3e kindje

Sannie,

Ja daar ben ik ook wel mee bezig maar ik had helemaal geen doorzichtig slijm dit keer dat vond ik zo raar. Wel mijn baarmoeder gevoeld maar die bleef zeker 10 dagen open staan heb jij dat ook?? Normaal is dat volgens mij korter. Nu is hij heel hard en gesloten dus zal wel snel komen heb ook wat last van buikpijn dus?????? Aan de ene kant heb ik nu zoiets van laat ze maar komen kunnen we weer verder he!!

Beppie

Allereerst iedereen een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar 2007 toegewenst en dat al jullie wensen mogen uitkomen.

Beppie, het is balen een onregelmatige cyclus. Ik heb het zelf ook: 33, 31, 41 en nu 35 dagen. Vooral toen ik van 31 naar 41 dagen ging was ik erg depri, want hoe moest ik nou weten wanneer we het beste konden vrijen? Ik ging er maar vanuit dat mijn volgende cyclus rond de 42 dagen zou zijn, dus we hebben eigenlijk maar wat aangeklooid. Op vakantie wel gewoon gevreëen (was ook wel erg fijn, zonder de druk van vruchtbare dagen), want ik dacht dat ik dan nog niet mijn vruchtbare tijd had (zou nl. ruim 4 weken na mijn laatste ongi zijn en toen zat ik pas op 2,5-3 weken). Dus toen uiteindelijk de echo laatst uitwees dat ik een week verder was dan ik dacht, wist ik dat het toch op vakantie was gebeurd. Mijn tip (en dat klinkt erg lullig, vooral omdat ik zwanger ben): probeer het een beetje los te laten. Ik weet zeker dat het voor jullie nog komt!! jullie hebben toch al 2 kinderen!!!

Sannie, Bloempje: veel succes de komende ronde.

Groetjes, Ruma

Hoi Ruma,
Hoe was je echo??
Je schreef er hieronder nl niets over?/
Ik was om kwart voor tien aan de beurt.
alles zag er goed uit, en de klein ging even lekker tekeer, rekte zich even helemaal uit, en dat was mooi om te zien.
Kinnetje, dubbel botje in de onderbenen,billen, mooi rond hoofdje, alles was goed te zien..  en de armen in de lucht..echt heel mooi.
De echo bleef iets verder aangeven, maar we houden toch de datum op 11-07, want pas bij een week verschil veranderen ze het.
Ben benieuwd naar jou..
groet, en natuurlijk alle anderen veel succes.
R

Hoi Allemaal

Hier nog steeds niets. Ben nu al 4 dagen overtijd wil zat. weer testen morgen dus.
Hadden zwangeren onder ons ook later posi getest en hadden die ergens last van of niet?

Ruma.
Ik heb wel al twee kinderen maar als je toch nog een derde wilt kan het echt wel nog frusterend zijn dat het niet wil lukken hoor ik snap echt wel dat de drang naar een eerste groter is maar bij 2e en 3e zelfde.

Beppie

Even voor de duidelijkheid beppie: het was geen aanval op je dat je graag snel zwanger wilt worden en het maakt niet uit hoeveel kinderen je al hebt, maar de ervaring (en niet alleen die van mij!!) leert dat je als je er te zeer mee bezig bent, het vaak niet lukt. Ik kan je tal van voorbeelden noemen, maar die zul je vast ook wel kennen.
Een onregelmatige cyclus is klote. Ik heb er altijd een van rond de 33 dagen gehad, dus ik voelde me ook behoorlijk aangeslagen toen ik opeens naar 41 dagen ging. Heb ook diverse testen gebruikt terwijl ik diep in mijn hart wel wist dat ik niet zwanger was.

Ik gun het jullie allemaal dat jullie snel zwanger worden van een gezonde baby en ik denk dat het nu het beste is als ik hier niet meer schrijf.

Nogmaals, ik wens jullie heel veel succes toe en hopelijk een snelle zwangerschap in het verschiet.

Groeten, Ruma

Nou geeft niet ruma hoor je mag hier best blijven schrijven hoor. Ik voelde me gewoon een beetje klote.

En nu nog steeds weer een nega test voor me liggen word er helemaal depri van.

Het sannie hoe is het bij jou??

