35+ klussers 3

Hee hallo allemaal,

Paulien gefeliciteerd met jullie dochter! Wat  een mooi kindje zeg! Gelukkig dat het weer beter gaat allemaal, geniet er van he.

Sandy, jullie ook van harte gefeliciteerd! Wij zijn natuurlijk ook erg benieuwd naar jullie foto's!

Mirjam, ik herken je gevoel hoor. Ik ben als ik ongesteld ben ook altijd veel emotioneler en labieler. Een dag later denk ik dan waar giiiiing het over! En dan kan ik alles weer veel beter oplossen en onder woorden brengen en praat ik er thuis over en is het probleem de wereld weer uit. Aan de andere kant ben ik ook wel een ware ster in het verdoezelen van een probleem denk ik (Ralph vindt het wel meevallen gelukkig) dus altijd handig om eens verder te gaan zoeken. Ik ben er wel echt van overtuigd dat je lichaam heel veel kan tegenhouden, veroorzaken en beinvloeden.  Maar je kunt toch eerst even alles lichamelijk laten onderzoeken en dan eens verder te gaan graven als er niets uitkomt? Ik ga het ook zo doen. Ik had een afspraak met een hele aardige coach voor morgen gepland, maar nu vergoedt de verzekering alleen psychologen die aangesloten zijn bij hen. Dat zou me dan zo'n 500 eurootjes extra kosten, dus deze vrouw heb ik met pijn in mijn hart afgezegd en nu moet ik weer opnieuw de moed verzamelen om iemand te bellen. Nou, dat zal dan wel rond 16 okt. zijn als ik ongesteld word, of niet....
Luna, mijn zus heeft haar eigen praktijk, ze coacht met behulp van paarden, en zij raadde mij ook hypnotherapie aan. Dat heb jij dus ook eens gedaan?

Hee, handig dat jullie die ovu-testen voor mij doen   Zal ik vanavond nog even mijn best doen! Ik heb nog geen slijm, jakkes, en verwacht mijn ei eigenlijk pas woensdag. ik heb ook nog niet bijzonder veel zin, hahaha.

Nou, ga even een vriendin bellen, had ik beloofd...
Liefs Gwen

Heej Gwen, en iedereen

Hypnotherapie heb ik nog nooit gedaan. Wel acupunctuur (nog geen resultaat) Maar ik heb via een collega van mijn man een   naam van een alternatief genezer(geneester) die haar behandeling aanpast aan je behoefte. Die collega had de hele toestand van het ziekenhuis achter de rug en was nog steeds niet zwanger. Toen ze bij haar was lukte het wel. Hmm, ik ben niet zo van het zweverige, maar je mot wat!. Zij woont in mijn stad en ik ga het gewoon eens proberen. eerst 1 gesprek en dan zien we wel. Ze doet van alles; van voetmassage voor de energiestroming, dieet, enz. misschien ook wel hypnotherapie. Wordt ook niet vergoed.....
Ik heb ooit osteopathie gehad voor nekklachten en hoofdpijn; half alternatief; maar het hielp. Ik kan dat ook nog wel doen misschien.

Als ik ga zoeken op het www dan vind ik ook weer dingen die ik niet leuk vind om te lezen; baarmoeder krampen die een innesteling tegen houden ( dat heb ik altijd in de tweede helft van de cyclus) of een eisprong met een onrijp ei, dus die enkele dagen te vroeg komt. Hmmm, past in mijn plaatje. Maar ik moet van dat internet afblijven want ik zit mezelf dingen aan te praten.

Woensdag naar ha, donderdag bloedprikken. En ik wacht tot de RD komen en dan ga ik die alternatieve mevrouw maar een bellen.

Ik wil zoooo graag zwanger worden; ik vraag me af hoe ver ik hierin moet gaan.....

gr. M

Hoi,
Wat heerlijk herkenbaar allemaal weer.. dat internet maakt ons veel te wijs en te bang af en toe. Je leest zoveel en steeds weer meer. Onze moeders hadden het vast wat makkelijker (en ze hadden tijd voor andere dingen dan zo ´n beeldschermverslaving).

Hier slaat de stress ook toe als die RD er aan komen, bij mij komen dan de twijfels, wil ik het wel echt? kan ik het allemaal wel? wat als het er twee zouden zijn? wel of niet testen? moet ik gewoon stoppen en me ergens anders op gaan richten? hoe lang gaan we door?
Heel vermoeiend, maar nu op dag 6 denk ik weer ach we zien wel. Voor ons wordt volgende week dus een klusweekje. Ik houd het nu maar op 31 dagen, dus geduld tot 25 oktober... Ik hoop dat er hier dan al weer wat zwangeren bij zijn.

