35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

heb je wel eens heeeeeeeeel veel lang uit gezegd? nee,nou als je dat nou eens doet dan zal je zien dat ik het goed gespeld heb..

Hallo allemaal!!!

Wilde even zeggen dat het jammer is dat er mensen zijn die dit topic zo naar beneden halen....

Laten we maar de "oudste" en zeker de WIJSTE zijn en er verder niet meer op reageren!!!!!

Want wat ze te melden hebben beantwoord zeker niet de vraag die Esther in het begin   stelde.

Zullen we gewoon van nu af aan lekker gewoon onze ervaringen hier delen??!!!

Lijkt mij een strak plan!!!!! en is ook beter voor de zwangerschappen!!! blijft de bloeddruk tenminste ietsje lager!! hahahaha

Nog 1 dagje te gaan en dan mijn bezoekje aan de gyneacoloog. Ik heb er veel zin in, maar aan de andere kant zie ik er ook wel tegen op. Je verwacht goed nieuws, want aan alles voel ik dat ik mega zwanger ben, maar toch ben je dan bang dat er geen goed nieuws komt...
Heb natuurlijk al twee miskramen gehad, dat maakt het er niet makkelijker op.

Maar we houden moed, en we gaan er met een optimistisch gevoel op af!!!!

Zal wel even laten weten hoe het gegaan is.

liefs, Carola

als jullie zo 'wijs'hadden geweest zoals jullie zeggen dan hadden jullie allang niet meer gereageerd....
jullie happen blijkbaar meer als dan wij 'jonkies'
ik wens jullie hoe dan ook een fijne zwangerschap met een mooi en gezond kindje in de uitkomst...
groetjes

Hallo allemaal!

Hier een 37jarige 26wk zwanger van de 3de (de eerste op m'n 34ste 2de op m'n 36ste). Ik was 'toen ik jong was' emotioneel en zeker financieel niet 'klaar' om mama te worden. Dat zou zeer ego. van me geweest zijn om een kindje dan te krijgen. Ik ben al meer dan 10 jaar samen met m'n man maar we wilden graag een goed (t)huis voor ons nageslacht. Nu kunnen we de kids bieden wat we voor ze willen. De risico's? Ik was altijd bang dat ik geen kids zou kunnen krijgen (ken veel in m'n omgeving) en ben dolblij met mijn grut! Een (gezond) kindje is echt niet zo vanzelfsprekend als sommigen denken, en ik ken ook genoeg die 'jong' zijn en helaas geen gezond kindje hebben. En inderdaad, je hebt mama's van 30 en van 30. Sommige mama's van 40 lijken jonger dan mama's van 25... Sommigen 'takelen' al heel vroeg af... Het is allemaal heel persoonlijk. Ik ken ook jonge mama's waar echt nix mis mee is. Het klinkt zeker oubollig maar t echt zo dat ik veel bewuster leef nu ik 'wat ouder' ben. Ben emotioneel veel rustiger, financieel veeeeeel stabieler, maak tijd voor belangrijjke dingen m'n kids en man en maak me niet meer druk om onbelangrijkere zaken !
Enne gepest worden??? Als er geen reden is dan wordt er wel 1 gevonden! Tuurlijk ook leeftijdsdiscriminatie, ach d'r is altijd wel wat....
Ik wens iedereen een fijne zwangerschap en ouderschap!
Mijn kids zijn echt 'the best thing that ever happened to me' en dat geluksgevoel wens ik iedereen, of je nou 18 of 40 bent, toe!
groetjes,Priscilla

Hallo allemaal
eigenlijk wou ik niet meer reageren maar hier dan voor de laatste keer.
wij corina 0211 en ik weten dat jullie niet om onze mening hebben gevraagt, maar ja dan moet je niet op het internet met je hele verhaal gaan staan dan zijn wij vrij om te reageren.
Dit is helemaal niet mijn bedoeling geweest maar het ging mij om alle risico's en jullie kunnen zeggen dat dat meevalt maar dat is niet zo.
En dat ik dan een reactie krijg van meer ervaring de juiste man niet ja ik hoef niet half nederland uitgeprobeerd te hebben voor ik een keuze kan maken sorry!
en dat er gezegt word van : ik zie er nog zo goed uit met maatje 36 en lijk heel jong zegt ook genoeg toch.
het gaat mij niet om uiterlijk!!!!!!
en over een goede baan vind ik ook bullshit ik heb een NORMALE BAAN en mijn man ook is dat tegenwoordig niet goed genoeg.
mijn man werkt fulltime en ik partime en wij combineren dat samen.
BELACHELIJK die opmerking van als je man wegvalt met je loontje die man van jullie kan ook zo wegvallen hoor!
Als je over zulke dingen na moet denken mij kan ook wat gebeuren.
ik vind dat jullie zitten te zeiken en jullie reacties zeggen genoeg, jullie moeten het zelf weten hoe OUDER hoe kinderachtiger ha ha.
en ik lijk liever de oudere zus dan de OMA.
toch hoop ik voor jullie op een goeie zwangerschap.
doei.
en corina0211 ik denk dat de boodschap wel over is gekomen hoor, de waarheid is alleen altijd hard he? fijne zwangerschap.

