3e kindje

Hoi Sanniebal,

Ik weet het, ik herken het. ik vraag me nu eigenlijk al de hele tijd af of ik überhaupt wel een eisprong heb gehad deze maand. Kan me niet herinneren dat ik buikpijn ofzo heb gehad. Nu zijn we weliswaar netjes om de anderhalve tot 2 dagen aan het vrijen (vanaf dag 11 of 12), maar weet helemaal niet of het zin heeft. Ik zit nu op dag 23. Als ik terugreken bij de tweede, zou ik nu, c.q. morgen  vruchtbaar moeten zijn, en volgens mij toen ik van de oudste in verwachting raakte rond dag 21. Op de een of andere manier het idee dat het deze maand niets geworden is. Zucht, en dan dat wachten. Op de een of andere manier is het zwanger worden van een derde kindje toch anders dan de eerste 2, vooral omdat ik er toen helemaal niet bij stilgestaan heb dat het zo snel raak zou zijn. Nu duurt iedere dag te lang en met een beetje pech, krijg ik als verjaardagscadeautje mijn NOD.

Vandaag was de oudste voor de verandering ontzettend lief en de jongste is snipverkouden (met alle humeurige buien vandien...) en afgelopen nacht 5x op geweest voor de jongste en dan toch nog in staat zijn om hem te knuffelen bij de 4e keer en hem op te laten sommen wie er om 3 uur 's-nachts allemaal slapen ( papa, opa, oma, mama niet(!), ganzen, konijntje, kippen, koeien, auto, tractor, etc., etc.,). Vervolgens vanochtend om half 8 was hij niet wakker te krijgen.

Zullen we gewoon afspreken voor elkaar te duimen in in de wachtkamer te gaan zitten en samen door te gaan naar de volgende ronde?

Kuskus, Ruma

hoi ruma,
ja dat is goed, we gaan gewoon netjes zitten wachten.
dat had ik ook bij de eerste 2, veel minder mee bezig maar ik denk dat dat vooral kwam omdat we toen nog geen computer hadden, nu kan je naar allerlei sites en maar kans berekeningen maken terwijl je weet dat dat toch geen zin heeft, alsof die computer je zwanger moet maken (dan was ik het allang geweest!).
kus en een fijne dag vandaag.

Ben net maar naar huis gekomen: de jongste heeft de griep. Eenmaal thuis heb ik het een kwartiertje aangekeken en hem zonder pardon en onder luid protest  naar zijn bedje gebracht. Eer ik de trap af was, was het al stil. Nu moet ik ipv vandaag a.s. vrijdag werken en zit ik dus meteen met een probleem: hoe krijg ik de oudste thuis? Groep 1 heeft bij ons alleen maar halve dagen les (iedere dag van 8.30 tot 12.00), en ik moet tot 17.00 uur werken. Zucht, toen ze allebei op het kdv zaten was het een stuk relaxter. Erg flexibele oppas. die ook nog eens stapelgek op mijn jongens is. Dus voor haar was het nooit een probleem als ik eens een dagje wilde ruilen of onverwachts langer moest werken. maar goed, even genoeg geklaagd, ik vind wel een oplossing.

Ik vind het nu vooral zielig voor de jongste.

