35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

Hallo lieve zwangeren!

Ik ben ook zwanger!!!... HIEPERDEPIEP HOERA! sinds afgelopen week..
Mijn leeftijd is 38 jaar, en heb reeds 3 dochters. Ben weer helemaal in de wolken...
De oudste is 5, de volgende 3 en de jongste is 1 jaar. Ben fulltime moeder, en eerlijk gezegd geeft leeftijd geen extra belasting. De dikke buik blijft hetzelfde. Iedereen heeft er op zijn eigen manier last van en de buik gaat soms  in de weg zitten, of je nu 20 of 40 bent! Maar we genieten er allemaal van!
Fijne zwangerschap toegewenst aan iedereen..
liefs Mamabelle.

quote: corina0211 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-06-2008 21:16:59'));

heb je wel eens heeeeeeeeel veel lang uit gezegd? nee,nou als je dat nou eens doet dan zal je zien dat ik het goed gespeld heb..

huh? Wat bedoel je met: 'heeeeeeel veel lang uit gezegd?'.
Haha

Nou, ik ook nog ff....
Leeftijd is niet heel belangrijk, maar ook niet geheel onbelangrijk.
Neem maar van mij aan dat iedere 30/35+ zwangere wel degelijk weet dat er meer risico's aan verbonden zijn. Voor zowel moeder als kind. Maar in wat voor proporties zie jij die risico's? En weet je...het héle leven zit vol met risico's...
Een oudere vader en/of moeder, NOU EN? Liefde, een veilige omgeving kunnen bieden, dat is het enige dat telt. Tegenwoordig ben je niet meer oud op de leeftijd van 50 á 60 +.
Dat is echt meest grote onzin die ik gehoord heb, ook dat een oudere vader of moeder zo nadelig is.
En 'je ziet die mensen denken...' , nou dat zit dan 9 van de 10 keer in je eigen hoofd.
En is het zo erg om voor opa of oma aangezien te worden, dat BOEIT je toch niet?
Maar het is wel logisch dat mensen toch er wat raar tegen aankijken, het is niet het beeld in de maatschappij.  We zitten allemaal in rollenpatronen:  je moet/ mag niet te jong zijn en ook niet te oud. Wie bepaalt dat eigenlijk? Jij zelf toch? Ook dat moeders vaak thuis blijven of minder gaan werken....dat doen we voor een groot deel zelf want wij vinden dat zo én we voelen dat zo.
Maar als een moeder besluit om fulltime te blijven werken, dan krijgt ze iedereen over zich heen.......
Ook zo'n leuke:'kun je het wat combineren, de zorg voor je kinderen, huishouden én werk?' Wordt nóóit aan mijn man gevraagd......terwijl die fulltime werkt...Ik bedoel maar, de zorg voor mijn kinderen, huishouden en werk duurt écht geen 24 uur, mijn man zal toch wel wat moeten doen wat dit betreft. En dat doet hij, jaja uit zichzelf!

Ik vind het geweldig als mensen 'op latere leeftijd' toch aan kinderen 'beginnnen'(even de '' niet-willen-lukken-gevallen", buiten beschouwing gelaten.
Soms kun je ineens wel het juiste moeder of vadergevoel te pakken krijgen, nou dat is geweldig. Dan weet je dat de risico's op een gehandicapt kind of iets dergelijks groter zijn ( maar hoeveel groter precies????). En dan????
Of je ontvangt het kind dan met liefde, of je besluit het toch niet te laten komen.
Dat eerste gebeurt vaker dan het tweede. Maar als men besluit om het niet te laten komen, ook dan vel ik geen oordeel...want dat is al een moeilijke beslissing op zich, die je nooit zal vergeten.
Jong kinderen krijgen is ook geweldig! Wat nou, jeugd vergooien? als je bewust er voor kiest en dan ook nog gelukkig bent, nou dat toch geweldig?
Alleen, het is niet meer de realiteit van tegenwoordig om voor je 25e al moeder te zijn.
Dus is het ook niet zo gek als mensen daar even van opkijken.
Ikzelf zit er wat tussen in, ik was 29 toen ik van mijn eerste beviel en 32 toen ik van mijn tweede beviel. Helemaal volgens de 'wensen van de maatschappij dus.....''.
Maar ik ging op mijn 25e  nogmaals studeren, (was op mijn 23e afgestudeerd) want ik kon geen vaste, leuke baan vinden, ik was niet gelukkig! Ik moest er ook nog niet aan denken, was nog veel bezig met het leven te ontdekken en lekker vrij leven. Héééérlijk, heb er van genoten. Nou, niks om over te oordelen dacht ik zo....want dat idee van oudere vader of moeder is niks, zit toch écht in jullie hoofd.

Gefeliciteerd mamabelle  met je zwangerschap
  ... Groetjes Esther

hoi allemaal,

Hier kom ik dan met de klapperrrr!!!!!!!
Ben 43(bijna 44), en ja..sinds gister weet ik dat we zwanger zijn....
Hoe het allemaal gaat lopen weet ik niet, maar het kind is welkom als alles gezond is, en ik gezond genoeg ben het ter wereld te brengen..
Zal ik allemaal wel horen als ik naar de dokter ga en de nodige onderzoeken heb gehad.
Wil er nog even aan toevoegen dat m,n man en ik elkaar een dik jaar geleden hebben leren kennen en nu 3 weken getrouwd zijn.
Ook dacht ik nooit geen kids te willen, maar nu ik het weet is het best een fijn gevoel.
Wij horen, zoals men zegt, echt tot de laatbloeiers!!!

Groetjessss

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ... Ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet gaat en dat alles goed mag gaan met jou en je kindje in wording. Moedig dat je hier een berichtje plaatst want menig mens zal er wel een oordeel over hebben dat je 43 bent. Gisteren kwam ik ook een 40-ger tegen en zij had een dochtertje van 4 maanden, APETROTS was ze.  Geweldig dat wij laatbloeiers ons laten horen!

Groetjes Esther  

quote: mamainwording reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2008 21:55:23'));

hoi allemaal,

Hier kom ik dan met de klapperrrr!!!!!!!
Ben 43(bijna 44), en ja..sinds gister weet ik dat we zwanger zijn....
Hoe het allemaal gaat lopen weet ik niet, maar het kind is welkom als alles gezond is, en ik gezond genoeg ben het ter wereld te brengen..
Zal ik allemaal wel horen als ik naar de dokter ga en de nodige onderzoeken heb gehad.
Wil er nog even aan toevoegen dat m,n man en ik elkaar een dik jaar geleden hebben leren kennen en nu 3 weken getrouwd zijn.
Ook dacht ik nooit geen kids te willen, maar nu ik het weet is het best een fijn gevoel.
Wij horen, zoals men zegt, echt tot de laatbloeiers!!!

Groetjessss

nou, maar dit is toch een prachtig verhaal en voorbeeld! Geweldig voor jullie.
Ik zou niet weten wat hier over te oordelen bevalt, alleen maar dat het super is!

Hey meiden,

Ik vindt het eigenlijk ook wel suuuperrrrr.., bedankt voor jullie leuke reacties.
We zijn vanmorgen bij de dokter geweest en hij keek er niet eens van op!!!
Lachte alleen maar en zei dat het wel vaker voor kwam..

Groetjesss

Terug
Bovenaan