April 2021 uitgerekend

@Babymommaaa 
Dat gevoel ken ik hoor dat je dan denkt nog steeds geen baby maar de datum is al geweest (bij onze dochter)..
Ik maakte voor die week ook eigenlijk geen afspraken meer omdat ik niet wilde dat mensen gaan wachten op geboortenieuws of gaan speculeren gewoonweg omdat ik die afspraak dan af zou zeggen (als ik bijv. Te moe zou zijn o.i.d).. ik zei dan ook bij de afspraken die ik wel had van ik moet vrij zijn om hem af te kunnen zeggen en als ik er niet ben dan kan het zijn dat ik me niet goed genoeg voelde, de bevalling begonnen zou kunnen zijn of dat ik gewoonweg zoiets vergeet.. onze wasmachine sneuvelde (brandde door, gelukkig net niet in de fik gevlogen omdat ik hem net op tijd van het stroom af had gehaald) ik wilde in de kraamweek toch wel een wasmachine hebben dus hadden we die besteld en die kwam geloof ik rond 40+2/40+3 ofzo.. dus had wel de klantenservice ingelicht zo van als we thuis zijn maar niet open doen dan betekend dat niet dat we de wasmachine weigeren maar dan kan het zijn dat er een bevalling gaande is..ze hebben dat toen in het systeem gezet en er rekening mee gehouden..
Je hebt gelijk, als de baby er eenmaal is dan is dat wel weer vergeten alleen is dat wel lastig om vast te houden op het moment dat het nog even duurt..
Ik hoop dat jij gauw mag bevallen en je meisje in je armen mag sluiten 

@Jolandaw 
Hoe was je afspraak?
Het is soms inderdaad gewoon fijn om even te mopperen.. ook gewoon omdat je dan niet het gevoel hebt hier alleen in te staan..
Zwamgerschapsiscias ken ik niet maar klinkt erg vervelend/lastig als ik het zo lees..
Goede instelling om per afspraak te kijken.. ga ik ook proberen..
Ik heb vandaag contact gehad met de VK en afgesproken dat we elke week laagdrempelig gaan kijken van hoe is het en hoe verder vanaf hier.. dat dan per week.. meer in de zin van hoe gaat het met mij en de baby en hoe kunnen we voor die week alles het beste aanpakken (bijv. Bij slecht slapen slaapmedicatie o.i.d)..
ze willen zo min mogelijk inleiden, vooral in de termijn waar ik nu in zit.. ook mag ik ze laagdrempelig bellen,. Ook als ik een peptalk nodig heb.. ik ben vooral angstig in mijn hoofd en daar willen ze aan werken door mij te helpen om in kleinere stappen te denken ipv als dit gebeurd dan dit etc. Vandaar dat ze nog niet met mij willen kijken van wat als ik weer die 40+ weken bereik maar wat voor deze week want er bestaat een kans dat ik overtijd loop maar evenveel kans dat dat niet zo is omdat een bevalling zich niet laat voorspellen.. ik heb maandag mijn eerst volgende controle..
Ik moet nog wel waakzaam blijven ivm infectie gevaar omdat het niet 100% zeker is dat het geen vruchtwater was, het is het waarschijnlijk niet geweest maar ze kunnen het wel eventueel bevestigen door microscopisch onderzoek maar het kan dus ook twijfelachtig zijn zoals bij mij was.. moet een beetje letten op mijn temperatuur en als ik me echt niet goed voel of de baby niet meer voldoende voel dan ook (vooral als er een combi van deze dingen is).. voor dit moment is het wel in orde allemaal..

Voor de mama's die al bevallen zijn.. Beetje bijgekomen van de bevalling? Hoe gaat het met jullie kindje(s)? Hoe is je kraamweek? Zijn er dingen die er anders zijn nu door corona (merk je daar wat van? Bijv. Met bezoek ontvangen ofzo)?  Beetje veel vragen maar ben gewoon erg benieuwd hoe het gaat..

@ Pm
Wat ontzettend rot dat je zo angstig bent. Ik heb dit de eerste helft van de zwangerschap gehad. Ik zat thuis met burnout en depressieklachten. Het is me gelukt weer positief geworden na maanden van rust. Ik gun jou ook rust en vertrouwen in je lichaam.
Fijn dat je laagdrempelig contact mag opnemen.

