35+ klussers

Hallo allemaal,

Dat rotforum. Het duurde iedere keer zo lang, dat ik het maar op gaf, maar nu hoop ik weer wat erop te kunnen krijgen.......

Gisteren was mijn NOD en ik ben nog niet ongi. Heb vanmorgen wel een test gedaan, maar die gaf ook (nog) geen zwangerschap aan.De test viel dus een beetje tegen, want en overtijd en gevoelige borsten (vooral mijn rechter).  Het is erg vreemd allemaal. Af en toe heb ik buikkrampjes en last van mijn rug en denk ik zeker te weten dat mijn ongi er aan komt (of dat ik zwanger ben, maar weer eindig in een miskraam, want toen ik zwanger was van mijn miskraam had ik ook buikkrampjes en bij mijn 2 kids had ik nergens last van), maar aangezien het mijn een-na-laatste kans is..... (en iedere zwangerschap is natuurlijk anders).
Mijn temperatuur blijft ook maar hoog, dus misschien heb ik te vroeg getest en had ik toch mijn ei later??? Maar dat kan eigenlijk niet. Misschien is het wat langzamer, omdat ik al giga lang verkouden ben. (zonder koorts overigens). Ik wacht nu maar af. Mijn testen zijn op. Van het weekend ga ik weer testen (als mijn RD nog niet gekomen zijn). Gaan jullie komende dagen allemaal heel hard duimen voor me???

Groetjes Ikke

Hoi meiden,

Ik heb eigenlijk niets nieuws te vertellen, maar gewoon effe gezellig kletsen....
ik had al een berichtje gestuurd naar Wilhelmin, ik had het helemaal niet verwacht , was wel erg schrikken hoor. Ik denk wel dat ik door alle verhalen om me heen veel voorzichtiger blij zal zijn als ik zwanger ben. Hopelijk lukt het ook nog een keertje voor mijn 38ste, haha! Nog een maandje te gaan en dan is het al zo ver.

Tussen het plaatsen van dit berichtje door zag ik jouw verhaal, Ikke! Ik hoop echt voor je dat het wel goed zit en je over een paar dagen toch een positieve test hebt!
Ik zal in ieder geval heel hard voor je duimen, en voor jou ook Wietske!

Goed idee,Angel, de testen van een ander merk te proberen. Ik hou het echt niet vol als ik in die vier uur meer dan een klein glaasje drink, wel een goeie blaastraining, maar ja.
Ook nog geen donkere streep gezien, zit er denk ik wel aan te komen, als ik zo op mijn lichaam en stemming let.
Die 'ochtend' van ochtendmisselijkheid is dan ook niet echt op jou van toepassing he, als je zo de hele dag misselijk bent! Eet jij de misselijkheid weg? Ik deed dat heel erg toen ik zwanger was van Aron. Hij is in september vijf geworden, dus al weer een grote jongen. Helemaal in de ban van Sinterklaas he.
Vraagt zich ook af hoe ze zijn schoen kunnen vullen terwijl we geen kachel hebben.

Luna, ik vind het dapper van je dat je weer zo positief verder gaat, ik hoop dat je snel een gezond kindje krijgt!

Brenda, kom je nog hier of ben je helemaal klaar met het slecht werkende forum, ik had je topic gelezen er over.

Sandy is er natuurlijk even niet een paar dagen, veel te druk nu haar man thuis is;-) ?
Nog een paar maandjes en dan kun je weer voor het echie!

Laat het ons snel weten he, Angel, hoe je echo was?
Kun je het goeie nieuws dan wel voor je houden, als je daarna cursus hebt?
Ik zou op ontploffen staan, ik denk eigenlijk dat het me heel veel moeite kost om het niet na de zwangerschapstest al  te vertellen, drama....

Nou meiden, succes met wachten en we houden elkaar weer op de hoogte.

Liefs Gwen

He Gwen, dus ik moet een robijnsteen hebben? mmm binnenkort maar eens naar kijken dan. Hoe is het trouwens met je cyclus? Heb je al 2 streepjes gezien?

Bries, Puk, Angel, hoe gaat het met de zwangeren?

Wietske hoe gaat het met je? Wachten duurt laaaaang!

