1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

PS. Het voelt trouwens een beetje alsof ik inbreek in jullie draadje door een berichtje achter te laten, maar ik lees al vanaf het begin mee alleen laat ik bijna nooit een berichtje achter op dit forum. Zit nu weer in mijn wachtweken en merk dat ik weer wat obsessief alle draadjes doorlees op zoek naar clues of mijn embryo blijft zitten... 

Knuffeltjeee Ik keek ook heel erg op tegen de punctie. Het was niet het meest confortabele moment van het traject, maar ik heb zelf ook een redelijk hoge pijngrens heb ik mij wel eens laten vertellen. De medicatie gaf mij een dronken gevoel en hielp goed tegen de pijn. Ze deden eerst de kant waar geen cyste zat en die was goed te doen. Het is even vervelend wanneer ze door je wand heen moeten prikken om bij je eierstok te komen, maar dat is meer gewoon een raar/naar gevoel en qua pijn heb ik daar geen last van gehad. De kant van de cyste was wel even wat gevoeliger, maar daar hadden ze me al voor gewaarschuwd. Hier uiteindelijk iets extra medicatie voor gekregen, maar achteraf gezien viel het mij mee. Eigenlijk was het prikken van het infuus bijna pijnlijker en duurde langer hebben serieus 4x moeten prikken en had de volgende dag allemaal blauwe plekken op mn armen en handen haha (had ze al gewaarschuuwd dat ik moeilijk te prikken ben)
Het is eigenlijk relatief snel klaar. Ik denk dat het een kwartiertje heeft geduurd ofzo. Naderhand heb ik nog wel een cocktail van iets gehad in mijn infuus en later diclofinac en paracetemol gekregen voor de pijn, maar dat had echt te maken met de kant van de cyste, want van de andere kant had ik geen last. Na nog even te hebben uitgerust en op het moment dat ik geen last meer had en mij goed voelde mochten we naar huis. 
Het belangrijkste is om gewoon goed door te ademen en je focus daarom te leggen. Je kan meekijken op het echoscherm als je wilt. heb ik heel even gedaan, maar heb meeste gedeelte met mijn ogen dicht gelegen en gefocused op mijn ademhaling. ik had ook mijn hand op mijn buik liggen waardoor ik soms zelf met begeleiding van de verpleegkundige samen kon drukken zodat de arts goed bij de eicellen kon komen. 
Kortom nee het is niet heel prettig, maar je doet het allemaal voor een goed doel en probeer je daaraan vast te houden. 
De dag van de punctie adviseren ze (verplichten ze me bijna) om gewoon even helemaal niets te doen. Dat heb ik ook gedaan. Als je een kantoorbaan hebt kan je gewoon de dag erna weer werken en nu met het thuiswerken heb ik dat ook gewoon lekker gedaan, want was een fijne afleiding. 

Oja Lotjejansen ik heb de CB digital test gedaan die kwam binnen een paar seconde nadat ik hem plat neerlegde al terug met de tekst zwanger en binnen een paar minuten 2-3 weken, wat gelijk staat tussen de 4-5 weken (wat ook wel klopt). Hebben nu 12 januari onze eerste echo gepland staan dan zou ik rond de 7 weken moeten zijn, vind het echt super spannend. 

[quote quote=10388403]PS. Het voelt trouwens een beetje alsof ik inbreek in jullie draadje door een berichtje achter te laten, maar ik lees al vanaf het begin mee alleen laat ik bijna nooit een berichtje achter op dit forum. Zit nu weer in mijn wachtweken en merk dat ik weer wat obsessief alle draadjes doorlees op zoek naar clues of mijn embryo blijft zitten…[/quote]
Nee vind je reactie juist heel fijn ?

Spannend knuffeltjeee! Knap hoe je serieus inleest enzo. De werkelijkheid is toch anders dan hoe een ander het beleefde. Mij hielp wel om te bedenken ik mag daarna gewoon weer het ziekenhuis uitlopen dus blijkbaar is het zo'n 'kleine' ingreep. Vond het mentaal pittiger dan uiteindelijk de punctie zelf (is echt kort) en de morfine werkt prima! 
Yeahh zwindo heel fijn die bevestiging!! Je bent gewoon echt helemaal zwanger en nu toeleven naar de 12e! Hoe was kerst om zo pril zwanger te zijn, heb je het gedeeld of juist samen geheim gehouden? Zo gaaf!!
Lentekriebels altijd welkom mee te praten we zijn geen vaststaand clubje:) jij hebt dus een terugplaatsing gehad recent? Hoe gaat het?
Hier sinds paar dagen weer aan de pil en langzaam toewerken naar icsi 2

Heel herkenbaar knuffeltje.  De punctie lijkt mij ook het heftigste maar lees er eigenlijk niks over expres, ik zie het wel tegen de tijd dat het zover is.  De begeleiding is altijd zo goed hoor en lees ik dus gaat vast goed komen! 
Wat ik mij afvraag of het niet ontzettend pijnlijk is als je zoveel eitjes hebt en zo groot.. ik heb iedere maand  flinke ovulatie pijn maar dat is dan maar met 1 eitje ? 
Wij hebben hopelijk morgen het tweede gesprek! Alleen ben ik snot verkouden.. ben al getest gelukkig geen corona. Hoop dat het gesprek telefonisch kan.  
Zwindo, wat fijn zeg dat cb het ook bevestigd lekker gaan genieten en op naar de echo! Hopelijk kan je er een beetje op vertrouwen dat het goed zit. 

Lief Lapjesendraadjes! Het gaat redelijk, had dinsdag de terugplaatsing dus ben ruim 5 dagen verder. Mag volgend weekend testen, bijna ironisch zo met de start van het nieuwe jaar... 
De dag van de punctie was dramatisch, dus dat moesten we emotioneel even verwerken. Er is bijna geen zaadactiviteit bij mijn vriend dus we werden na de punctie naar huis gestuurd met het nieuws dat ze helemaal niets hadden kunnen vinden in het lab en dus geen eicellen konden bevruchten. Dus daar hield onze tweede icsi eigenlijk gewoon op en de eicellen zouden de vriezer in gaan voor later. Toen werden we begin van de avond gebeld door de arts dat er een foutje was gemaakt in het lab, dat nog niet alles was onderzocht toen ze ons naar huis stuurden en dat ze uiteindelijk toch de 9 eicellen hadden kunnen bevruchten. Echt heel erg bizar, uiteindelijk bleef er een embryo over dus hopen dat die zich nu lekker zit in te nestelen. Maar er is echt geen peil op al die pijntjes en die buikkrampjes te trekken, dus probeer me daar niet teveel van aan te trekken. Als ik goed ontspan dan is het redelijk te doen met afwachten. 

Knuffeltje, ik las dat jullie ongeveer hetzelfde gaan doen als wij, ICSI bij hele lage aantallen zaadcellen. Heel erg spannend! 

Terug
Bovenaan