Beppie

Hallo lieve meiden,

Eindelijk weer een bericht van mij!
Ten eerste wil ik iedereen een heel goed, gezond, vruchtbaar en een veel geluk in 2007 toewensen!

Sannie en bloempje, heel erg balen dat die RD weer gekomen zijn, ik hoop echt dat het voor jullie heel snel gaat lukken. Sannie wel fijn dat jullie deze periode niet op van die onmogelijke tijdstippen (=wanneer kinderen wakker zijn) moeten vrijen, alhoewel het natuurlijk ook wel spannend kan zijn als het zo snel moet gebeuren. Bloempje, ik was trouwend in de derde ronde zwanger, achteraf gelukkig dus heel snel (maar het voelde heel lang).

Ruma, hoe was je echo afgelopen woensdag. Zijn jij en RW nu tegelijkertijd uitgerekend? En hoeveel weken zijn jullie nu precies? Dertien?

RW, ik ga naar de verloskundige praktijk ’t hartje van ….? Jij ook? Ik ga 26 januari voor mijn echo. Ben dan bijna 10 weken. Ik vind dat zelf eigenlijk best wel vroeg, maar misschien is dat ’t nieuwe protocol. RW je zei dat je voor de 2e echo bent geweest, had dat een speciale reden of was dat voor en nekplooimeting of heb je een vroege echo gehad ivm met je miskraam?

Hier gaat alles goed, ben vandaag precies 7 weken. Was de afgelopen dagen wel gammel en snel misselijk, maar dat kwam doordat ik laat op bed lag. Verder heb ik wel behoorlijk last van mijn keizersnede litteken, daar had ik bij mijn vorige zwangerschap geen last van. Het gekke is dat ik savonds helemaal niet moe ben. Heb wel een enorme dip tussen 15.00 en 18.00. Dat vind ik dan wel weer gek, en ga dan weer heel erg twijfelen of alles wel goed zit. Ach zo is er altijd wel wat.

Gister met de kids naar de Efteling geweest, erg leuk. De oudste was in het begin wel een beetje bang van de figuren in het sprookjesbos, maar hij wilde steeds weer terug naar het sprookjesbos. Ik had eigenlijk niet gedacht dat het met 2 van die jonge kinderen zo leuk zou zijn. Oh ja wel grappig, de oudste had een soort knipper flikker zaklamp gekregen en vannacht kwam die met de zaklamp aan bij ons in bed gekropen.

OK meiden, sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen, maar het kwam er gewoon niet van.

Oh ja nog iets, per 1 december ben ik met een nieuwe baan voor 1.5 dag (voor 2 jaar) begonnen en voel me nu heel schuldig, en zie erg tegenop het ‘vertel’ moment op. Nou ja eerst maar zien of alles de komende weken goed gaat met het kindje…

Liefs,
Liene

Hoi Liene,
Ik kreeg inderdaad een echo met 8 weken ivm de miskraam.
nu was ik 13 weken, en kreeg een herhalingsecho, ook ivm de datum. De echo gaf nog wel twee dagen verder aan, maar dat is geen reden om de datum te veranderen. 11-07 blijft het.
Ruma is volgens mij 06-07 uitgerekend.
Mijn echo was heel duidelijk, en we hadden mooie beelden. Beweeglijk kindje, en alles was goed te zien..erg geruststellend dus.
Je kon zelfs zien dat de onderbeentjes twee botjes hadden, vond ik heel mooi. De ruggewervels waren ook goed te zien, hoofdje gesloten, etc.
We mogen nu 31 januari weer voor een gewone controle.
10 weken is volgens mij heel normaal om een eerste echo te hebben, dan kunnen ze je inlichten over die nekplooimeting etc, die moet geloof ik tussen week 11 en 14 plaatsvinden. Wij kiezen daar niet voor, ivm dat het alleen maar een kansberekening is, en we geen zin hebben om maanden in de stress te zitten. Bij de eerste twee keer werd dat ook niet gevraagd..
We gaan wel voor de 20 weken echo..maar daar blijft het voorlopig bij.
Nee, ik ga in Arnhem naar de verloskundige..dus niet waar jij gaat.
Wat is jou bevallingsdatum??
Nou we gaan vandaag behang scheuren op onze oude slaapkamer..leuke klus..blehhh..
goed weekend..R

Terug
Bovenaan