1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Lotjejansen Ah ok, maar doen ze nu nog iets wijzigen in de medicatie of dat niet? Want je had 10 eitjes toch? Zo extreem slecht is dat niet toch? En doen jullie IVF of ICSI? ben het even vergeten. Bij ons zijn we erachter gekomen dat er door IVF helemaal geen bevruchtingen plaatsvinden, maar wel met ICSI.
Ik gebruik momenteel nog utrogestan (progesteron), wat ervoor kan zorgen dat mijn menstruatie tegen houdt, woensdagochtend is de laatste capsule. Officieel zou ik 1e kerstdag kunnen testen, maar ik wil misschien de dag ervoor al een testje doen. In de hoop dat ik als ik dan een positieve test heb mn man toch nog een beetje kan verrassen. Dus wat dat betreft is het dan nog 3 dagen even wachten. merk wel dat het nu erg spannend wordt en ik elke keer als ik naar de wc ga zit te kijken of ik een teken van mijn menstruatie zie aankomen. 
Lapjesendraajes snap ik hoor! Ik had het ook met de punctie en terugplaatsing dat ik me nog wat onzeker voelde om te vrijen. Had zelfs ook nog even aan de arts gevraagd wanneer het weer mocht. Voor mezel sowieso even een week rust genomen, alleen daarna kreeg mr een koortslip... nou niet heel romantisch. Dus nu nog steeds niet gezellig gemaakt haha. 

Ja er waren 10 eitjes waarvan 8 rijpe. Alles was met icsi. Uiteindelijk zijn er 5 bevrucht en 1 teruggeplaatst. De andere 4 waren niet sterk genoeg om een cryo te worden. En dat zou kunnen betekenen dat dit volgende keer weer zo gaat legde hij uit. Ophogen van gonalf wilde hij niet omdat 10 opzicht perfect aantal was volgens hem. 
Ooh lekkere timing van de koortslip zwindo :) 

Lotjejansen Oja dat was het inderdaad. Heel vervelend dat ze dan niet sterk genoeg waren voor cryo. Hopelijk zit hij er toch gewoon naast en heb je volgende keer wel nog een paar sterke over als cryo. Heb je eventueel ook gevraagd naar 2 embryo's terug plaatsen? Zijn wel regels waar ze zich aan moeten houden om dat te doen, maar vragen kan nooit kwaad. En knuffeltjeee heeft ook gelijk zolang er maar 1 is om terug te plaatsen, uiteindelijk is er gewoon 1 goede voor nodig. 
Wij hebben nog steeds onze brief over onze 2e embryo nog niet binnen, ben heel benieuwd of ze die hebben kunnen invriezen of niet. Die koortslip was inderdaad niet echt lekker getimed haha, maarja shit happens. Hij is gelukkig al aan het wegzakken.

Jullie hebben wel geduld nodig zeg voor de brief! Ja goeie zal eens vragen naar 2 terugplaatsen, mag dacht ik alleen bij 3e poging of 38+?

Lotjejansen Klopt, maar ik dacht ook iets ergens gelezen te hebben over medische redenen. Dat is alleen zo lekker vaag. 
Meiden ik weet niet waarom, maar iets in mij zei gisteren middag ineens ga gewoon een test doen. Met dit als resultaat: https://www.mupload.nl/img/juf9yb2zj26h.24.47.jpg 
Bovenste was binnen 4 minuten en onderste foto was na een half uurtje ofzo. Vanmorgen met dezelfde (gevoelige test) en met eentje die iets minder gevoelig is getest en ook weer binnen de 4 minuten zo'n lichterstreepje en na een klein uurtje weer heel duidelijk en donker. De gevoelige test is heel duidelijk die andere zie ik ook wel een duidelijk streepje, maar is wel echt nog wat lichter. Vindt het nu extra spannend om de 25e te testen aangezien dat mijn officiele datum is die ik vanuit het ziekenhuis heb meegekregen, voor die dag heb ik een digitale clearblue klaarliggen. Wil misschien vandaag nog een normale cb ophalen om daar morgenochtend mee te testen. Op de een of andere manier durf ik het nog niet helemaal te geloven en ergens denk ik dat als de cb positief is me dat ook iets meer rust geeft omdat je heel vaak hoort dat die minder gevoelig zijn. Maar omdat het 2 jaar geleden heel vroeg bij ons fout is gegaan vind ik het nu wel extra spannend. Helemaal omdat ik nu dus ook verder helemaal geen super duidelijke kwaaltjes heb. Poeh zo spannend!! We zijn heel voorzichtig al een beetje blij, maar denk pas dat we echt rustig adem kunnen halen als we die 12 weken voorbij zijn, al hoewel een hartje zien kloppen met een eerste echo ons ook al gerust zal stellen. 

Waaat zwindo dat is geweldig!!! Link doet het bij mij niet maar wat beschrijf je een hoopgevende testen, voorzichtig gefeliciteerd ??? heel spannend ook! 

Wauw zwindo wat ontzettend spannend! Heel voorzichtig gefeliciteerd! Wat zal het onwerkelijk voor jullie zijn! En wat een mooi kerstcadeau, hopelijk gaat alles goed en ga je een mooie gezonde zwangerschap tegemoet. 
Hier is de miskraam gelukkig op gang gekomen en hcg zo goed als 0. Nu mag ik de tweede afspraak gaan inplannen voor de prik instructies. Ga straks het zh bellen. En dan nog 1 cyclus wachten tot we als het goed is mogen gaan  starten.
Drinken jullie trouwens wel een drankje met de feestdagen? Ik drink al een hele tijd niet maar dacht met kerst een  glaasje is wel lekker en gezellig. 

Terug
Bovenaan