35+ klussers 2

Hoi,

Hier is de nod-lijst weer:

april
15
16
17
18
19
20
21
22
23 maaike 5e ronde 3ekindje cyclus 28dgn
24
25 Jet, 36 jr., 2e kindje, 1e ronde na miskraam, cyclus 28 dagen
26
27
28 Luna1968, 39 jr., 2e kindje, 5e ronde na curretage, cyclus 29 dagen  
29
30 Gwen,38 jaar, 2e kindje, 11e(?) ronde, cyclus meestal 28 dagen

mei
1
2
3
4
5
6
7 Wietske, 10e ronde, 37 jr, 1ste kindje, cyclus 28 dgn

Nou, worden weer spannende dagen he voor iedereen.
Lekker Bries, een weekendje weg. Groot gelijk, nu hoef je ook nog geen oppas te regelen! Je zal je rust wel even nodig hebben na deze drukke week.

De bruiloft was erg gezellig, we kenden verder behalve de andere buren helemaal niemand, maar dat gaf niet. Aron had binnen een minuut contact met hun neefje van negen, en na een uurtje waren ze al de beste vrienden. Vanmiddag ging hij er weer naar toe om met hem te spelen. Jongens maken volgens mij sneller contact met elkaar dan meisjes, ik wou dat ik dat durfde toen ik klein was.

De wachtdagen zijn nog niet begonnen denk ik,  we gaan nog gewoon serieus en gezellig door.....
Heb eigenlijk niet zo veel nieuws, dus ga maar eens wat nuttigs doen, strijken bijvoorbeeld, aaaaarg.....

Tot schrijvens, Liefs Gwen

Pfff, jeetje hé wat is er weer veel geschreven. Ben een paar dagen niet geweest omdat ik druk ben met afronding van bestuurszaken, mijn kleine mannetje werd woensdagnacht ziek en is nu nog steeds aan het kwakkelen en instuderen van de auditie. Vandaag de konijnen bij elkaar gezet in een ren op zolder. Maar ons konijn was de andere steeds aan het bijten. Ik kon het niet meer aanzien en heb ze uit elkaar gehaald. Ze waren alle twee van slag en nu ze weer ieder in hun eigen hok zitten, zitten ze weer met de neuzen tegen elkaar. Pfff vond het zo zielig voor het andere konijn, dat is zo'n lieverd.

Ik zit ondertussen in mijn wachtdagen, maar ben er nu niet zo mee bezig omdat ik veel afleiding heb. Nog ruim een week wachten, volgende week maandag is mijn nod.

Maaike, je kunt het beste je temp bijhouden op www.fertilityfriend.com Doe ik ook. Gewoon elke dag je temp invullen en dan zie je uiteindelijk dat hij een streep trekt en dan is je ei geweest. Als je ei niet komt zie je ook geen streep verschijnen.
Maaike, nog 4 dagen tot je nod. Spannend!!!

Bries, lekker dagje gehad vandaag?  Vervelend joh dat je zo slecht slaapt. Misschien als je zo lekker relaxt bent, dat het weer wat beter gaat.

Gwen, waarom denk je dat je ei nog niet geweest is?

xx Luna

Hallo allemaal,

Zo, ben er ook weer even. Ik moet nog effe flink studie maken van ieders verhaal, maar zo'n schema is wel even handig.
Nu komt een spannend weekje: ik zit nu op dag 23, donderdag op dag 28......Die dag ga ik op excursie met leerlingen naar de tweede kamer. Zul je net zien dat ik net ongesteld word dan, ooohh dan ben ik niet te genieten. Ik vind het wel spannend dat we met vele dames hier in spanning zitten. Ik probeer het normaal te benaderen.   Ik heb de afeglopen maanden, steeds na de eisprong, erg buikpijn aan een kant gehad. Ik denk dat het spanning is. Ik probeer de komende dagen te ontspannen.   Moeten jullie ook proberen. Vooral lekker doorgaan met de dingen die je altijd doet. Eigenlijk zou ik het leifst even de tel kwijt raken....zodat je er per ongeluk achter komt dat je al over tijd bent. Maar ja, dat lukt me niet en zo te lezen bij jullie ook niet echt. Begrijpelijk toch??

Nog een weekje werken en dan hebben we meivakantie. Nog leuke ideeën om te ondernemen met een peuter van 2,5???

Verder niks nieuws te melden....
Ik wil iedereen die in de wachtdagen zit enorm veel sterkte wensen, en we lezen het wel de komende week.

