1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Zwindo, gefeliciteerd met het kloppende hartje!! Ik hoop dat we je snel naar het andere draadje kunnen volgen! Die tip van de avocados kende ik nog niet.
Mttm, dikke knuffel voor jou!! Ik had soms ook dat t wat brandde, ik had het idee dat mijn vriend dan iets te snel had gespoten, als hij de vloeistof er langzaam in liet gaan ging t veel beter. Ik gebruik deze sokken s avonds op de bank en als ik ga slapen. Ze zitten heerlijk en maken mijn voeten lekker warm. Zonder kan ik niet meer in slaap komen. Als mijn voeten warm zijn, dan is de rest dat ook.
Mijn afspraak staat voor as donderdag!  Echo en medicatie ophalen, yesssss!

Sterkte met het wennen mtmm, het is ook nogal wat! Granaatappelsap zou geloof ik innesteling bevorderen dacht ik.
Lapjesendraadjes, donderdag wat fijn!!! Jouw enthousiasme is aanstekelijk :)
Zwindo geweldig wat een opluchting zal dat zijn. Je mag er vertrouwen in hebben, geniet er van!! 
Hoe is het bij jullie brabandse, suusx en caroline? 

Wat een goed nieuws lapjesendraadjes!! Heel fijn dat je nu weet wanneer je echt kan starten.  Je eisprong was iets eerder of niet? 
Mttm fijn dat je nu echt gestart ben en helemaal te begrijpen dat de emoties dan komen, laat ze er maar lekker uitkomen lucht alleen maar op! Vervelend dat je last had van de gonal f misschien inderdaad omdat de vloeistof te snel ingespoten werd hopelijk gaat het vandaag beter. 
Zwindo wat heerlijk dat jullie een kloppend hartje hebben gezien! Hopelijk kan het genieten nu gaan beginnen. Heb je veel last van kwaaltjes al? En je tip over avocado ga ik misschien ook wel proberen is sowieso gezond natuurlijk. 
Hier nog steeds aan t wachten op mn menstruatie die verwacht ik uiterlijk volgende week zondag. En dan eerst starten met primolut 11 dagen. Gister nog even rustig alles doorgelezen. En de accupunctuur gevraagd zij behandeld inderdaad met een verwijsbrief dus die ga ik maandag vragen bij de huisarts, hopelijk werken ze mee. Mijn man had afgelopen week weer gerookt dus daar hadden we onenigheid over... hij vindt het zo moeilijk om te stoppen. En zijn zaad was prima dus dat helpt niet erg mee. Kan er zo boos om worden ik doe van alles en moet straks aan de medicijnen enzo en dan kan hij niet stoppen met roken.. hopelijk gaat deze 100ste poging wel lukken!

Suusx wat naar dat je man gerookt heeft. Snap je frustratie volledig. Gelukkig leeft mijn vriend gezond, want dat zou bij ons ook echt wel voor discussie zorgen. Ik alles eraan doen inclusief extra hormonen en hij niks. Dat is niet samen zwanger worden. 
Lapjesendraadjes dat is wel echt een knaller. Wat fijn dat jij dan ook over een week mag beginnen. 
Zwindo kan me voorstellen dat jullie pas gerust waren na de echo. Hopelijk blijft nu alles goed gaan. Een hele fijne zwangerschap! 
Vanmorgen zijn wij weer in Duitsland geweest en de arts was weer zeer tevreden. Er waren zelfs nog folicels bij gekomen en hij heeft niet alles geteld omdat mijn rechter eierstok vol zat en flink naar boven was gegaan, dus hij zou veel met moeite moeten doen om dat goed op beeld te krijgen en dat vond hij de pijn die het mij zou doen niet waard. As dinsdag is voor ons de dag van de punctie. 

SuusX, Het is soms best wel lastig voor mannen om echt te beseffen hoe heftig het eigenlijk is. Ze hebben echt niet door wat wij vrouwen hiervoor moeten doen. Het scheelt dat wij een stel in onze omgeving hebben gehad die ivf moesten doen. Dat was voor hen heel zwaar (het probleem lag aan haar, ze hebben uiteindelijk 4 rondes gedaan zonder resultaat) en uiteindelijk heeft de relatie het niet overleeft. Die vriend heeft mijn partner vertelt hoe heftig het was en wat er gebeurde. Mijn partner is mede daardoor vastberaden om zich te committeren (en onze relatie goed te houden haha). 
Stoppen met roken is misschien wel heel erg moeilijk (ik heb geen idee), maar misschien kan hij wel gaan minderen? En wat Brabandse zegt, dit proces is samen zwanger worden. Dat betekent niet dat er een in haar eentje de ellende heeft en de ander kan doen wat hij wil. Enne...jij rookt eigenlijk mee he! En jullie kindje straks ook! Dat is niet gezond hoor! Hoe wil hij dat dan doen?
Brabandse dat klinkt goed zeg!! Ik hoop op een goede oogst en mooie embryootjes voor je!!

Dankjewel voor jullie lieve woorden. De Gonal F spuiten we nu heel langzaam in en dat gaat prima. Voel niets meer. Het spuiten valt tot nu toe dus mee. Soms een beetje bloed en inmiddels een paar blauwe plekken, maar ach. Met sporten doet mijn buik soms een beetje pijn, maar ook dat is niet gek met al die prikjes. 