Ikke, voor jou is het helemaal spannend he? Word je er niet zenuwachtig van dat dit de een-na-laatste poging is? Ik hoop echt voor je dat het nu raak is!!! Ik duim me rot voor je

Ik heb nog steeds af en toe afscheiding en een wat kramperig gevoel in mijn onderbuik. Zolang ik dit nog heb, waag ik nog ff geen poging. Mijn temp is nog laag. Morgen ga ik een zwangerschapstest kopen om te kijken of al het hcg uit mijn lijf is. En nog wat sint kadootjes. Het meeste hebben we al, maar voor onszelf nog een paar dingetjes, anders krijgt alleen mijn zoontje kadootjes. Ja lief he die kleintjes die zo met sinterklaas bezig zijn. We morgen ook vast het sinterklaasjournaal niet vergeten, dan is het huis te klein.

Nou misschien tot later!

xx Luna

Ik lees soms nog mee. Kon niet op dit forum en heb daarom een apart berichtje geplaatst.   Ben blij dat ik het al tegen zoveel mensen heb gezegd want nu leven er veel mee. Ben je toch niet helemaal alleen.
Vandaag bij de gynocoloog geweest. Er was me beloofd dat het inwendig onderzoek door een vrouw zou gebeuren. Kreeg ik toch een chaggerijn van een man. Heb het niet gedaan en zei dat ik dan wel weer naar huis ging. Hij vroeg niks. Zei zijn naam en ze": kom maar naar de andere kamer. Ik dacht dat ik vandaag voor geprek zou gaan want ik had afgesproken dat ik het met pillen zou opwekken. Maar omdat ik zaterdag ging bloeden had ik die pillen niet genomen. Wel gebeld en afgesproken dat we maandag zouden overleggen. Ik zou anders maandag inwenige pillen nemen maar die horen bij die voorbereidingspillen. Wou die dat ik met die inwendige pillen begon. Ik zei: werken die dan zet zo goed zonder die andere. Niet dus. Had die geeneens gezegd. Toen ben ik weggegaan. Moet vanavond die pillen nemne en woensdag de andere. Alles is dus 2 dagen opgeschoven. Hij was ook boos dat ik me niet liet onderzoeken door een man. en zei dat het hier de regel was dat wie er werkte het deed en dat je niet om een vrouw kon vrgaen. Toen heb ik gevraagd hoelang ik het dan nog kon afwachten. Of dat nog wel een maand kon. Toen draaide die bij en woensdag werkt er dus een verpleegkundige die daar bevoegd voor is.   Het gesprek met de gynocoloog en het onderzoek door een vouw. Mischien ben ik een zeur maar ik kan dat gewoon niet. Het gaat wel om het weghalen van mijn kindje, dat zo gewenst was, en niet meer leeft. Daar wil ik later goed over denken en niet assosieren met die chaggerijn.

Hoi Luna

Heb je dan achteraf geen inwendige echo gehad om te kijken of alles weg is?. Zolang je nog bloed mag je nog niet proberen heb ik begrepen. Eigenlijk moet je een menstruatie afwachten maar ik weet niet of ik dat ga doen. Ze zeggen dat dat ook beter is om te verwerken maar ik wil zo gauw mogelijk weer proberen.

Hoi Wilhelmin,

Wat vervelend dat je zo'n sjaggerijn had zeg. Je zit al niet lekker in je vel en dan krijg je niet wat je toegezegd is. Ik hoop maar voor je dat het op de natuurlijke weg komt. Hoe gaat het verder met je?

Ik krijg inderdaad geen controle echo om te kijken of alles weg is. Vandaag heb ik geen afscheiding, dus als het later in de week weer begint, ga ik toch ff bellen met de gyn. Wij zijn in ieder geval nog niet aan het proberen hoor. Ik had ook begrepen dat je geen sex mag hebben als je nog vloeit ivm ontsteking, dus vandaar. En wij willen ook zo snel mogelijk weer proberen zwanger te worden, het klokje tikt toch door bij ons oudjes he....