Kus, Ruma

hoi Ruma,
Altijd vervelend als je kids ziek zijn.
Gelukkig is dat bij ons zelden..De oudste heeft nooit wat, en is ook niets gewend zeg maar, bij een losse tand word ze al niet goed..hahaha
De jongste had altijd last van oorontsteking voordat hij 1 jaar was, gelukkig nu niet meer.
Denk alleen dat hij begin dit jaar de ziekte van Pfeiffer heeft gehad.
Was jengelig, altijd moe, en had opgezette klieren.
Arts kon het niet bevestigen, maar het leek erop. Heeft wel 7 mnd geduurd, dus kan prima.
Ik ben net lekker wezen shoppen, en oma haalt de oudste van school.[ woont in de straat...]
De jongste is op het kdv. Inderdaad een handige oplossing. Hoe doe je het normaal dan met je oudste? Qua ophalen etc.Ik werk flexibel tussen 7.30 en 18.00 uur.Oma haalt haar van school en ze eet daar ook tussen de middag twee keer per week. Maandag blijft ze over, en haalt papa haar op.zoontje gaat twee dagen naar kdv, en 1 dag naar oma..
Relaxed dus  zo.
Heb kleren voor de kids gekocht, en uitnodigingen voor verjaardag van mijn dochter.
Alvast naar een cadeautje gekeken, maar zo moeilijk he...
Ze zijn dol op Playmobil, maar hebben al zoveel..
Straks iets voor de nieuwe kamer is ook leuk, maar die is niet klaar voor die tijd.
Ze hebben al zoveel spullen, ken je dat?
Straks de jongste jarig en Sint, Kerst etc..We groeien echt ons huis uit!!
Maargoed, we verzinnen wel weer wat.
Nu thuis even aan de poets..moet ook gebeuren.
fijne dag en tot later..R

Hoi R,

Zo, de jongste heeft voor zijn doen heel veel geslapen: van half 11 tot half 1 en van half 3 tot half 5. Net vroeg hij zelf om naar bedje te kunnen, dus maar meteen erin gelagd. Nu is hij nog een liedje aan het zingen: zagen, zagen, wagen, piepmuis, voorhuis  (dat is dus de volledige tekst...). Vind ik altijd erg vertederend, soms komt hij dan ook echt een liedje voor mij zingen. Gaat hij voor me staan en zegt: liedje mama en begint dan te zingen.

Op maandag en dinsdag gaat de jongste naar het kdv en de oudste naar de BSO vanaf 12.00 uur. Woensdag ben ik thuis, dus haal ik hem om 12.00 af. Donderdag zijn om en om de oma's aan de beurt. Mijn moeder komt altijd naar mij en de kids gaan altijd naar mijn schoonmoeder toe. Op vrijdag gaat de jongste naar het kdv en na de herfstvakantie (tot dan ben ik nl. vrij) haalt papa de oudste op en komt mijn vader rond 14.00. Als ik dan naar huis kom, haal ik de jongste op.

Even zo een vraagje. Weten bij jullie in de omgeving veel mensen dat jullie een derde willen (dus niet dat jullie al bezig zijn)? Bij ons wel. Ik heb dat eigenlijk wel vaker gezegd, maar ook dat ik meer tijd tussen nr. 2 en 3 wil dan tussen 1 en 2 (22 mnd). Ze weten niet dat wij al proberen, maar mijn moeder vindt het op voorhand  al 3x niks. Als ik het eens voorzichtig aankaart (bv. mijn  beste vriendin is zwanger van nummer 3, niet gepland, maar houden het natuurlijk)  zegt ze altijd: ik hoop dat je verstandig bent. Waarom nog een derde. 2 is meer dan genoeg, etc. etc. Dus ze weet nu nog helemaal niet dat wij toch voor die derde gaan. Ik weet nu al, dat als ik moet vertellen dat het zover is, dat ze gigantisch negatief is. Ze kan ook nogal erg fel zijn, op het kwetsende af. Jullie zullen dus wel begrijpen dat ik hier erg tegenop zie. Ik weet dat het onze keuze is om voor een derde kindje te gaan en we staan er ook volledig achter, maar het doet toch pijn als het zo wordt afgewezen door je eigen moeder. Ach, laat het maar op me afkomen.

Sanniebal, weer een beetje uit je dipje? Je man komt toch binnenkort weer (over ca.5 dagen?). Hoe is het zo, om helemaal (tijdelijk) manloos te zijn voor zo'n lange tijd?

