1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Op naar een heel mooi vruchtbaar jaar meiden met inderdaad veel zwangerschappen en gezonder baby's!
Jeetje Kate, wat een succes verhaal dat geeft weer hoop! Geniet van je zwangerschap hoop dat alles goed mag blijven gaan! En gefeliciteerd. 
Lapjesendraadjes wat fijn dat de menstruatie is begonnen!! Goed begin van dit jaar! Start je dan komende dagen met spuiten? 
Ik las op internet dat de zorg weer meer gaat afschalen...ik knijp hem wel hoor.. ben toch wel bang dat alles stil komt te liggen. Wat denken jullie?

SuusX ik start een week voor mijn verwachte as menstruatie met het prikken van Decapeptyl. Dit omdat er de vorige keer (toen zat ik op een kort schema, nl beginnen vanaf je eerste menstruatiedag) een eicel voor begon te lopen met groeien. Door nu eerder te beginnen met Decapeptyl hopen we dat deze keer te voorkomen. Ik moet dus deze cyclus weer ovulatietesten gebruiken en dan bellen om de afspraak voor de uitgangsecho en het ophalen van de medicatie in te plannen.
Ik denk niet dat ze weer zo heftig gaan afschalen als in de eerste lockdown. Bij mijn kliniek in ieder geval niet. Ze kunnen niet iedereen helpen, maar als je een keer aannde start bent afgewezen dan heb je de maand erop eigenlijk de zekerheid dat je dan wel mag. Het scheelt misschien wel dat mijn kliniek niet verbonden is aan een ziekenhuis?

Ahh knuffeltjee Wat ontzettend balen dat jullie zo moeten wachten. Bij ons zijn er best wel wat mensen die van ons traject afweten en vragen ook wel eens hoe het is. Ik geef dat ook aan dat het wachten het ergste van alles is. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen. 
Kate S Wat super fijn dat het voor jullie toch relatief snel allemaal gelukt is! We lopen ongeveer gelijk op merk ik. Morgen moet ik zo rond de 6 weken zijn en heb volgende week rond 7 weken mijn eerste echo. Ik vind het echt super spannend! Moet echt zeggen dat de afgelopen dagen echt voelen als een soort verlengde wachtdagen. 
SuusX Ik denk dat het wel mee zal vallen. Probeer het in je achterhoofd te houden dat de kans bestaat, maar niet te druk over proberen te maken. Stress is sowieso niet goed. Mocht jou ziekenhuis of kliniek het afschalen krijg je dat vanzelf te horen. Dus geen nieuws goed nieuws! 
Lapjesendraadjes Spannend! weer beginnen met jullie ICSI traject! Hopelijk gaat alles nu helemaal volgens het boekje. 
Ik zal nu langzaam de overstap gaan maken naar het zwanger forum hoewel het allemaal nog super onwerkelijk voelt. Ik blijf hier sowieso nog wel wat meelezen om op de hoogte te blijven van jullie verhalen. en hoop jullie snel te zien op het andere forum!

Hi allemaal,
Ik kwam deze topic tegen en aangezien ik nu in mijn eerste ivf-traject zit, wil ik dit graag delen mer andere dames die hetzelfde meemaken.
Ik merk niks van het prikken en denk dan gelijk dat het niet werkt ofzo. Donderdag eerste echo en dan zie ik het wel.
In feb word ik 43 en voor die tijd moeten er embryo's zijn omdat die tot je 50ste teruggeplaatst kunnen worden. (niet dat ik zo lang wil wachten... eerder gisteren dan morgen)
Eenmaal 43, dan mag ik geen nieuwe ronde ivf meer.
ik ben al gezegend met een dochter, maar ik wil graag een broertje of zusje voor haar.

gr,
Nathalie

Vanmiddag de uitslag van de sottest... Het positieve was dat zijn zwemmers prima geschikt zijn voor icsi. Het slechte, het wordt geen maart, maar op zijn vroegst juni... ?????? Danku corona... Eerst boos,toen verslagen. Nòg langer wachten... https://www.mamaplaats.nl/blog/zwanger/wachten-corona

Pfff wat lang wachten knuffeltjeee! Heel pittig om te horen en het geduld nog op te brengen. Enorm frustrerend, sterkte met je daarop instellen. En tegelijk wat fijn dat de zwemmers wel geschikt zijn :)! Ga je linkje nog even lezen!

Natalie DH ik merkte ook niet zo heel veel van de prikken. Ik had een iets zwaarder gevoel in mijn buik net voor de eerste controle. Bij mij groeide er toen minder dan verwacht (mijn cyste daarentegen was wel flink gegroeid). Hoe was je echo vandaag?
Wat spannend dat je zo'n deadline hebt joh, ik zou helemaal gek worden van de spanning! Succes!

Natalie welkom op dit lijntje en hopelijk redden jullie het voor de deadline van jullie. Opzich merk je weinig van de spuiten, ik kreeg ook wat meer gevoel rondom mijn eierstokken en mijn humeur had aan het einde flink te lijden onder de hormonen. 
Lapjesendraadjes al wat meer bekend wanneer jij mag starten? 
Zwindo wat fijn dat het goed bij je gaat! Hopelijk komen wij allemaal snel ook naar de andere lijn.
Knuffeltjeee wat een mooie, helaas zeer herkenbare post. Was even in tranen omdat ik het zo herken. Vind het heel erg voor je om te horen dat jullie nog zo lang moeten wachten. Zorg ervoor dat je wel ergens je verhaal kwijt kan voordat je er aan onderdoor gaat, want zo lang wachten is echt niet fijn! 
Hier is alles weer aan het lopen. Vanmorgen de eerste spuit gezet en net de tweede voor vandaag. Opvallend hoe verschillend de gedachte zijn mbt de medicijnen. Donderdag horen we bij de eerste echo wat het doet. 

Terug
Bovenaan