35+ klussers 3

Gwen Miriam en Luna spannende tijden weer ik duim met jullie mee, Gwen ik heb op advies ha de powerplate gelaten bij de zw wens schijnt inderdaad niet goed te zijn dan.
Ik begrijp dat jullie niet voor ivf zouden gaan, zou ik ook niet meer gedaan hebben, maar nog niet de hoop op geven hoor!!!!! zomaar onverwachts , en anders is het inderdaad ook goed om te beseffen wat je hebt.
Wietske hoop dat het goed gegaan is vandaag ook weer op het wachtbankje dan he pfff en maar duimen draaien in dit regenachtige weer.
Tip van een vriendin als je baarmoeder gekantelt ligt (is bij mij ook ) dan schijn je te moeten vrijen op zn hondjes (sorry ) dan kunnen de zaadjes de opening vinden en het bochtje maken ( wietske je ziet mischien het proberen waard  tussen de iui door en mischien ook een leuke afwisseling  
Emma ook aan het afwachten zie ik, En nee mn kinderen weten het nog niet, wil het eigenlijk wel tot zeker 3 mnd voor onszelf houden (op 2 vriendinnen na die wisten dat we bezig waren) Maar zijn gek op kleine kinderen dus lijkt me wel leuk een puber en een baby.
Sandy spannende tijden he, en wat gaat het snel he, je ziet er vast mooi uit op je bruiloft, hoe is het gegaan? haar en make up??
He Brigitte al een hele jongen weer he? Ben je nog vrij?? of moet je al bijna weer?
krijg het nu al benauwd van al dat geregel en hoop op een plekje op het dagverblijf
Hoe beb jij dat eigenlijk gedaan met alle onderzoeken gezien onze leeftijd en de rest?
en hoe denken de andere daar eigenlijk over?
Vind dat echt een heel moeilijk punt ik gezien mn werk met kinderen werk en eigenlijk wel een mening daarover heb, maar ook met de vruchtwaterpunctie kan je een miskraam uitlokken pffffffffff wat moeilijk he, laat even jullie gedachte horen daar heb ik vast wat aan!!!!
Paulien wat hou je het spannend meid, de kleine burger vind vast het weer te slecht  een meisje lees ik , nog even volhouden en dan kan je haar eindelijk vasthouden.
Jeetje wilhelmin nog maar zo kort , en dan ben je er ook jij kan je beeb dan lekker knuffelen, wel een heel gezin om te delen maar wel helemaal geweldig hoor die gezelligheid om je heen, stiekum denk ik zullen we hierna............ nog niet aan denken eerst maar eens 1 he
Jet hoe zou het met jet zijn???
Nou hier is het nog verkouden, moe en heb omdat ik verkouden ben een vreselijke geur in mn neus waar ik echt misselijk van wordt maar verder eigenlijk niet zo veel maar ja morgen ook pas 5 weken he nog echt pril kan de tijd tot 8 weken wel omkijken, hoop zo een hartje te zien kloppen dan...........
lekker weekeind, het is weer een heel verhaal geworden. doei doei

Snel nog ff een reaktie voordat de visite komt. Ik zou eerst de nekplooimeting afwachten en de kansberekening, als er dan enige twijfel is zou ik wel verder onderzoek doen. Ik denk dat het nu een stuk makkelijker is om te zeggen dat ik een abortus zou laten doen dan als ik eenmaal zwanger ben, bovendien ligt het er natuurlijk aan hoe erg de afwijking is. Een heel erg moeilijk onderwerp waar je behoorlijk wat discussie mee uit kunt lokken, maar ik denk dat elke situatie anders is en iedereen het helemaal zelf moet beslissen. Gelukkig ben ik een stuk genuanceerder  geworden in veel dingen  dan toen ik nog onder invloed van mijn ouders thuis was,die denken nog steeds dat ze overal gelijk in hebben.  Vooral mijn moeder  heeft al een paar keer verkondigd dat ze het belachelijk vindt dat vrouwen na hun 35ste nog aan kinderen beginnen. Ik irriteer me er mateloos aan. Je snapt wel dat ik me er dus ook totaal niet op verheug om aan ze te vertellen dat ik zwanger  wil worden, laat staan ben.

