3e kindje

Hej Sanniebal en RW72,

So, Sanniebal, dat is zeer zeker niet mis dat je man moest vluchten. Mijn stiefbroer is in 93-94 in het voormalige Joegoslavië geweest. Hij was bij de commando's, dat zegt je wel genoeg denk ik. Hij was ook helemaal op toen hij terugkwam. Daarna heeft hij ook ontslag genomen. Ik snap wat je bedoelt met klinkt romantisch. Voor hem zal het altijd een zere plek blijven, die hij weliswaar steeds meer gaat invullen met de dingen die hier spelen, maar helemaal zal het nooit worden gevuld.

RW72, onze hond zat de volgende ochtend stilletjes voor de deur (5 uur 's-ochtends) en heeft lang zo rustig en stilletjes in de mand gelegen totdat ik haar een keer echt mocht knuffelen. En gatver: overal teken op haar lichaam en hoofd. Meteen dezelfde avond een flinke tekenbehandeling gegeven en de volgende dag was ze weer een stuk monterder. Nu is ze gelukkig weer zo speels als ze was.

Tja, ik weet het ook niet zo deze maand. We hebben wel veel gevrijd, maar zo heel erg echt heb ik mijn eisprong niet gevoeld. Maar ach,  nieuwe ronde, nieuwe kansen. We zien wel, ben nu pas aan mijn tweede ronde. In juni gestopt met de pil en dan wacht ik altijd de eerste gewone menstruatie af, dan weet ik tenminste met hoeveel dagen ik rekening kan houden.

Vanmiddag even alleen met de jongens naar de kermis bij ons in het dorp geweest. Voor ons nog best een stuk lopen (ongeveer 2,5 km). De oudste heeft goed meegelopen en de jongste in de wandelwagen. Ze zijn  op 2 carousseletjes geweest en mochten nog touwtje trekken en een lolly uitzoeken: 11Euro. Eigenlijk van de zotte, maar de blije snoetjes maakte alles weer goed.

Wat mij wel opvalt dat er blijkbaar weinig mensen zijn die voor een derde gaan of zouden ze bang zijn om nu mee te schrijven? Mocht dit zo zijn: schroom niet!!!! Wij bijten niet (alleen als we honger hebben....)!

Zo, ga me douchen en lekker in mijn nest kruipen. Ik ben kapot en weet niet waarvan.

groetjes en  , Ruma

Hoi,
Check het hier nog even voor ik ook in bed duik.
Bij ikea geweest, altijd weer leuk.
Alleen viel het buro wat ik in de nieuwe gids had gezien een beetje tegen, dus we kijken ook nog even een keer samen.Mannetje heeft er veel meer kijk op..
Zag ook veel leuke baby-spullen..lastig is dat wel he!
Heb wel een nieuwe badmat gekocht, en opbergdoos.
Ja, kom zelden met lege handen thuis.
Ik was vandaag wel een beetje lichtgeraakt, en soms wat knorrig..Zouden dat de hormonen nog zijn..??
Vind het niet leuk voor de kids, maar kon er niets aan doen.
Ik heb soms ook gewoon het idee, dat het me even teveel is, niets gaat dan zoals ik wil..Is vast ook psychisch..haha.
En daarom gaan we er dan maar op uit..dan gaat het beter.
Manlief is dus weg tot morgen middag, en daarna hebben we etentje met de schoonfamilie ivm jarige ''opa''.
Maandag nog thuis..ik weet niet of ik nou dinsdag weer zal gaan werken..
Voel me nog niet top...maar wil geen zeurpiet zijn...en wil ook gewoon weer kunnen werken zonder er mee bezig te zijn. Al is dat zo lastig, want ik werk dus met jonge kids..Moeilijk dus..
Hebben jullie beide, Ruma en Saniebal, twee zoontjes?
Nou, ik zoek mijn bed op..
JA, ZOEK...we hebben de kledingkast leeg geruimd op onze kamer ivm dat de kast te koop staat. Er zouden gisteren mensen komen om hem op te halen...kwamen ze niet..
Dus ik voor nop die kast leeg gemaakt..alles staat in manden rond het bed..
Welterusten..
Liefs R

Hej RW,

Ik heb zelf ook altijd last van de hormonen, vooral als ik ongesteld moet worden, kan ik niets verdragen, ben kribbig en dan nog niet eens zwanger!!! Kun je je voorstellen hoeveel hormonen er nog in jouw lichaam zitten, niet meer dan normaal dat je je nog niet top voelt. W.b. het werken zou ik als ik jou was morgen nog eens bekijken. Je kunt beter een paar dagen langer thuisblijven (ofschoon ik zelf ook niet zo'n type ben) dan dat je dalijk erachter komt dat je het geestelijk en lichamelijk nog niet aankunt. Moeilijke keuze.

Bij Ikea ga ik altijd vol plezier er naartoe, maar vaak is het toch wel teleurstellend. In de catalogus ziet het er mooi uit, maar in werkelijkheid valt het tegen.

Ik heb inderdaad 2 zoontjes van 4 en 2. De oudste is sinds 3 weken naar de kleuterschool. Heeft al een grote mond e.d...... hiephoi. De kleinste wil nu ook perse naar school, dus nu zeg ik maar dat het kdv waar hij naartoe gaat de kleine school is, en dat vindt hij prachtig, ikke ook sool! ikke kleine sool.  Een kinderhand is gauw gevuld.....