M'n oog trok naar de titel van jullie topic... wat een constanatie!! Zelf ben ik jong (ok, vergeleken bij jullie zeg maar) ik ben nu bijna 28 en onze zoon wordt in oktober 2, maar ik snap heel goed dat de natuur het helaas niet voor iedereen zo gemakkelijk maakt dat je in 1x "zo"-maar zwanger bent. Helaas moeten heel veel stellen hier tegenwoordig meer voor doen, en hebben zij het er allemaal voor over voor het mooie kindje wat hun (ik vind toch wel) beloning is voor dit alles.

Maar goed, het enige wat me opviel, is dat er geschreven wordt dat je als 'oudere' moeder meer geniet (o.a. van je zwangerschap enz.enz.) moet zeggen dat ik dit eigenlijk een beetje uit het verband getrokken vind, omdat je er ook als je 'jong' bent super van geniet en van je kindje! Het ligt er maar net aan hoe je je voelt, en dat kan op 28 oud zijn en zelf op 40+ hardstikke jong.

Kortom, geniet allemaal van jullie zwangerschappen en mooie  kinderen/baby's, daar gaat het om jong of oud!

Groetjes!

Kirsten

P.s. ik kwam trouwens  alleen maar oudere zwangere tegen en niemand van mijn (ahumm) leeftijd..  

Ik vind (vlinder/corina) dat jullie het wel een beetje uit zijn verband trekken hoor. Jammer.

Ik vraag om de ervaringen van andere mama's die net als ik op latere leeftijd zwanger zijn. Zoals Pi aangeeft ... Jullie mening is ok maar  Corina0211, laat het voor wat het is.Jij bent een jonge moeder en doet het op jouw manier, prima maar ga niet op "alle slakken zout leggen".  Je jaagt iedereen in het harnas door zo'n actie.

De oudere dames hier kiezen niet bewust om op late leeftijd kinderen te krijgen, DAT MOET NU TOCH DUIDELIJK ZIJN?  

Gaat het er niet om dat een kind in een liefdevol gezin wordt geboren? Dat het gewenst is?

De discussie die nu gaande is, is heel peroonlijk. Ik denk dat vrouwen die wat ouder zijn "meer bewuster" in het leven staan + een aantal  vrouwen in dit topic heeft ERVAREN dat kinderen krijgen NIET VANZELFSPREKEND is, dat het leven vaak niet loopt zoals je zou willen en je dus op latere leeftijd zwanger wordt.

Ga je dan als jongere zwangere er niet in mengen door dingen als egoistisch te roepen en straks ben je een oma qua leeftijd met een tiener van 20. So what?? Dan denk ik dus; "wees verstandig". Want dat je er een mening over hebt is wel duidelijk. Ergens kwets je andere vrouwen terwijl het a hell of a job is.  Het is geweldig dat wij ouderen, na lang tijd of watvoor reden dan ook zwanger worden, VAAK MOETEN OPBOKSEN tegen de jongere zwangeren. Tegen de VOOROORDELEN.  

Meer levenservaring is meer kennis, meer groei, meer bewustwording en sta je gewoonweg anders in het leven als een  20-tiger. Ik zeg niet dat wij het beter doen, al denk ik  PERSOONLIJK dat wij oudere zwangeren  "meer rust" hebben, wellicht beter kunnen relativeren door onze ervaringen in het leven. Meer vruchten kunnen plukken uit onze levenservaring. Enz ... Eigenlijk heel logisch allemaal.

Groetjes Esther

Ik zeg niet dat je als oudere zwangere MEER GENIET van je kindje ... En volgens mij zegt niemand dit?

Ik doel meer op anders omgaan met problemen in opvoeding/gedrag en dat je als oudere rustiger bent, bla, bla, bla.

Als ik het mis heb, ok? Maar opvallend is dat de jongere SLECHT lezen en daar wordt ik nu ook wat kribbig van  

Gr Esther

Terug
Bovenaan