April 2021 uitgerekend

Ik heb een aantal dagen niet gekeken op het forum dus er viel flink wat bij te lezen.
Wat leuk dat de eerste baby's al zijn geboren, GEFELICITEERD dames!
De laatste loodjes wegen wel echt het zwaarst. Gisteren controle gehad, voelde me de laatste dagen steeds slechter. Herkenbaar van de eerste zwangerschap. Ivm hypertensie doorgestuurd naar het zkh, er is (nog) geen sprake van pre-eclampsie. Om geen risico te lopen en gezien alle klachten wordt ik vanavond opgenomen om een ballon te plaatsen en morgen ingeleid. Ben er helemaal content mee, ben het erg zat, een hele dag voor mijn dochter zorgen lukt eigenlijk niet meer. Wel een gek idee dat het nu 'gepland' staat. Kan vandaag nog rustig wat laatste dingetjes doen en dan komen we er morgen eindelijk achter of het een zoon of dochter wordt!!
Ik hoop dat de 'wachtende' dames ook snel mogen bevallen! Succes allemaal!

@Jippie; Lijkt me ergens wel fijn dat het gepland is. Al zou ik liever niet voor een keizersnede gaan.
Tussen de kids onderling komt vast helemaal goed.

Bij ons in het gezin zit er 1.5 jaar tussen mij en mijn broer, tussen mij en mijn oudste zusje 5 jaar en tussen mij en mijn jongste zusje 13 jaar. Ik zou het liefste de kids zo snel mogelijk na elkaar willen, al zie ik dit nu nog niet zo snel gebeuren in deze tijd en met deze partner haha. Ik weet niet of ik hier al eens iets over gedeeld heb, maar dat gaat niet helemaal lekker..

Zo, gisteren nog gekeken en vandaag alweer veel gemist haha..  er gebeurd veel bij iedereen op het moment..
@Junidochter 
Ik snap wel dat het gek voelt dat het een soort gepland staat maar is wel beter denk ik dan dat ze je laten doorlopen met allerlei mogelijke risico's.. je kan nu ook je oudste rustig ergens brengen..
in ieder geval een goede bevalling gewenst! 
Heb je een voorgevoel/idee voor jongen/meisje?
@Jolandaw 
Goed plan, dan kan het inderdaad meevallen.. 
Voor mij is het nog +/- 3 weken.. als het precies gelijk is aan onze dochter nog 18 dagen haha..
Dank voor je uitleg.. klinkt heel naar een beknelde Zenuw.. hopen dat de fysio helpt
Laten ze je kindje zelf nog die kwartslag draaien (wachten ze dat af) of gaan ze vanuit de buitenkant dat proberen?
@Jasmijn-S 
Ja contact met verloskundige is erg goed, ben er echt blij mee, ik had ook wel het gevoel dat ik dit bij ze kwijt kon en wordt nu daarin ook begeleid.. er is er 1 afgelopen jaar afgestudeerd en als ze iets niet weet of lastig te beslissen vind ofzo dan zegt ze dat ook eerlijk en vraagt ze ook of ik het oke vind als ze dat bespreekt met een andere VK of ziekenhuis.. ze zijn erg aardig allemaal..ik vind hun eerlijkheid ook echt prettig want je weet waar je aan toe bent
Wat fijn dat hij zich goed op temperatuur houdt en al lekker in badje is geweest.. hou hem maar heerlijk bij je als hij dat fijn vind.. onze dochter had dat ook en vond dat ook echt heerlijk 
Ik denk dat we dat schuldgevoel voor een tweede allemaal kennen.. onze zoon is nog niet geboren en ik heb dat nu al als ik even geen energie heb om bijv. Met haar te lezen..
Lastig die pittige nachten maar in ieder geval fijn dat je dochtertje toch slaapt, anders moet je er voor 2 kindjes uit en dat is nog lastiger denk ik..

