Ik vind (vlinder/corina) dat jullie het wel een beetje uit zijn verband trekken hoor. Jammer.
Ik vraag om de ervaringen van andere mama's die net als ik op latere leeftijd zwanger zijn. Zoals Pi aangeeft ... Jullie mening is ok maar Corina0211, laat het voor wat het is.Jij bent een jonge moeder en doet het op jouw manier, prima maar ga niet op "alle slakken zout leggen". Je jaagt iedereen in het harnas door zo'n actie.
De oudere dames hier kiezen niet bewust om op late leeftijd kinderen te krijgen, DAT MOET NU TOCH DUIDELIJK ZIJN?
Gaat het er niet om dat een kind in een liefdevol gezin wordt geboren? Dat het gewenst is?
De discussie die nu gaande is, is heel peroonlijk. Ik denk dat vrouwen die wat ouder zijn "meer bewuster" in het leven staan + een aantal vrouwen in dit topic heeft ERVAREN dat kinderen krijgen NIET VANZELFSPREKEND is, dat het leven vaak niet loopt zoals je zou willen en je dus op latere leeftijd zwanger wordt.
Ga je dan als jongere zwangere er niet in mengen door dingen als egoistisch te roepen en straks ben je een oma qua leeftijd met een tiener van 20. So what?? Dan denk ik dus; "wees verstandig". Want dat je er een mening over hebt is wel duidelijk. Ergens kwets je andere vrouwen terwijl het a hell of a job is. Het is geweldig dat wij ouderen, na lang tijd of watvoor reden dan ook zwanger worden, VAAK MOETEN OPBOKSEN tegen de jongere zwangeren. Tegen de VOOROORDELEN.
Meer levenservaring is meer kennis, meer groei, meer bewustwording en sta je gewoonweg anders in het leven als een 20-tiger. Ik zeg niet dat wij het beter doen, al denk ik PERSOONLIJK dat wij oudere zwangeren "meer rust" hebben, wellicht beter kunnen relativeren door onze ervaringen in het leven. Meer vruchten kunnen plukken uit onze levenservaring. Enz ... Eigenlijk heel logisch allemaal.
Groetjes Esther