Mijn controle was verder goed. Mijn bloeddruk weer iets hoger. De baby ligt een beetje bijzonder in mijn buik en moet eigenlijk een kwartslag gaan draaien om geboren te kunnen worden. Dit kan gelukkig nog. Ischias houdt eigenlijk in dat de zenuwen in je rug/billen knel zitten. Dit levert zenuwpijn op. Morgen ga ik naar de bekkenfysio in de hoop dat dit nog wat verlicht kan worden en iig niet erger wordt. Ik heb ook maandag weer een afspraak.

Bij de twee oudsten ben ik met 41+ bevallen. Zullen we er samen maar vanuitgaan dat het weer 40+ wordt? Dan kan het misschien meevallen. ?

@PM het contact wat je met de VK gehad hebt klinkt als een goede begeleiding. Ervaar je dat ook zo?

Ik speel de bevalling nog wel vaak af in mn hoofd en kan het nog niet helemaal bevatten. Als de kraamhulp er is mogen we geen bezoek ontvangen (zij is er 3 uurtjes in de ochtend). Ik denk dat we morgenmiddag voor het eerst een bezoek laten komen (als ze kunnen) en even aankijken hoe mij dat bevalt. Vorige keer vond ik dat zo zwaar waardoor ik er nu anders/rustiger mee om ga.

Met ons kindje gaat het goed, hij kan inmiddels goed zijn temperatuur op peil houden en is vanmorgen voor het eerst in badje geweest. Hij is het liefste bij je in je armen, wat we overigens helemaal niet erg vinden. De nachten zijn wel pittig en weer wennen, afgelopen nacht was hij zo onrustig en hebben we allemaal hooguit 2 uurtjes in totaal geslapen. Onze dochter slaapt gelukkig overal doorheen dus zij is de enige die bomvol energie zit haha.

Lichamelijk gaat het met de dag beter. Ik hoop dat de nachten toch ook snel iets ruimer zullen worden zodat we wat vitaler kunnen zijn en wat actiever kunnen spelen met onze dochter. Ondanks dat ze heel goed met de nieuwe situatie om gaat voel ik me dan toch schuldig dat ik er nog niet optimaal voor haar kan zijn

@Jasmijn; fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie! Ik ben benieuwd hoe je het kraambezoek gaat ervaren. En wat fijn dat je dochter door alles heen slaapt! Dat zou ik ook wel graag willen haha.
Ik heb toevallig nu weer een nacht of 3 redelijk geslapen, maar dat mag ook wel na al die onrustige weken..

Zoo flink wat berichtjes gemist vandaag.
Kom op meiden! De laatste loodjes en die zijn het zwaarst. Maar babymomma bij jou kan het nooit lang meer duren toch?! En pm en Jolanda tsjaa dat kan misschien wat langer duren nog... Maar het kan alleen maar meevallen als jullie toch niet over tijd gaan. Nu heb ik makkelijk praten... 1e kindje kwam met precies 40 weken en nu weet ik natuurlijk wanneer mijn keizersnee gepland staat... geeft ook wel een beetje druk met dan dit en dan dat regelen en mijn mond niet voorbij praten. Ben zelf heel erg verkouden, maar zoonlief nog 3 keer zo erg dus we slapen beide slecht en hoesten s nachts allebei. Vandaag weer een nieuwe coronatest gedaan dus ben benieuwd naar de uitslag. Afgelopen weekend was het nog negatief. Ik vind het allemaal wel spannend en hoe het straks is met 2 kindjes... wil mijn zoontje mij nog wel zien of gaat hij mij negeren. Door de keizersnee kan ik straks niet voor hem zorgen dus hoe gaat hij daarmee om enzo. Hoe reageert hij op een broertje. Hij voelt aan alles dat er wat gaat gebeuren, want alles is al anders. Box omhoog en hij mag daar niet meer in, nieuwe kamer maar op zijn oude kamer staat wel een bedje en nu ook een andere plek in de auto gekregen met een stoeltje naast hem erbij.

Jasmijn wat fijn dat je dochter gewoon lekker doorslaapt. Het klinkt alsof het wel goed gaat. Vindt jullie dochter de kraamhulp leuk? En bevalt het bij jullie?

Babymomma, Dan moet ik nog maximaal een maand ?? en jij?
Jippie, wat vervelend dat jullie zo verkouden zijn. Hopelijk zijn jullie gauw beter. Met jou zoontje gaat het vast ook helemaal goed komen. Tussen mijn oudsten zit 2,5 jaar en daar rol je echt wel in. Voel je niet te snel (probeer) schuldig en laat het op je af komen. Vergeet niet te genieten.

Ben nu wel heel benieuwd naar die datum van je keizersnede ?

Terug
Bovenaan