@Jippie 
Je zegt dat je makkelijk praten hebt met toen 40 weken en nu gepland.. dat ben ik niet met je eens, een keizersnede heeft ook zijn eigen moeilijkheden en ondanks dat het nu gepland is, ben je er de laatste tijd wel veel mee bezig geweest omdat je hierin wel beslissingen moest nemen..
bij de eerste hebben we gewoon op die dag kraambezoek gehad en toen zat ik gewoon "op" in de woonkamer, op mijn eigen tempo deed ik gewoon mijn ding.. dat is met een keizersnede ook anders.. 
Hopen dat je coronatest ook nu weer negatief is en jullie je gauw weer beter voelen..
Je zegt ook dat alles anders is voor je zoontje.. dat is ook best lastig.. wij zijn daarom ook op tijd van kamer gaan wisselen en proberen zoveel mogelijk uit te leggen.. onze dochter is nu wel 3 dus misschien wat makkelijker.. ze heeft "zelf besloten" dat haar broertje haar kast/bedje/commode/kamertje mag hebben nu ze zelf nieuw heeft gekregen.. dan zegt ze "ja dat mag van mij" 
Over je angst van negeren omdat je door keizersnede niet (zo goed) voor hem kan zorgen dat blijft lastig.. misschien is het een idee dat bijv. Na een voeding de baby dan even door iemand mee genomen wordt (door bijv. Papa of kraamhulp) en dat hij dan bij je op bed mag zitten en dan samen boekje lezen, dan ben je samen 1 op 1 in de ruimte en krijgt hij liefde en aandacht, dan geef je hem in ieder geval niet het gevoel dat je hem negeert, ik denk dat het misschien dan wel lastig kan zijn maar zodra hij door heeft dat je toch van hem houdt ondanks alles dat het dan over gaat (mocht je angst van negeren inderdaad uitkomen)
@Babymommaaa 
Jij had vandaag toch afspraak? Ging die goed en ben je tevreden?
Fijn dat je de afgelopen dagen goed geslapen hebt, is toch wel fijn nu het dichter bij komt.. 
Je hebt (voor zover ik weet) wel verteld dat jullie begeleiding krijgen en allebei wel een rugzakje hebben maar voor de rest niks (niet dat dat hoeft hoor maar je stuurde dat je niet wist of je wat gedeeld had).. wel lastig dat je de wens hebt dat je kindjes dicht bij elkaar zitten maar dat je dat nu niet ziet zitten met deze partner..
Ik wilde ook de kindjes graag dicht bij elkaar en groot gezin.. ik kon moeilijk zwanger worden dus heb ik dat dicht op elkaar zitten los gelaten en deze zwangerschap is spontaan gegaan.. ik vond dat medisch traject best pittig zodat we hadden besloten liever groot/groter leeftijdsverschil dan weer onder (eigen) druk weer dat traject door.. inmiddels zit er 3 jaar en 2 weken tussen haha (uitgerekende datum is 3 jaar, 3 weken).. tussen mijn broertje en mij zit 17 maanden (dus net geen 1,5 jaar) en mijn zusje 3 jaar, bij mijn man scheelt hij 3 jaar met zijn broer en 6 jaar met zijn zus.. dat leeftijdsverschil van 3 jaar is dus wel een beetje een trend bij ons.. 

Onze zoon was gisteren echt enorm druk, hij heeft zich de hele middag zeer actief bewogen, vandaag weer als normaal.. ik had vanmorgen visite, was echt fijn maar nu wel moe.. onze dochter is nu bij de opvang dus ga nog wel even rusten zo.. mijn man heeft nog flink boodschappen gedaan afgelopen dinsdag (hij werd gek van het thuis zitten en de hele situatie) en echt voor een paar weken aan zware boodschappen in huis gehaald, dat is wel fijn (de vriezer ook gevuld) kan dus nu als soort uitstapje naar de winkel voor kleine dingetjes,haha..
voor de rest is het hier weer rustig, mijn temperatuur is en blijft goed en stabiel waardoor het risico op infectie ook met de dag lijkt af te nemen.. ben ook wat rustiger in mijn hoofd, het voelt fijn dat ze me nu begeleiden per week ipv het kan nu maar ook nog 3 weken duren.. meer van "oke, deze week niet, wat heb je nodig om de volgende week door te komen"..
Fijne dag!

@PM wat fijn dat je wat rustiger in je hoofd bent nu je het per week kunt bekijken. Hopelijk kan je hier nog even van genieten.

Wat betreft het draaien doen ze hier nu niks aan. Hij ligt wel met zijn hoofd naar beneden, dat is het belangrijkste. Die kwartslag kan hij zelf maken en tot de bevalling kan dat gebeuren. We zullen zien.

Ik kom net van de fysio. Op de helft van de zwangerschap had ik dit ook. Het bindweefsel in mijn heupen en onderrug zit verkleefd waardoor het keihard is allemaal. Het bemoeilijkt het gebruiken van de spieren daaronder en drukt op de zenuwen. Auw!! Met een speciale cup en pen heeft ze het wat los gemasseerd. Volgende week weer heen

Junidochter succes!
Pm Tnx voor je lieve bericht. Je hebt ook gelijk dat een keizersnee niet niets is. Ik heb me er nu bij neergelegd en het geaccepteerd. Dat had ik een paar weken geleden niet. De tip neem ik zeker mee en gaan we proberen. Bij de 1e hadden we na de keizersnee ook gelijk bezoek in het ziekenhuis. Ik was toen wel heel moe maar ook zo trots dat ik die mensen ook echt wilde zien. Dit keer hebben we natuurlijk meer rust, aangezien er niemand, zelfs ons eigen kind niet langs mag komen. Een vriendin werkt in het ziekenhuis en die komt wel even langs.
Wel fijn dat jij zulke goede begeleiding hebt. Ik heb die nu de laatste weken vanuit het ziekenhuis wel gemist. Het is minder persoonlijk en elke keer iemand anders.

Jolanda merk je na je fysiobezoek wel gelijk verlichting? Hoop dat je er nu minder last van zult hebben.

Afgelopen nacht een hele slechte nacht gehad. Zoonlief hoestte de longen uit zijn lijf. Zelfs nog een keer wat water en hoestdruppels gegeven. Mijn moeder is vanochtend bij de huisarts geweest met hem omdat ik nog geen uitslag had. Inmiddels wel en ben negatief getest dus dat is fijn. Zoontje is gewoon verkouden maar geen oorontsteking, keelontsteking en longen klonken ook goed. Hoop wel dat ik snel stop met hoesten want na een keizersnee doet niezen en hoesten zeer bij de wond.

Terug
Bovenaan