35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

Zie ook de reactie van mamma uit Kreta.

"we kunnen de kinderen NU meer bieden en zo ervaar ik dat ook als toen ik 26 was. Toen was ik EMOTIONEEL niet zo in balans als nu, kon ik FINANCIEEL minder bieden en had ik NIET de juiste patner. Even de rode lijn want ik kan wel meer opnoemen waarom ik nu BETER af ben om op mijn 37ste een kindje te krijgen.

Groetjes Esther

over slecht lezen gesproken zeg! lees de reactie van vlinder op tijd stip 12.46 even!
dan weet je precies wat wij(vlinder en ik) bedoelen...

en over het financiele plaatje;ik denk niet dat ik op mijn 35e mijn kind(eren)meer te bieden zou hebben hoor,ik bedoel ik ga echt niet meer verdienen,ik bedoel ik krijg net als iedereen loons verhoging tot aan je 23e en dan ieder jaar ga je een schaal hoger....
dus ik merk het verschil niet hoor,en tegenwoordig kan niemand meer stoppen met werken,of je 25,30 bent of ouder je moet tegenwoordig blijven werken als ouder zijnde..
mits je man advocaat is ofzoiets dergelijks tja dan is het niet zo erg als er 1loontje weg valt....
en geloof me oudere dames (moeders) zijn en reageren echt niet rustiger hoor,now way..
juist niet die reageren juist heftiger,wij jongere hebben meer geduld...omdat jullie al gauw opvliegers gaan krijgen omdat jullie dichter bij de overgang zitten als ons...
en hoezo jullie kiezen er niet bewust voor?je hebt toch ook BEWUST er voor gekozen dat jullie niet op jonge leeftijd moeder willen worden?zeg niet dat het niet zo is want anders zeggen jullie niet dat jullie o zo blij zijn dat jullie niet jong moeder zijn geworden....

en ik zal jullie zeggen dat ik zelf ook een jonge moeder heb,dat was VROEGER helemaal normaal dat je meteen maar kinderen kreeg,en ik vindt het heerlijk dat mijn moeder niet zo'n oude taart is,ze past iedere week 1dag op mijn zoontje en doet er van alles mee,en vindt het ook heerlijk dat mijn zoontje niet zo'n oude oma nog heeft zodat ook hij er nog lang plezier van zult hebben.....
en zelfs MIJN oma leeft ook nog,ze is inmiddels 85!
en de oma van mijn man leeft ook nog en die is 87!

die kans zit er voor jullie minder in natuurlijk!

ow enne mijn moeder is op 53 jarige leeftijd oma geworden,prachtige leeftijd daar voor!

Hallo Esther en alle andere zwangere wasbakken die zich volwassen kunnen gedragen,

Ik hoop:
1 dat het goed  met jullie  gaat en  dat jullie probleemloos door de zwangerschap heen mogen lopen.
2 Dat het wachten op de komende echo / controle snel voorbij zal zijn en de uitkomst hiervan goed is.
3. Dat het onderwerp zoals Esther heeft aangesneden weer besproken kan worden met de personen die zich aangesproken voelen bij "oudere zwangere". (Als iemand  wilt discussieren  over de risico's van een  zwangerschap op latere leeftijd lijkt het mij zinvol een eigen discussie te starten via het forum.)

Zelf nu 34 weken onderweg en het wordt lastig, mag niet meer bukken, hurken en tillen. Leuk met een dochter van bijna twee jaar. Ik voel mij sinds de afgelopen twee dagen ook erg misselijk en duizelig. Harde buiken zijn er zodra ik ook maar even loop of beweeg. En dat kleine ongeboren meisje kan trappen, ai ai ai..... Zal morgen nog even afwachten en anders toch maar weer even naar het ziekenhuis.

Hopelijk tot mails,
Groeten, Emmetje

Hoi Emmetje,

Nou het zou inderdaad fijn zijn wanneer we weer 'gewoon' on-topic kunnen blijven!  

Ik ben vandaag 39w2d en het gaat nog steeds prima. Ik heb echt een probleemloze zwangerschap gehad,nooit misselijk geweeest en volledig doorgewerkt (in de horeca!) tot de 34e week,  hopelijk nu nog een goede bevalling en een gezond kindje!
We hebben wel een combinaie-test gedaan (bloedonderzoek/nekplooimeting) en dat was helemaal goed, ook op de 20w echo waren geen afwijkingen te zien. Het ziet er allemaal goed uit, maar nu de bevalling er aan zit te komen is het natuurlijk toch spannend! Ik neem aan dat iedere moeder dat heeft, of je nu voor het eerst of voor de 3e keer moet bevallen.

Wel balen dat jij het nu zo zwaar hebt, en met nog een kleintje er bij is het natuurlijk geen optie om altijd maar rustig op de stoel te gaan zitten.  Als je misselijk en duizelig bent moet je misschien toch even je bloeddruk laten controleren? Niet te lang mee blijven lopen hoor, gewoon bellen!   Harde buiken heb ik eigenlijk nog geen 1x gehad, soms is het wat gespannen en dat zal dan wel een harde buik zijn, maar pijnlijk is het nog nooit geweest.   Sterkte er mee he, met de laatste loodjes!

Ik wens alle aanstaande mama's - jong én wat ouder-   een voorspoedige zwangerschap!

Beste Corina 0211, ik ga  geen nutteloze discussie met je aan. Voor mij is het ook de laatste keer dat ik reageer op je reacties. Je reacties zijn een grote ergenis voor mij ...  Gr Esther  

Laten we inderdaad on-topic blijven  ...

Ben vandaag precies 27 weken. Was overigens een hele vermoeiende dag vandaag, wilde het liefste alleen maar op bed liggen. Ik had ook een hele harde buik en die toeter zat me zo in de weg ineens  ... gelukkig kon ik vanavond even goed naar de toilet  ... dat scheelde enorm!! En mams voelt zich weer beter.

Begin juli krijgen we een 3D echo ... ik ben echt heeeeeeeel erg benieuwd.

Fijn weekend, Groetjes Esther

Terug
Bovenaan