Hoi meiden,
ff twee reacties, beide kanten op, zeg maar:
Dat je zo snel zwanger bent en dat het ook nog wel even wat langer had mogen duren, dan denk ik ergens: waarom heb je de pil dan nog niet wat langer doorgeslikt? Was je er wel echt aan toe dan? Aan de andere kant merk ik zelf ook, (3e poging raak, nu 8 weken zwanger) dat het af en toe nog erg onwerkelijk is, dat ik dan op de wc zit en denk: hmm, nog steeds niks,

, dat ik echt tegen mezelf moet zeggen: Het zit er echt,

Wat dat betreft zou ik het ook gewoon als een zegen zien dat je 9 maanden zwanger bent en al die tijd hebt om er naartoe te leven. Het wordt vanzelf wel helemaal echt. In mijn geval zie ik uit naar m'n eerste echo, (zal met een paar weekjes zijn), dat ik kan zien dat er echt wat zit,
Over de andere reacties: Ik snap dat het pijn doet als je leest over vrouwen die snel zwanger zijn, helemaal als ze dan zeggen dat ze het daar moeilijk mee hebben. Vanuit jullie ervaring is dat natuurlijk onbegrijpelijk, dat iemand dan gaat zeggen: Ja, het was me eigenlijk een beetje te snel....
Maar zeg nou zelf: als je dat nou zelf had gehad, je stopt met de pil, denkt: over een paar maandjes zal het wel een keer raak zijn, (stiekem heb je dat misschien ook zo wat gepland- we zijn in deze moderne tijd toch wel van die control-freaks die alles onder controle denken te hebben) en dan is het er ineens eerder... Als je maar niet zwanger wordt, denk je: Mazzelkont. Maarja, als je zelf in die schoenen staat, is dat weer heel wat anders en kun je niet zeggen dat een ander het daar maar niet over moet hebben. Ik denk wel dat het gezond is om jullie stuk er tegenover te zetten: dat zet dingen wel weer in een bepaald perspectief, zeg maar, want al met al is het natuurlijk een gigantische zegen als je wel snel zwanger bent.
Daarom: al die meiden die het maar niet lukt nog: sterkte, ik kan het me natuurlijk niet zo goed inleven als snelle zwangere, maar het lijkt me verschrikkelijk, het wachten, onderzoeken, enz. Maar: blijf wel mild naar een ander! Dan krijg je zelf ook weer medeleven terug, in plaats van scherpe reacties!