2 weken gestopt met de pil....

Hello ladies,

Ik zou vandaag mijn NOD moeten hebben, maar tot dusver niks gespot. Maar goed ... 1e ronde dus wie weet wanneer je dan ongesteld wordt  Ik hoop dat als ik niet zwanger ben, dat ik dan IIG snel ongi wordt aangezien ik hier heb gelezen van meiden die een cyclus van wel 40 dgn (of meer!) hadden in de 1e ronde!

Het is gewoon irritant, want je hoopt dat je zwanger bent en aan de andere kant maak ik me dan zorgen dat als ik dus niet zwanger ben dat mn ongi wel een beetje op tijd komt. Tja ... je hebt 't niet voor 't zeggen he? Ik ga iig zaterdag een test doen als ik dan nog niet ongi ben geworden. Eerste ronde gewoon: spannend! en tegelijkertijd ook heel irritant!

Dames: succes! Duim voor een vruchtbare 1e ronde

Groetjes,
Wish

Hoi allemaal,
Spannend he, die eerste maand, wij zijn direct naar het stoppen met de pil aan ronde 1 begonnen. Ik was ook moe, misselijk, at andere dingen, maar dat waren bij mij gewoon de pilhormonen die eruit moesten want ik werd gewoon ongi... helaas. Nu de 2de ronde, zonder rare klachten, maar ws ook omdat ik  er nu gewoon minder mee bezig ben.
Stieken reken ik wel uit wanneer de baby komt als het wel raak is deze maand. Begin juni zou wel mooi zijn.... de hele zomer 2009  thuis met dikke buik en baby....
Waarschijnlijk blijft het bij dromen want ik ben al 38 en dan is de kans op een zwangerschap niet groot. Gelukkig heb ik hier al een paar heerlijke kids rondlopen.
Veel voorpret allemaal, ik hoop dat de kwaaltjes bij jullie wel echt zwangerschapsverschijnselen zijn!
Groeten, Emma

Hallo allemaal,
Ben half juli gestopt met de pil, na zo'n 15 jaar... Mijn cyclus wil niet echt opstarten.
een x 2 dagen ongi geweest, maar da's niets vergeleken bij voor ik aan de pil ging en al na 3 weken.
Al een paar x het gevoel gehad dat ik ongi moest worden, en dan ook wat oud bloed, maar het zet maar niet door... Balen!!! We willen er graag helemaal voor gaan, maarja zal eerst ongi moeten worden. En ja, stiekum al getest want stel je voor... maar helaas.
Meer meiden hier waar het ook niet echt opstart na de pil?
Voor de anderen: succes met de eerste testen!
En ja, al die zwangere buiken, mooi hoor, maar: JALOERS!!!
X Siem

Hallo allemaal,

Volgens mij is de onzekerheid erg toegeslagen bij de wannabe moeders haha.

Hey wish, ik hoop dat het bij jou raak is zou geweldig zijn he! Maar geduld moeten hebben is zo lastig zeker als we er zo op focussen.

Zelf denk ik alle mogelijke kwaaltjes te hebben die er maar zijn, maar ja, dat praat ik mijzelf vast aan. Zaterdag kan ik zo'n sensitive test doen, ik hoop maar dat het raak is.
Ik moet er ook niet te veel aan denken, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan nietwaar?

Zelf ben ik pas een maand gestopt met de pil dus het is afwachten hoe lang mijn cyclus is. Ze zeggen wel dat je het meest vruchtbaar bent in de maand dat je net gestopt bent met de pil. (las ik in mijn boek)

Ik hoor graag de vorderingen
groetjes Laura

@lalaula: dank voor de info.

het nadeel van de eerste ronde zie ik niet echt als nadeel, want we vrijen toch op regelmatige basis. Dus één van die keren moet het toch wel tijdens de vruchtbare periode zijn.

omdat er in mijn omgeving nog niet veel mensen openbaar bezig zijn met kinderen/babies (meer de carrière types) en ik mijn moeder nog geen valse hoop wil geven, zal ik jullie gebruiken als informatiebron. En dit forum heeft me al een hoop info opgeleverd. DANK!

Vanaf wanneer kan je eigenlijk zo'n test doen? hoeveel dagen voor/na de verwachte NOD? Ik begrijp uit andere posts dat zo'n cyclus een stuk onregelmatiger gaat lopen (meestal) als er gestopt wordt met de pil, dus het bepalen van de NOD is ook wat lastiger, lijkt me. Hoe kies je dan het moment om zo'n test te doen? Is dat gewoon op gevoel (kan ik me nl. voorstellen)?

hey starter,

Er zijn extra gevoelige testen die zijn   mogelijk om 6 dagen voor je verwachte NOD te doen, aangezin je niet weet wanneer dat precies zou zijn is dat natuurlijk lastig. Zelf heb ik 0 geduld dus ga uit van een cyclus van 28 dagen. dat betekend dat ik opdag 20/21 de test kan doen. deze zijn 99,9 procent zeker. te vinden op matcare.nl

Toch kan het zijn dat je nog niet voldoende hormonen hebt aangemaakt en dus toch negatief aangeeft, dat kan altijd. Via internet zijn ze wel een stuk goedkoper!

Ik denk dat je altijd in spanning blijft zitten, tot je ongesteld word of een positieve test hebt. Toch ga ik zondag ook die gevoelige test doen..kan gewoon niet wachten.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben!
groetjes Laura

Nou meiden ... ik ben vanochtend ongi geworden hoor. De cyclus was nu 30 dagen, valt nog mee voor een 1e ronde. Maar ik kijk nu al wel weer uit naar de vruchtbare/klus periode! Valt me trouwens nog mee: het 'natuurlijke' ongi worden na zo'n lange tijd. Het is weliswaar de 1e dag maar tot nu toe is 't niet zo heel veel en heb ik er ook niet zo veel last van, dus ... das mooi. Alleen hopen dat 't niet lang gaat duren ....

Jullie heel veel succes met testen en afwachten! Wachten is echt heeeel vervelend en duurt laaaannggg!

Groetjes,
Wish

Hallo Allemaal,

Ik ben pien, 22 jaar en praat normaal altijd met een ander forum mee maar zit met een vraag en aangezien ik ook net ben gestopt met de pil dacht ik ..vraag het aan jullie...

ben dus 4 augustus gestopt met de pil en werd 10 aug ongesteld...nu 33 dagen verder ben ik nog steeds niet ongesteld...
zwangerschapstest (gister gedaan) was negatief...
maar hoelang kan (als je net bent gestopt met de pil)het ongeveer duren voordat ik weer ongesteld ben??

XX Pien

Terug
Bovenaan