35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

Even een update-je ...

Afgelopen zaterdag een 3d echo gehad. Jeetje wat is ze gegroeid! Ze ligt rechts onderin met haar gezichtje naar voren kijkend, tegen de buikwand aangedrukt waardoor een 3d echo erg moeilijk te doen was.Ons Sidoniaatje weegt 1500 gram, de voetjes meten 5,5 cm en alles ziet er goed en gezond uit.

Ik zit nu in week 30 ... ben met de zwangerschapsgym begonnen en vanavond hebben we een info avond in het ziekenhuis.

Moeders voelt zich redelijk, regelmatig ontzettend moe maar dat is mijn eigenwijzigheid. Effe dit, effe dat ... te weinig rust maar dan doe ik de volgende dag rustig aan. Ik moet wel ... het lichaam sputtert vanzelf tegen. Soms erge rugpijn of steken in mijn buik, het komt en gaat. Aftellen is het nu wel hoor voor mij. Het komt steeds dichterbij.

Alles goed met jullie?

Groetjes Esther

Hallo Esther,

Deze maand wordt ik 36 en momenteel ben ik 21+wk zwanger van mijn eerste kindje.
Tja, alles is natuurlijk heel anders gelopen dan dat ik ooit had verwacht. Vroeger dacht ik altijd dat ik een jonge moeder zou worden en wilde ik graag 2 of 3 kindjes.
Nu denk ik dat we het maar bij   één kindje zullen laten (zodat  ik hem/haar enorm  kan verwennen).

Ja de eerste keer bij de verloskundige werd ik wel ff met mn neus op de feiten gedrukt, ze bleven maar bezig over testen op downsyndroom. Hier had echt geen trek in omdat je dan niet 100%  zéker bent of je kindje het werkelijk heeft en je hele zwangerschap erdoor verpest kan worden. Ik heb duidelijk gemaakt dat wat er ook aan de hand zou zijn, mijn kindje zou geboren worden.  Gelukkig stond mijn vriend helemaal achter dit besluit, en dat terwijl wij het er nog nooit echt over hadden gehad.
Vorige week hebben we onze laatste echo gehad. Alles was prima in orde. Nu moeten we wachten tot half november en dan mogen we ons kindje eindelijk knuffelen.
Ik kan wel zeggen dat het een kleine druktemaker/ster is hoor, vanaf ca de 14e week voel ik een hoop leven in mn buik. Die lijkt vast niet op zijn/haar vader want die is nl een stuk rustiger dan mij.  
Gr. Jessy

OEPS, Ik zeg natuurlijk niet alleen hallo tegen Esther maar tegen iedereen!

Hoi Jessy,

Gefeliciteerd met je zwangerschap . Soms loopt het leven anders dan dat je zou willen. Bij ons zal het ook bij 1 kindje blijven maar dat vind ik ook wel voordelen hebben. Ik heb het enigst kind  zijn niet als vervelend ervaren, integendeel. Er zullen altijd mensen zijn die het zielig vinden maar dat hou je toch. Ik ben een gelukkig mens als  ik straks ons wurmpje gezond en wel vast mag houden.

Jullie drukke kindje telt gewoon voor 2 "hahaha".

Geniet van je zwangerschap zover als mogelijk.

Groetjes Esther  

hallo mama's en aanstaande mama's... ik ben 'n moeder van 38 en krreeg m'n eerste toen ik 20 was! EN NU WEER ZWANGER!! VAN DE 5DE!!!! wat ' onzin over oudere aanstaande moeders!! domme jonge meisjes,jullie weten nog niets van 'leven...kom maar terug als jullie wat zinnigs kunnen uitkramen!!!!! verder allen proficiat met de zwangerschappen!!! groetjes bel

Hoi Iedereen

Ik mag me ook wel bij jullie aansluiten
Ik ben42 en zwanger van mijn 5 de kindje waaronder een engeltje (27 weken zwanger en dood geboren).
Verder heb een dochter van 15 een zoon van 12 en een dochterje van 3 jaar en nu zwanger van ons kadootje niet meer verwacht en toch   nog gekomen na 2,5 jaar proberen.
We zijn 14 december uitgerekend.

Groetjes Yvonne

Hallo oudere zwangeren, hier nog een *bejaarde a.s. moeder* en al moeder van 2 kinderen.

Wat een gezeur hier zeg.  Waar is de forum moderator? Die zou hier allang iets aan moeten doen!

Er is een nieuw topic geopend over jonge zwangeren....zou bijna iets gaan zeggen daar!!!!(en ik wind me echt bijna nooit op over dingen die anderen hier zeggen)  

Maar goed, heb wel wat anders om me druk over te maken, ik wens iedereen een fijne zwangerschap toe, jong of oud. Wat maakt het f**king uit zeg.

Groetjes Peet

Over bejaarden moeders gesproken  ... Nicole Kidman is afgelopen week bevallen van een dochtertje en ze is wel 41 ... Dat gezemel over leeftijd, laten we er maar om lachen ... Beter voor de bloeddruk.

Fijn Yvonne, dat is nogeens een .

Groetjes Esther

Terug
Bovenaan