Even iets anders:
Hoeveel dagen werken jullie eigenlijk? Ik werk nu tot aan de herfstvakantie 3 dagen, dan tot 1-1 naar  3,5 dagen en vanaf 1-1 weer terug naar 4 dagen. Soms best zwaar, maar voor mij toch wel een goede balans in te vinden. Het werk wat ik nu doe is niet echt geschikt om in minder dan 3,5 dagen te doen. Als er evt. een derde mocht komen, moet ik me maar eens beraadslagen hoe ik e.e.a. ga aanpakken.

RW, fijne zondag en laat je lekker verwennen (ook al is het niet jouw verjaardag).

Sanniebal, fijne zondag, geniet van je mannetjes en voor je het weet is je grote man er ook weer.

Kuskus,

Ruma

Hoi Ruma,
Ik werk drie dagen per week.
Krijg 23 uur betaald, en bouw elke week een uur vakantie op.
Dat heb je wel nodig met al die schoolvakanties he!
Mijn oudste veranderde ook zo toen ze naar school ging, en zit nu al in groep 4, maar ze moet nog 7 worden.
De jongste gaat in okt wennen op school, maar kent het natuurlijk allemaal al een beetje he.Komt er ook al vaak. Hij wordt 4 in dec.
Is veel ondernemender dan de oudste, dus dat zal nog wat worden he!
Achja, we zullen het zien.
Ik heb dan meer vrije tijd, dus ook wel even lekker voor een poosje.
Hoop echter wel dat een evt derde niet lang op zich laat wachten..als we er tzt weer voor gaan.
Al ben ik natuurlijk al lang blij als het maar goed gaat.
Zou graag voor mijn 35e klaar zijn ,met kinderen krijgen, dat zei ik altijd, maar ja het gaat zoals het komt.
We zien het wel, een heleboel dingen worden na zoiets minder belangrijk.
tot later, Groet R

Ha, ik ben onverwacht een paar uurtjes vrij! Mijn moeder en haar man  kwamen onverwacht de kids ophalen om naar de kermis bij ons in het dorp te gaan (zoals ik al eerder zei, stelt deze niet zo heel veel voor, maar de kids vinden het prachtig). Dus even lekker gaan forummen. Ik merk inderdaad ook al het verschil tussen de eerste en de tweede. De tweede is al een stuk voor t.o.v. de eerste (bij lft. 2 jaar), gewoon omdat hij veel kan afkijken en op de e.o.a. manier ook veel sneller is. Hoor je wel vaker bij tweede kinderen.

Ik word over 2 weken al 35, dus het zou wel heel leuk zijn als ik dan  positief kan testen. Ben ik nog net voor mijn 35e zwanger geworden. Maarja, niet teveel erop vooruit lopen. We hebben in ieder geval onze best gedaan. Vanaf dag 12 om de dag (en zit nu op dag 22). Vanmiddag nog een lekker middagdutje gedaan met manlief, dus onze taak voor vandaag weer volbracht!

Zo, ik kijk vanavond wel weer, morgen zal waarschijnlijk niet lukken, heb nog een late vergadering.

Kus, Ruma

hoi Ruma en RW72,
ja ik heb 2 jongens   van net 5 en nét 3, heel gezellig hoor, ze willen allebei met mama trouwen later.
we vermaken ons best zo zonder papa, zijn we ook wel gewend hoor dat hij er vaak niet is door zijn wisselende diensten, we zijn vanmorgen naar een speelparadijs geweest en vanmiddag hebben ze me geholpen in de tuin. (ik snoeien en hun onkruid wieden en slakken vangen) nu zitten ze uitgeblust op de bank...
ik werk nu 16 uur maar vaak zijn het er meer oplopend tot 28 en dat vind ik meer dan zat want de mensen weten je thuis ook vaak te vinden voor een knipbeurt.
soms druk maar goed te combineren hoor.
ik heb best een heel lekker leventje zo als ik er over nadenk, nu alleen nog een kindje erbij,  dat zou zo fijn zijn want ik loop over van verlangen en liefde voor nog zo'n humpie.

groetjes; sanniebal

Ja, dat verlangen naar nog een kindje, ik ken het goed. Voel me soms wel schuldig als ik zie en lees hoe lang het bij sommigen duurt eer ze in verwachting zijn van hun eerste kindje. Dan denk ik: eigenlijk mag ik niet zeuren, want ik heb al 2 gezonde kinderen. Maarja, die hormonen en het gevoel te hebben nog niet compleet te zijn.

Even iets anders: net onze herfstvakantie betaald! Heerlijk een weekje met z'n 4-en naar Emmen. Verheug me ontzettend erop. Hopelijk is het dan wel redelijk weer. De vorige keer dat we weg waren, was het bar slecht, maar was op zich niet zo erg want de oudste was toen net 15 mnd en ik 8 weken zwanger van nr. 2 (toen al 5 kg afgevallen, lag de hele dag voor pampus op bed of over de wc..., moet er niet te vaak aan denken).

Zo nu echt  groetjes, ruma

Hoi Ruma,
een heerlijke dag vandaag, mooi weer de jongens spelen lekker buiten en toch loop ik te balen, waarom?
nou ik heb een zwaar drukkend gevoel onderaan m'n muts en dat is altijd ongeveer een week voordat ik ongi ga worden (volgende week donderdag waarsch.)
Het zwanger willen worden is niet zo erg maar die onzekerheid totdat menstruatie komt of uitblijft is zó naar, je houd jezelf bezig om er maar niet te veel aan te denken maar telkens gaat het wéér door je gedachte zou het nu wél of niet?!?!?!?!?
kusje.

Terug
Bovenaan