven komen. Ik heb heel veel positieve verhalen over Cuypers in Duitsland gehoord van een aantal meiden. Misschien is dat nog iets om uit te zoeken inderdaad. Maar nu gewoon hopen dat jullie 2e punctie gewoon super goede resultaten geeft. Wel raar hoor dat hij dat zo zegt. Je hoort toch vaak dat ze kijken naar ander medicijn gebruik of iets om betere resultaten te krijgen, dus vindt het wel wat vreemd dat er zulke uitspraken gedaan worden.
Brabanse fijn dat je alles nu geregeld hebt en je je goed voelt. Fijn dat je nu kan uitkijken naar ronde 3! zoals lotjejansen zegt 3x is scheepsrecht. 
Lapjesendraadjes wat fijn dat je nu klaar bent! Had je het nog gezellig gemaakt rond je eisprong of durfde je dat nog niet helemaal ivm alles wat aan het helen is?
Hier ondertussen op wd 10 en jeetje wat heb ik lopen worstelen de afgelopen dagen. Eerst heel veel verschijnselen van de pregnyl gehad en die heb ik echt voelen afnemen. Had echt mega gevoelige tepels. Nu heb ik wel wat kwaaltjes die ik ook vaak bij een naderende menstruatie heb wat me niet heel veel goede hoop geeft. Borsten voelen momenteel aan alsof ik hard heb getraind en spierpijn in mijn borsten heb en heb wat lichte buikkrampjes sinds vandaag. Het broekloeren is hier begonnen. nog even volhouden en dan hebben we duidelijkheid. 

Oh spannend zwindo!! Kan nog 2 kanten op :) wat heb je met jezelf afgesproken wat betreft testen? ????
Ja de reden dat hij realistisch probeerde te zijn is dat het zo kan zijn bij een minimale opbrengst, dat de eicellen geen goede kwaliteit hadden. In dat geval komt het dus van 2 kanten en kunnen ze niks meer doen?Maar goed kan dus ook toeval zijn of 'gewoon' alleen aan het zaad liggen en een 2de keer beter gaan. 

Zwindo Nee, ik heb sinds de operatie nog geen seks gehad. Ik durf het ook niet, ben bang dat de wondjes binnen dan wellicht open gaan hahahaha. Maar goed, de kans op succes via de natuurlijke weg is bijna 0 dus dat haalt de druk er gelukkig wel af. Ik heb tegen de Mr gezegd dat we vanaf begin januari weer mogen, dan ben ik weer volledig hersteld, ook vanbinnen.
Lotjejansen. Ik vind het ook maar raar hoor, misschien waren er wel meer bevruchtingen geweest als ze alles via ICSI gedaan hadden? Bij mij ging stimulatie 1 niet zo super, dus krijg ik bij de volgende stimulatie een hogere dosis. Maar goed, vooraf had de arts besproken dat ze de laagste dosering wilde proberen omdat mijn hormoonwaarden zo hoog waren. Dus ze kunnen bij jou toch ook je dosering of medicatie veranderen? 
Nou ja, ik hoop dat ronde 2 veel beter mag gaan voor je! Van een collega hoorde ik ook goede verhalen over Gent. Over Cuypers en Cuypers in Duitsland lees ik ook goede verhalen. 

Terug
Bovenaan