Over dat je een menstruatie af moet wachten, dat is volgens de gyn alleen maar om zeker te weten wanneer je dan zwanger bent geworden. De verloskundige van het echocentrum vertelde zelfs dat we het meteen weer konden proberen en dat we niet eerst een menstruatie af hoefden te wachten. Dusssss wat dat betreft, ik weet toch wel wanneer mijn eisprong is door het temperaturen, en dan gaat het advies van de gyn niet op, toch?

xx Luna

Hoi allemaal,

Wilhelmin, wat vervelend dat je een chagrijnige arts had, een beetje begrip en medeleven zou wel prettig zijn nu he! Hopelijk gaat alles zonder curretage en ben je weer snel de oude, sterkte meid, de komende dagen.

Vandaag weer een testje gedaan, maar nog geen dikke streep. Toch klussen we gewoon door of er een leven van af hangt, haha! Ik was gewoon eens benieuwd of ik eigenlijk wel een eisprong heb, maar misschien komt ie morgen, zoals ik uitgerekend had.
Ja, lachen, die robijnsteen heb ik dus aan mijn navel hangen, en het leek na een dag al of er een klein stukje af was gesleten. Wel maf als het echt zou werken he. ik las ook dat een maansteen zou helpen bij het zwanger worden. Natuurlijk kan hij geen wonderen verrichte (goh!) maar hij zou wel helpen bij het rustig en ontspannen worden, enz, enz.
Zeer wazig dus, maar ik heb geen last van het ding en stel je toch voor dat het echt helpt.

Angel, morgen een spannend dagje voor jou!

Wietske, al een ander gevoel of laat je je niet meer gek maken?

Ikke, hoe is het nu, al weer een test er tegen aan gegooid, ik ben erg benieuwd voor je en ik zit extra voor jou te duimen omdat het een van  je laatste kansen is.

Sandy, alles weer goed met je gezinnetje?
Liefs Gwen.

hoi meiden,

Het lijkt erop dat het forum weer werkt, dus ik doe nogeens een poging.
gwen, ik gebruik de ovutesten van sensitest, zijn het goedkoopst volgens mij en werken prima. Er staat nergens dat je je plas op moet houden of zo, zou niet best zijn want ik drink best veel water en thee omdat dat gezond is. Ik test altijd zo tussen half 3 en half 7 smiddags, volgens mij komt het echt niet op een uurtje aan hoor! Nu maar afwachten of het gewerkt heeft deze keer....

angel,
spannend morgen, ik zal aan je denken en ben erg benieuwd!

ikke
das superspannend en ook frustrerend als je over tijd bent en zo'n test is ook negatief. Ik was de vorige periode 2 dagen later ong dan normaal, das toch extra balen als ze  dan toch nog komen!!!

Ik weet bijna zeker (blijf toch altijd een beetje hoop houden) dat ik ongesteld ga worden morgen of woensdag of donderdag. Ik voel niks bijzonders en ben wel heel erg chagerijnig vandaag. Ik heb vaak een paar dagen behoorlijk last van pms en ben dan narrig. Nu ook, dus daarom denk ik dat het weer niet gelukt is.
Mijn man zegt steeds vaker dat hij denkt dat het vast aan hem ligt dat het niet lukt, maar ik geloof dat niet zo. We zitten in de 5e ronde en voor een vrouw van 37 is dat helemaal nog niet zo lang toch???
Hij is wel 54, maar heeft bij zijn vorige vrouw 4 kinderen verwekt waarvan de jongste nu 17 is. Ik geloof niet dat hij dan nu ineens niet meer vruchtbaar zou zijn.
Er zijn toch nog heel wat papa's (ook beroemde zoals tom jones en julio iglesias) die na hun 60ste nog voor een kleintje gingen!!
Wij blijven eerst maar eens rustig proberen.

Ik heb me een beetje voorgenomen om te wachten tot het voorjaar, maart-april. Als we dan nog niet zwanger zijn laat ik misschien voor de zekerheid onderzoeken of ik vruchtbaar ben en dan kan hij zijn zwemmertjes ook eens door een deskundige laten bekijken!!!
Hebben jullie zoiets wel eens gedaan? wat zijn jullie ervaringen daarmee??

veel groetjes,
Wietske

Terug
Bovenaan