37.6 weken en zo klaar met de zwangerschap.

Bij het strippen maken ze de vliezen van de baarmoedermond los met hun vingers. Je baarmoedermond moet dan wel verweekt zijn. Doordat ze dat doen komt er een hormoon vrij wat de bevalling op gang kan brengen. Er hoeft niets te gebeuren maar het kan helpen de bevalling op gang te helpen... het is niet echt een heel prettig gevoel maar persoonlijk vind ik het te doen. Andere hoor ik er wel eens over dat ze het veel pijn vinden doen. Ligt er denk ook een beetje aan hoeveel je je kan ontspannen. 
Het blijft dus afwachten.

Hoi!
Hier ook een wachtende mama, ik ben er nu eerlijk gezegd ook wel
klaar voor/mee! Al weken rommelt het met voorweeen en harde buiken. 
Nog twee kids thuis die gelukkig wel nu beide naar school zijn. 
Maar vanaf week 25 al thuis met bekkenklachten en bloeddruk schommelingen. 
vandaag 39.1 en dinsdag weer na de vk. Het toucheren en strippen is voor mij een hel, bmm ligt naar achteren waardoor ze eraan moest trekken om er bij te kunnen.. dus het liefst hoop ik dat alles natuurlijk komt. Maar bij de 1e ging ik een week over tijd, kwam spontaan op gang maar uiteindelijk toch met vacuumpomp en weeenopwekkers. En de 2e ingeleid met 41.5. Ik heb eerlijk gezegd het idee dat deze niet spontaan gaat komen. 

De vk had bij mij wel veel begrip en ze wil kijken of de gyn mee gaat in het verhaal om eerder ingeleid te worden. 40 weken, vrijdags of eventueel maandag na het weekend! 
Dus nog even geduld.. ?

Ja spannende tijden voor ons allen.. ik ben nu 39.4 weken zwanger. Ik heb wel het idee dat het elk moment kan gebeuren (kan natuurlijk ook ?) maar de pijntjes worden allemaal wat erger. Heb ook meer last van mn darmen en als ik internet moet geloven is dat ook alweer een voorteken. Heb ook meer last van harde buiken en van mn rug. Maar het zou ook maar kunnen dat het nog 2 weken duurt ?
Dinsdag moet ik ook weer naar de vk, dan zal ik eens vragen vanaf wanneer zij willen gaan strippen, maar hoop zo erg dat hij uit zichzelf komt.

He allemaal, 
Ik herken mezelf zo in jullie verhalen. 35.4 zwanger van de eerste. Vanaf 16 weken al thuis met bekkeninstabiliteit. Net na de oud en nieuw bloeddruk verlagers gekregen, ben alleen nog maar moe. Verschrikkelijk dat thuis thuis, niks meer kunnen en zo moe zijn.. 
Merken jullie dat mensen om je heen er weinig begrip voor hebben? Heb al gauw het gevoel dat ze vinden dat je je aanstelt of overdrijft, je moet blij zijn dag je zwanger bent zeggen ze dan.. 
Als goed is nog een paar weekjes, wordt met 38 weken ingeleid. 
Succes voor iedereen! 

He allemaal, 
Ik herken mezelf zo in jullie verhalen. 35.4 zwanger van de eerste. Vanaf 16 weken al thuis met bekkeninstabiliteit. Net na de oud en nieuw bloeddruk verlagers gekregen, ben alleen nog maar moe. Verschrikkelijk dat thuis thuis, niks meer kunnen en zo moe zijn.. 
Merken jullie dat mensen om je heen er weinig begrip voor hebben? Heb al gauw het gevoel dat ze vinden dat je je aanstelt of overdrijft, je moet blij zijn dag je zwanger bent zeggen ze dan.. 
Succes voor iedereen! 

He allemaal, 
Merken jullie dat mensen je heen er weinig begrip voor hebben? Heb al gauw het gevoel dat ze vinden dat je je aanstelt of overdrijft, je moet blij zijn dag je zwanger bent zeggen ze dan.. 
Succes voor iedereen! 

Ik snap precies wat je bedoelt, ik zei laatst tegen vrienden dat ik dat zwanger zijn maar niks vindt.. En toen kreeg ik meteen de volle laag met dat ik blij moest zijn dat het lukt. 
En er zijn ook zat mensen om me heen die niet snappen dat ik niet even mee ga shoppen, of dat ik die verjaardag even moet overslaan omdat ik op dat moment echt pijn heb.
Maar vanaf het begin kreeg ik al van mn schoonouders te horen dat als ik een toastje met gerookte zalm liet staan dat zij dat vroeger ook niet deed en haar kinderen ook groot zijn geworden.. net als met roken.. 
Ik ben er nooit tegenin gegaan, omdat ik weet dat het geen zin heeft. Het enige wat ik zei was, ik doe waar ik me goed bij voel.

Klinkt inderdaad allemaal heel herkenbaar!
Heb het de laatste weekjes wel naast mij neer kunnen leggen en maak mij nu minder druk over wat andere denken. Wat gaat dat gaat en anders niet. Merk alleen dat ik steeds minder kan en nog meer pijn krijg. Zelf vind ik dit wel erg lastig. Maar goed het is zoals het is.... nu 39 weken en maandag intake gesprek voor het eventueel inleiden. Hoop dat dat in dezelfde week zou kunnen! Houd jullie op de hoogte!

Wat heftig trouwens dat ze aan je bmm moesten trekken om te kunnen strippen! Klinkt wel barbaars.... weet niet of ik dan had door gegaan! 
Ben benieuwd hoe de laatste weekjes voor jullie gaat! Succes meiden, wij kunnen dit! X

Terug
Bovenaan