1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Brabandse dat gaat snel voor jullie zometeen! Spannend! En dit is jullie eerste keer bij cuypers en cuypers?
Klopt wel dat ik niet meer zo goed durf te vertrouwen op een betere tweede poging. Na de flinke teleurstelling en met name de arts zijn (te) realistische kijk erop maakt het best onzeker. In februari zullen we weten hoe het uitpakt! Hoe krijg jij het voor elkaar het vertrouwen houden?
Gezellig lapjesendraadjes de kat!! Heeft iedereen er zin in bij jullie thuis? 
Knuffeltjeee hoe is het met jullie? 

Lotjejansen Dankjewel! We zijn ons er ook heel erg van bewust hoe bijzonder het is dat het in onze eerste rond gelukt is tot zover. Nu duimen dat het allemaal goed blijft gaan. Ik hoop dat je voor jezelf toch ook weer wat hoop kan vinden voor jullie 2e ronde. Eentje is uiteindelijk voldoende, dus probeer daar je hoop aanvast te houden. 
Brabandse wat fijn dat jullie nu een definitieve startdatum hebben. Ik ga heel erg hard voor jullie duimen dat 3x gewoon echt scheepsrecht is!
Knuffeltjeee dankjewel! ik hoop het ook. Jullie veel succes met de laatste dagen voor jullie SOT! Hopelijk krijgen jullie goed nieuws!
Lapjesendraadjes Dank! En gelijk heb je! Voor jullie is afgelopen jaar helemaal een heftig jaar geweest, dus lekker genieten van dat glaasje! die heb je zeker dik verdient!
Overigens iets wat ik zelf heb gedaan is bijna elke dag een halve avocado gegeten. Ik was ergens een keer een studie tegen gekomen dat het eten van een avocado de kans op een goede innestelling bevoorderde en ik vind het zelf erg lekker, dus dacht kan geen kwaad om het te proberen.

Whaahaa Brief is binnen en embryo nr. 2 heeft zich goed ontwikkeld en is ingevroren!! Zo ontzettend blij en dankbaar! Wauw beter hadden we de feestdagen niet in kunnen gaan.

Iedereen heeft megaveel zin in de kat! We hebben vanmiddag het hele huis schoongemaakt en katvriendelijk gemaakt. We zijn allemaal erg benieuwd wat zijn lievelingsplekje gaat worden en hoe snel hij gewend is aan een gezin. We hebben natuurlijk 2 grote kinderen (al heeft 1 het niveau van een peuter), maar toch is het totaal anders dan bij een alleenwonend persoon te wonen die overdag naar werk is!
Ik wens jullie allemaal en gezond en fijn Kerstfeest!!

Kunnen jullie me geruststellen? Ik ben een boek aan het lezen, een biografie over ivf. Nu ben ik bij het punctiegedeelte en dat maakt me toch wel erg bang. Meteen de info van mijn eigen ziekenhuis erbij gezocht en dan lees ik dat ze van maandag tm vrijdag matige tot diepe sedatie toepassen middels infuus. Vanwege de anestesist kan dit niet in het weekend dus dan wordt je minder verdoofd. Nu heb ik een kneiterhoge pijngrens maar dit maakt me toch wel bang... Met een infuusje... Kan je na het prikken gewoon weer weglopen of moet je nog een poosje blijven liggen? Hoe heftig ga je trippen op de sedatie? Ik heb ooit een injectie met morfine gehad en dat was ergens een fijne maar ook wel erg bijzondere ervaring. Wie kan me hier geruststellen dat het allemaal wel meevalt? Opzich scheelt het dat ik de boekschrijfster soms wel vind overdrijven. 

Je kunt dit gewoon bespreken tijdens de prikinstructie hoor Knuffeltjeeee! Ik ben er ook een beetje bang voor, maar ze hebben mij verzekerd dat je alleen de eerste prik echt voelt. Ze zullen er in ieder geval alles aan doen om het zo comfortabel mogelijk voor je te maken. Bij mij moet je geloof ik even een tijdje blijven liggen.
Ik heb in het begin ook veel gelezen, maar ben daarmee gestopt nadat ik een paniekaanval voor de prikinstructie kreeg. En toen het moment daar was dat we mochten beginnen, heb ik het overgegeven. Ik ben van mening dat ik op mijn bordje krijg wat ik aankan. En als dat heel fijn pijn betekent, dan moet en kan ik dat aan!

Ik heb twee keer een punctie gehad met morfine en vond het opzich wel te doen. Het is niet pijnloos, maar ik vond de pijn wel heel tijdelijk. Ik had het idee dat ik echt alleen het aanprikken van sommige eiblaasjes voelde en dat duurt echt een fractie van een seconde. 
Na de punctie lopen die eiblaasjes blijkbaar gelijk weer vol met vocht, dat wist ik dus niet bij mijn eerste punctie. Dus je eierstokken blijven best nog lang groot en gevoelig. Ze adviseren om een paar dagen rust te nemen daarna, dat heb ik nu (tweede punctie) wel echt beter gedaan. 
Hoop dat het je gerust stelt, maar pijn is natuurlijk ook echt heel persoonlijk.

Terug
Bovenaan