Ik herken jullie verhalen wel dat het voor de man toch anders is dan de vrouw. Merk ik hier thuis ook wel, maar het lijkt me wel heel moeilijk als je partner echt belangrijke dingen zoals roken niet kan laten. Ik snap overigens dat je zoiets niet even snel oplost en voor hem zal het ook zwaar zijn. Probeer in ieder geval samen te praten en samen naar een oplossing te zoeken. 

Brabandse, wat spannend voor jullie. Heel veel succes! Zijn jullie met een speciale reden in Duitsland in behandeling? 

Ha meiden, lang geleden dat ik wat gepost heb. Ik heb het momenteel gewoon mega druk omdat we een nestje van 6 puppies hebben nu. Ze zijn al weer 4,5 week oud en ik heb mijn handen vol. Kon niet slapen dus heb alles weer even bijgelezen. 
Wat gaaf dat Zwindo zwanger is zeg!! Jeej werd tijd dat er weer wat positiefs te vieren was hier! En wat fijn dat nu bij de meesten de trajecten lekker doorlopen en dat t dus niet weer stilligt door Corona. Laten we hopen dat we over een paar weken nog meer mooi nieuws hebben!
Hoop nieuwe namen ook weer, en helaas ook bekende namen, mttm en pennylane zag ik. Helaas welkom meiden!
Brabandse succes dinsdag! Klinkt als een mooie ronde. Je hebt ook lang genoeg moeten wachten. Ik ga duimen! 
Voor degene die mij niet kennen: ik ben 32 jr en mijn vriend en ik zijn sinds juli 2018 bezig voor ons eerste kindje. 5x IUI gedaan en 3x ICSI. Ben hierdoor 3x zwanger geraakt maar t gaat telkens na de innestelling meteen mks. Ook wij lopen in Duitsland bij Cuypers en ben heel tevreden met ze. De reden dat het niet lukt js omdat ik een genetische fout heb schijnbaar waardoor ik genetisch slechte eitjes maak. We hebben ook PKD gedaan (soort PGD, genetische screening van mn eitjes) en hierdoor valt veel af. Ook heb ik een vijandige baarmoeder door te veel NK cellen. Lang leve Duitsland dat dit onderzocht wordt.
Sinds onze laatste mislukte poging in november zijn we aan t nadenken over eiceldonatie, of nog een 4e (en laatste?) Poging doen. Tot we daaruit zijn mogen we van Cuypers weer even IUI doen omdat de kansen daarmee hoger zijn dan met zelf klussen. Helaas groeide er ondanks stimulatie maar 1 follikel. Zit nu op 9 dpo. Geloof er geen barst van dat het raak zou kunnen zijn hoor. Hierna gaan we sowieso nog 1x IUi doen en vanuit daar zien we verder.
Wat een herkenning over die mannen.. mijne snapt er ook geen bal van. Klaaaagen omdat hij rustig aan moet doen met alcohol en wielrennen (hij heeft zeer wisselend zaad). Echt tenenkrommend. Alsof dat het ergste is.. schiet mij maar lek hoor. 

mttm Ik heb inderdaad ook na mijn punctie continue met van die dikke warme huissokken aangelopen en geslapen om mijn voeten goed warm te houden. Ik heb ook van mijzelf hele koude handen en voeten. Zelfs ook als ik naar buiten ging met de hond wandelen zoveel mogelijk handschoenen aan (soms vergat ik ze wel eens). 
Lapjesendraadjes Wat fijn dat je afspraak staat en dat je aankomende donderdag weer mag beginnen. Ga heel hard voor je duimen.
SuusX dat van mannen en gewoon door roken ken ik maar al te goed (heb echt een bloedhekel aan roken). nou is mijn man gelukkig niet een vaste roker, maar dat maakte het nog frustrerender. Hij kan heel slecht tegen groepsdruk heb ik gemerkt. Hij heeft namelijk veel collega's die roken en dan vragen doe je er eentje mee en dan gewoon meedoen. Bij hem was echter zijn zaad niet goed, dus hebben er een paar keer echt knallende ruzie over gehad. Waarbij hij uiteindelijk met name teleurgesteld was in zichzelf, maar toch bleef heel frustrerend. Ik denk ook dat ze juist meer behoefte hebben in deze situatie omdat het stressvol is en ze die sigaret als ontspanning zien.
Verder gaat het goed heel erg moe lig vaak tussen 8 of 9 al op bed. Laatste dagen wel wat vaker last van misselijkheid, maar gelukkig nog niet hoeven overgeven. borsten voelen ook lekker zwaar en gespannen aan en mn bh's zitten al wat strak dus heb van die lekkere beugeloze bh tops waar ik nu veel in loop.
Brabandse Wat een mooi nieuws heel veel succes morgen met de punctie! Ga duimen op hele mooie resultaten en dan een goede terugplaatsing over een paar dagen. Spannend weer allemaal.
Mandareintje wat goed om weer iets van je te horen. Wat spannend allemaal en alle keuzes waar jullie nu over na moeten denken. Poeh niet niks allemaal. Ik hoop gewoon dat ondanks alle tegenslagen het jullie snel gegund is. Ik zal heel erg hard duimen! 

Terug
Bovenaan