Mirjam

Hoi wachters, klussers en zwangeren,

Even een vraagje aan de ervaren wachters onder ons......hoe ervaren jullie die wachtdagen?? Gaan jullie ook op verschijnselen letten?? Voors en tegens?? Of is het een raadsel tot op de dag des oordeels.
Bijv. ik voel me fit (niet zwanger?), geen reactie in mijn borsten (niet zwanger?), geen puistjes (wel zwanger?). Ik zit nu op dag 23. Bij mijn eerste zwangerschap had ik enorme plasdrang van te voren. Maar dat heb ik ook weleens als ik gewoon ongesteld wordt. Dus.....Bij mij tweede zwangerschap innestelingsbloed, dus dat was duidelijk en ook op een ochtend twee natte plekken in mijn nachthempje. Later ging die reactie in mijn borsten weg.....aanwijzing voor de miskraam??
Misschien moet ik die verschijnselen allemaal niet met elkaar vergelijken.
Ik vind het erg moeilijk om dit uit te schakelen...help!!

Mirjam

Hoi, hoi,

Ja, het is wat met al die vage kwaaltjes die we angstvallig in de gaten houden. ik heb nu echt al een keer of drie bijna mijn hand in het vuur durven steken dat ik zwanger was, maar werd dan toch weer op tijd (of te vroeg) ongesteld. Ik ga er nu maar geen conclusies meer aan proberen te verbinden, het heeft eigenlijk toch weinig zin. Maar rustig afwachten tot de nod, hoor mij nou cool zijn, haha! over een paar dagen begint het hier ook weer hoor, het is wel grappig dat iedereen het heeft! Aan de ene kant ben je nuchter en weet je dat eerder testen e.d. eigenlijk geen zin heeft(je hebt mazzel als het positief is, maar negatief sluit niets uit) en zijn alle klachtjes die je als je zwanger bent bijna dezelfde als die je voor je nod hebt, zucht..... aan de andere kant loop je de hele dag naar de wc. om te kijken of er al wat is.

Luna, mijn ei is wel geweest ja, maar aangezien ik nog steeds meer zin heb dan gemiddeld, hihi, doen we er gewoon nog voor de zekerheid een schepje bovenop.
Hoe is het nu met je zoontje, al wat opgeknapt? Zorgt wel voor afleiding, ook jullie twee vechtende konijnen, maar liever niet zo he?

Mirjam, nog tips voor de mei-vakantie, het wordt wel beter weer, dus lekker naar de speeltuin, kinderboerderij, dagjes naar de opa's en oma's, enz.enz. Ik vind het zelf altijd gezellig om af te spreken met vriendinnen die ook kinderen hebben, en ze dan wat ontspannen aan te laten keutelen. Dus, sorry, geen hele spannende tips. Misschien dat er op de startpagina uit jouw omgeving nog wat activiteiten staan?

Ga even naar buiten, Aron fietst een paar rondjes door het park met een 10cm. hoger stuur en zadel, hij groeit de pan uit....

Gwenxxx

Hoi lieverds, allemaal een goed weekend gehad?
Wij wel hoor, lekker bebubbeld in het bubbelbad, en genoten van de sauna. Lekker gegeten gisteravond, en vanochtend voor het uitchecken lekker in de stoomdouchecabine! Uitgebreid ontbijten en ja, dan ben je weer thuis he...

Luna, hoe is het met je zoontje, voelt ie zich beter? Ach de konijnen hebben vast even tijd nodig om aan elkaar te wennen. 't komt vast wel goed!
Mirjam, donderdag je NOD, let's hope dat het een echte NIETongidag wordt! Misschien wel goed dat je excursie hebt, heb je afleiding.
Gwen, ook lekker bezig met je kleine. 't wordt al een heel manneke zo te horen! En lekker zelfstandig ook volgens mij.

Hoe ist met de rest, ben ff kwijt wat er allemaal   geschreven is de laatste dagen.

Ik heb net Dennis de stuipen op t lijf gejaagd door een vreselijke huilbui die maar niet écht overging. De aanleiding was dat de schaar die de plinten makkelijk in t verstek zou knippen een onding bleek te zijn. Ik moest nog wat hoekjes plinten afmaken in de babykamer en omdat ze dinsdag komen moest en zou dat vanavond klaar. Dat gaat dus niet met zo'n onding, de zaagjes zijn stuk en de gamma dicht op zondag avond: janken dus.   Nou ja, Dennis mij oppeppen en creatief een andere manier bedenken... helaas dat lukte ook niet: weer janken.   Kom ik beneden en zie het aanrecht nog vol met de vaat van het avondeten: janken...
En ik vond me zelf zo stom, arme Dennis, van schrik ging ie niet alleen de vaat opruimen maar ook de vloer in de keuken doen, de vuilnis naar buitenbrengen en koffiezetten..... :)