Groeten, Emma

Te laat..... We hebben te laat geklust . Volgens FF was mijn eisprong op dag 11 (afgelopen zondag) en dat was de dag van de positieve ovutest. We hebben toen pas voor het eerst geklust en pas om een uur of 11 's avonds. Het is toch niet waar he... Wat wel gek is is dat ik op dag 12 ook nog een positieve test had, wel iets minder fel dan op dag 11 maar toch. Ik heb nog nooit zo vroeg mijn ei gehad en op dag 10 hadden we geen zin, dus dacht dat het geen kwaad kon om nog een dagje te wachten... niet dus...

Relax!! Komt toch nog goed? Als je test positief is heb je je ei pas een dag later had ik begrepen dus dan ben je prima op tijd hoor. Gewoon  met plezier doorklussen!
Volgens mij heb ik mijn eisprong deze maand ook al lang gehad, of helemaal niet, ben helemaal niet draderig en hitsig

Ik kom net van de huisarts en ze verwees me direct door naar de gynacoloog. Ik krijg morgen een vragenlijst en ik heb al twee potjes meegekregen voor sperma-onderzoek en chlamydia. Verder raadde ze me E.M.D.R. aan, een hele effectieve therapie voor post-traumatische ervaringen e.d. Wel heel fijn dat ze er zo open voor stond, ze verwacht ook eerder dat mijn  onderbewuste een zwangerschap tegenhoudt dan dat er iets lichamelijks aan de hand is. Ik zei dat mijn eitjes natuurlijk al belegen zijn, maar dat wuifde ze een beetje weg. Ik ben benieuwd hoor, hoe we er over een maand of twee voor staan.

Ga eens kijken of die therapie door het cz vergoed word of dat ik niet op wintersport kan dit jaar, hihi

Liefs Gwen

Oh meiden ik heb het hartje zien kloppen alles was goed was zelfs op de echo 5 dagen verder zag er goed uit. de kans op een mk is nog maar 0.3 % dus volgens gyn zelfde als na 12 wk.   dus we gaan het vanavond de kids vertellen en morgen mijn ouders en schoonouders. Ben weer helemaal verliefd.
Allemaal succes met klussen   op Brigitte haar goede datum daar moet wat goeds uit voortkomen
gr maaike

Luna,
Hoeft niet te betekenen dat het mekaar niet vind omdat je denkt te laat te zijn....Misschien juist nu wel Luna!! Ik duim toch voor je.

Gwen, succes bij de gyn en de potjes en zo, lijkt me wel raar....

Maaike, ontzettend goed nieuws!! Heerlijk om te horen!

Ik ben bij de ha geweest. het liep ontzettend uit dus ik zat in de wachtkamer al mezelf op te naaien en kon mijn tranen nog maar net binnenhouden.
Bij hem in de spreekkamer kam alle stress eruit. Toch weer fijn om ook van hem eens te horen, hoe hij er tegenaan kijkt.
Zijn advies: geen limiet stellen ( bijv. december naar gyn) omdat dat me onder druk zet. Pas naar gyn gaan als ik er zelf echt heen wil. Mezelf afvragen OF ik wel verder wil bij gyn.
Het kwam er op neer dat hij me adviseerde NIETS te doen...wel vrijen natuurlijk!!!
Stoppen met ovutesten, acupunctuur, en de hele zooi!! Mijn hoofd leeg maken en   mijn leven leiden!! dan komt het vanzelf!! Moeilijk, dat zei hij er ook bij. Maar ik moet er nog over nadenken of ik het zo radicaal wil. Hoe meer ik er mee bezig ben hoe meer stress, dus het is een logische redenering.
Ik kan het afbouwen zodat ik eraan kan wennen:m ijn doosje ovutesten opmaken en geen neiwue meer kopen, acu nog één keer doen, met maatschappelijk werk nog éenkeer prtaen en evt. in december de gyn aanhoren wat voor plannen zij heeft en dan beslissen of we er in meegaan. ha zei ook dat ik heb bewezen dat ik vruchtbaar ben!! Dus..... En op latere leeftijd kan de cyclus wel eens vaker haperen. Heeft niks met miskraam te maken. Stress kan het zeker beinvloeden.
DAT is de factor bij mij.......

Ik ga er eens een anchtje over slapen..

mmirjam

Terug
Bovenaan