, Ruma

Hoi Ruma,
Ja hoor het gaat prima met me en samen met de jongens redden we het goed, we hebben het heel gezellig maar ik begin mijn man nu toch wel erg te missen.
heb gezegt dat ie niet meer hoeft te bellen alleen als ze weer terug gaan rijden.
in mijn omgeving weten heel veel mensen dat ik nog een 3e wil (maar m'n man niet AHUM) en alleen mijn vader en moeder weten dat er hard aan gewerkt word en sorry voor jou om dit te zeggen maar die zijn laaiend enthousiast, ze proberen er hun mond over te houden maar vragen er toch steeds hééééél suptiel naar en mijn vriendin weet het ook maar die zit op het moment zelf in een moeilijk pakket, ze heeft net een miskraam gehad en kan niet echt blij voor me zijn dat m'n man eindelijk JA heeft gezegt voor een 3e.
vandaag zie ik d'r weer en ik hoop dat ze weer wat positiever tegen me kan zijn en me niet loopt af te zeiken.   dat doe je meestal bij diegenen waar je het meest om geeft maar leuk is het niet, het maakt me verdrietig.
ze gaat trouwens voor de 2e, haar dochter word 6 binnenkort niet bewust zoveel tijd ertussen, het wil gewoon niet lukken helaas.

kus en misschien tot vanavond, ga nu naar werk.

Hier ben ik weer! Gisteren was het erg druk op het werk en moest nog naar een vergadering, was pas om half 11 thuis. Ik was bekaf en veel te moe om nog op het forum te kijken. Vanochtend mijn mannetje weer weggebracht naar het kdv, maar hij had nog steeds koorts. Gelukkig kon ik nog vlak voor de middag terecht bij de HA: dat arme kleine knulletje heeft zijn keelamandelen ontstoken en middenoorontsteking!!!! Penicilline gekregen , want iets anders helpt niet meer en het is dus een strijd om hem dat te laten drinken...... Na de tweede doses ging het gelukkig al een stuk beter met hem.

En RW: al leuke cadeautjes gevonden? Wij worden ook altijd overladen met cadeau's terwijl dat voor mij niet zo hoeft. Ze weten nu al vaak niet waar ze mee willen spelen. Om de zoveel tijd mest ik weer eens de speelgoedkist uit en dan gaat een deel naar zolder en een deel komt weer van de zolder af.

Sanniebal: eindelijk, hij is nu toch weer thuis (of in ieder geval bijna). Maak er een paar mooie dagen van!! Ik vind het heel erg leuk voor je dat je ouders het geweldig vinden. Bij ons is alleen mijn moeder ertegen. Mijn vader vindt het ook leuk, net als mijn schoonmoeder.  

Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe je je voelt tot je vriendin. Het is echt heel erg moeilijk.  Een collega/vriendin op het werk is in het medisch circuit terecht gekomen. Soms voel ik me wel eens schuldig als ik zo ongeduldig ben en ook dat ik nu  voor een derde ga, terwijl zij nog niets eens zwanger wordt van de eerste. Zij is echter heel positief en zegt ook dat ze het mij van harte gunt dat het snel gebeurt. Zij heeft echt zoiets van: mijn tijd komt ook nog, dat weet ik zeker. En ze heeft liever dat ik het haar vertel dan dat ze via via erachter moet komen.

Groetjes en een fijn weekend,

Kus, Ruma

Hoi Ruma,
jeetje wat zal je zoontje zich rot gevoelt hebben zeg, maar met penicilinne zijn ze er inderdaad best weer snel bovenop hopenlijk gaat ie goed het weekend door. och die kleine ukkepuk.
nee m'n man is nog niet thuis, morgenavond om 9 uur gaan ze rijden en dan zijn ze zondag rond half 2/2uur weer thuis. eindelijk want ik mis hem toch wel heel erg verschrikkelijk, het is dat ik weet dat ie het erg naar zijn zin heeft en zo af en toe even zijn shotje croatie nodig heeft want anders mocht ie echt niet meer weg, maar ik weet ook dat ik nu weer een veel leukere man terug krijg, zijn batterij zit weer VOL...

bij mij is het net als bij jou ook mijn vriendin/collega, ik vind het toch wel moeilijk om werk en privé gescheiden te houden, ik heb besloten me er maar niet te veel van aan te trekken maar voor m'n zelfbehoud tijdelijk een beetje meer afstand te houden, word het vanzelf weer gezelliger denk je ook niet?

kus.

Terug
Bovenaan