Hoi,

Hier is de nod-lijst weer:

april
15
16
17
18
19
20
21
22
23 maaike 5e ronde 3ekindje cyclus 28dgn
24
25 Jet, 36 jr., 2e kindje, 1e ronde na miskraam, cyclus 28 dagen
26
27
28 Luna1968, 39 jr., 2e kindje, 5e ronde na curretage, cyclus 29 dagen  
29
30 Gwen,38 jaar, 2e kindje, 11e(?) ronde, cyclus meestal 28 dagen

mei
1
2
3
4
5 Wietske, 10e ronde, 37 jr, 1ste kindje, cyclus 28 dgn

6
7

Hoi meiden!

Hier ben ik weer, heb best wat te vertellen, druk, druk, druk.
Maandag is ons laatste schaap bevallen. 't ging niet goed, ik zag maar een koppie en 1 pootje ipv 2 dus direkt de veearts gebeld. Het duurde 3 kwartier! voordat hij er was. Ik en buurvrouw (die ook als hobby schapen houdt en er veel verstand van heeft) maar zelf proberen, maar helaas... 't tweede pootje was niet te vinden en 't lam zat muurvast.   De dierenarts kon ook alleen maar concluderen dat het lam muurvast zat en zei: dit wordt niks, ik moet de kop eraf trekken om het eruit te krijgen, anders verlies je ook de ooi.
Dat leek me niks, dus ik zei: kun je geen keizersnede doen? Heel verbaasd zei hij, eh ja, dat kan wel. Dat doen ze nooit, omdat de kosten van de operatie 2x zo hoog zijn als de waarde van schaap + lam. Samengevat: Hij deed een spoedkeizersnede waar we allemaal gefascineerd met de neus bovenop stonden. Het lam werd geboren en ademde nog en het gaat goed met moeder en kind! Alleen wil ze hem niet voeden omdat de moederband niet tot stand is gekomen door de vreemde geboorte. Dus ik loop 6x per dag met een flesje naar de stal, de eerste paar dagen ook nog 's nachts! Met flesje, in m'n ochtendjas in de kouwe stal. Maar hij doet t goed, is lief zacht en knuffelig en denkt inmiddels dat ik z'n moeder ben, dus wij blij!

Zo, wat n verhaal, maar er komt nog meer:
Dinsdag moet mijn man een potje met zaadjes inleveren voor onderzoek. Hij mag dan 2 dagen van tevoren geen zaadlozing hebben staat op het briefje, maar...... ik had vandaag 2 vette strepen op de ovulatietest, dus wat denken jullie dat we gedaan hebben?!.

Bries, Dat janken hoort bij de zwangerschapsverschijnselen? Mijn zusje had het ook bij haar 1ste af en toe. Terwijl ze normaal gesproken bijna nooit huilt. Was wel een vreemd, beetje koddig gezicht, mijn brutale, zelfverzekerde, stabiele zusje met al die huilbuien!
Over afvallen kan ik niet meepraten; ik ben al ruim 20 jaar 62 kilo en eet volgens mij gewoon normaal en beweeg genoeg.

Luna,
Ik heb 4 konijnen op een grote konijnenheuvel (8x8 m2). Altijd veel konijnen gehad. 2 Vrouwtjes kun je na een gewenningsperiode wel bij elkaar in doen, mannetjes krijgen altijd ruzie. Ik laat ze altijd een week aan elkaar wennen door het nieuwe konijn in een hok op de heuvel te zetten zodat de anderen aan de geur wennen. Daarna is het vaak nog wel een beetje kibbelen, maar als ze maar genoeg ruimte hebben loopt het meestal goed af.

Mirjam.
De wachtdagen zijn vreselijk , duurt altijd lang. Ik heb vandaag mijn eisprong gehad en begin het nu alweer moeilijk te vinden. De eerste paar rondes verbeeldde ik me ook steeds dat ik van alles voelde wat op een zwangerschap zou kunnen duiden, maar dat heb ik inmiddels wel verleerd. Het enige dat je kunt proberen is zoveel mogelijk afleiding zoeken. Leuke dingen doen. voor mij is dat met m'n schaapjes omtutten en paardrijden. Of met mannetje lekker uit eten en naar de film.
Ondanks dat blijven het 2 heeeeeeeele lange weken!

Zo, dat was even een verhaal!! kheb er zere vingers van.
Trusten allemaal,
wietske

Terug
Bovenaan