Goh, nog niet aan de kinderen verteld, moeilijk lijkt me dat, ze zullen het wel erg leuk vinden. Ben je bang dat als het mis gaat ze er zich te erg op hebben verheugd? Ik kan me dat wel goed voorstellen hoor. Ik weet nog niet of wij het snel zouden vertellen. Vooral omdat als het misgaat er niet zo'n grote kans is dat het nog een keer lukt( voor m'n vijftigste, haha!!!)

Over vijftig gesproken, was vorige week naar Madonna geweest, wat een brok energie   zeg! Daar teken ik voor hoor. Een erg goeie show ook.

Hoe is 't Wietske, viel het mee deze keer?

Ik had vandaag al een beetje ongie-gevoel. Dus helemaal niets van te zeggen. Heb van dag tot dag maar eens bijgehouden hoe of wat aan bijzonderheden, kan ik de cycli eens met elkaar vergelijken.
Nou, ben benieuwd of de visite vanavond komt of dat ik me een week vergist heb, zou me ook niets verbazen trouwens.....

Liefs Gwen

Al gestopt met alcohol, niet in bad, foliumzuur slikken,  verplicht klussen en nu dus ook al niet meer op de power plate lees ik... nou ja, dat kan er ook wel bij, nu maar hopen dat we het allemaal niet voor niets doen... Manlief is er echt van overtuigd dat het gaat lukken om zwanger te worden, maar ik weet het niet. Het lijkt mij ook wel gezellig een puber en een babytje hier.  Ik weet niet of ik het voor de kinderen 3 maanden stil zou kunnen  houden hoor, bij de laatste zwangerschap was ik die eerste periode zo moe, dat moet ik wel uitleggen aan een 12jarige vrees ik.  Ik kan niet zo goed liegen.
Maar goed, nadenken over wel of niet testen op afwijkingen is natuurlijk een lastigere kwestie. Ik denk dat ik het niet zou doen, omdat ik de kans op en miskraam wel groot vindt en de termijn van de eventuele abortus te laat. Aan de andere kant zou ik me er wel op willen voorbereiden (emotioneel en praktisch) als we een kindje met een handicap zouden krijgen. Sterkte voor iedereen die zover is dat deze vragen spelen!
Even iets heel anders... mag je als 35+er wel thuis bevallen??
Groet, Emma

Hoi Emma

Mijnhuisarts zei dat je bij 37+   in het ziekenhuis moet bevallen maar dat tegenwoordig iedereen nog thuis bevalt. De verloskundige heeft daar niks over gezegd en ik mag gewoon thuis. Ben nu 40.
Ik heb zelf geen nekplooimetind ed gedaan. Wel de 20 weken echo. Als het niet goed zou zijn zou ik dan in het z'huis bevallen voor de risico's voor moeder en kind. Ik neem een handicap zeker niet licht op. Weet er zelfs heel veel van af.

Hallo allemaal,
Ja, Pittige materie die testen. Zelf ben ik er iets anders in geworden sinds de miskraam, maar dat kan veranderen als ik weer eens ooit zwanger ben. Een nekplooimeting zou ik zelf niet doen, omdat het geen echte uitslag is, maar een kansberekening. De verloskundige heeft het me toen zelfs afgeraden om die reden. Ik heb op dit moment besloten dat ik voor een punctie zou gaan, ondanks de kans op een miskraam. Als dat dan zou voorkomen, of het is ernstig en we zouden besluiten het te laten weghalen, dan stop ik met kinderen krijgen....dan hoort het blijkbaar zo te zijn. Maar zo denk ik NU, hoor. Een curettage nog eens meemaken is eigenlijk ondenkbaar. Net als een miskraam.

maar goed, eerst maar eens zwanger worden en misschien wil ik dan wel helemaal niks.

Ik heb nog iets anders besloten:
Ik ga hiernaar nog 3 rondes door, waarbij ik vanalles doe aan de randvoorwaarden. Mijn gyn geeft ons nog tot december zonder haar hulp. Mijn maatschappelijk werkster zegt ook dat ik dan maar eens terug kom, (of niet natuurlijk). Dan wil ik proberen een keerpunt in te bouwen. Dan stop ik met acupunctuur, met 'rekening houden met mijn leefstijl', met ovutesten, en ook met dit forum. enz. Ik ga dan wel terug naar de gyn en dan hoor ik wat zij voorstelt. Als het zo is dan ik het te heftig vind, dan doe ik dat wat ik hier omschrijf. Dan moet het maar 'per ongeluk' gebeuren. Maar als ze een behandeling heeft die niet al te heftig is dan bedenk ik me mischien nog en dan moeten we er maar voor gaan.
Ik ben nl. 'het steeds ermee bezig zijn' helemaal zat. Blijkbaar werkt dat niet.

Ik heb natuurlijk elke maand hoop. vrijdag is mijn 28e dag. Ik merk niks bijzonders. Hoeft ook niet...

tot snel, Mirjam

Hoi allemaal,

Daar ben ik eindelijk weer. De iui is alweer 2 dagen achter de rug, maar ik had zo'n (leuk) druk weekend dat ik geen tijd had om verslag te doen.
Bij deze:

Weer een nieuwe gyn gaf mij op donderdagochtend de spuit, deze keer in mijn buik. Waarom deden ze dat niet eerder? Dat deed veel minder pijn!!
Deze keer totaal niet misselijk geweest!! joepie!!! Daar was ik vooraf wel erg bang voor.
Ook geen sombere buien en rare dromen, niets van dat alles!! Dat zeiden de gynnen ook (ik heb er zolangzamerhand een stuk of 5 gesproken) dat dat per cyclus heel verschillend kon zijn.

Ook weer een andere gyn gehad voor de inseminatie. Hij was buitengewoon aardig en zei dat het er bij mij van binnen uitstekend uitzag met een mooi groot ei, een mooie dikke baarmoederwand en supermooi slijm. Dat heb je erg goed gedaan zei hij. Nou ja!!!! Alsof ik daar iets aan kan doen!!!
Hij was erg handig en ging niet met een tangetje aan mijn baarmoeder trekken. Hij deed gewoon de stoel wat hoger en verder achterover. De eendebek voelde ik praktisch niet en de inseminatie ook niet!!!! Hij zei: We passen de techniek gewoon een beetje aan aan de vorm van de baarmoeder, want andersom gaat toch niet.
Ik snap er niets van. Als het allemaal niet perse nodig is, waarom dan de vorige keer dat gemartel met dat tangetje?????
Maar goed, eerst nog maar eens zien of het deze keer gelukt is. Natuurlijk wordt je wel vrolijk gestemd van een positieve gyneacoloog en een pijnloze behandeling, maar als je vervolgens weer niet zwanger blijkt schiet je er niets mee op!

Nu schuif ik weer gezellig aan op het wachtbankje. Als ik 24 september niet ongesteld wordt ben ik vast zwanger, want ik ben daarin superregelmatig. Altijd op de 12e dag na de eisprong.

Dus wachten, wachten, wachten tot de 24ste!

Liefs en sterkte met wachten en wachten en klussen en de rest.....
Wietske

Hoi allemaal,

Nou, ik kan me helemaal bij je aansluiten, Mirjam. ik ben er ook zo onderhand wel klaar mee; overal rekening mee houden, klussen op recept, die laatste spannende weken, enz. enz. het werkt inderdaad niet...... Ik heb al weer oud bloed dus we zullen wel weer naar de volgende ronde gaan, bah! Ik denk soms dat een tweede kind gewoon niet aan ons besteed is....

Nou zeg, Wietske,  je zou die vorige gyn toch bijna opbellen om te vragen waarom het zo'n pijn moest doen allemaal de vorige keer! Blijf maar mooi bij deze, hopelijk was dit  trouwens de laatste keer dat het nodig was.

Ga zo weer sporten, dus fijne avond en tot snel,
liefs Gwen

He meiden, nou het ziet er naar uit dat het duimen niet geholpen heeft hoor
Mijn temp ging vanochtend 0,3 omlaag en ik heb kramp. Morgen is mijn nod. Waarschijnlijk vandaag al ongi...

Gwen hoe is het bij jou?

Terug
Bovenaan