@Jippie
Je zegt dat je makkelijk praten hebt met toen 40 weken en nu gepland.. dat ben ik niet met je eens, een keizersnede heeft ook zijn eigen moeilijkheden en ondanks dat het nu gepland is, ben je er de laatste tijd wel veel mee bezig geweest omdat je hierin wel beslissingen moest nemen..
bij de eerste hebben we gewoon op die dag kraambezoek gehad en toen zat ik gewoon "op" in de woonkamer, op mijn eigen tempo deed ik gewoon mijn ding.. dat is met een keizersnede ook anders..
Hopen dat je coronatest ook nu weer negatief is en jullie je gauw weer beter voelen..
Je zegt ook dat alles anders is voor je zoontje.. dat is ook best lastig.. wij zijn daarom ook op tijd van kamer gaan wisselen en proberen zoveel mogelijk uit te leggen.. onze dochter is nu wel 3 dus misschien wat makkelijker.. ze heeft "zelf besloten" dat haar broertje haar kast/bedje/commode/kamertje mag hebben nu ze zelf nieuw heeft gekregen.. dan zegt ze "ja dat mag van mij"
Over je angst van negeren omdat je door keizersnede niet (zo goed) voor hem kan zorgen dat blijft lastig.. misschien is het een idee dat bijv. Na een voeding de baby dan even door iemand mee genomen wordt (door bijv. Papa of kraamhulp) en dat hij dan bij je op bed mag zitten en dan samen boekje lezen, dan ben je samen 1 op 1 in de ruimte en krijgt hij liefde en aandacht, dan geef je hem in ieder geval niet het gevoel dat je hem negeert, ik denk dat het misschien dan wel lastig kan zijn maar zodra hij door heeft dat je toch van hem houdt ondanks alles dat het dan over gaat (mocht je angst van negeren inderdaad uitkomen)
@Babymommaaa
Jij had vandaag toch afspraak? Ging die goed en ben je tevreden?
Fijn dat je de afgelopen dagen goed geslapen hebt, is toch wel fijn nu het dichter bij komt..
Je hebt (voor zover ik weet) wel verteld dat jullie begeleiding krijgen en allebei wel een rugzakje hebben maar voor de rest niks (niet dat dat hoeft hoor maar je stuurde dat je niet wist of je wat gedeeld had).. wel lastig dat je de wens hebt dat je kindjes dicht bij elkaar zitten maar dat je dat nu niet ziet zitten met deze partner..
Ik wilde ook de kindjes graag dicht bij elkaar en groot gezin.. ik kon moeilijk zwanger worden dus heb ik dat dicht op elkaar zitten los gelaten en deze zwangerschap is spontaan gegaan.. ik vond dat medisch traject best pittig zodat we hadden besloten liever groot/groter leeftijdsverschil dan weer onder (eigen) druk weer dat traject door.. inmiddels zit er 3 jaar en 2 weken tussen haha (uitgerekende datum is 3 jaar, 3 weken).. tussen mijn broertje en mij zit 17 maanden (dus net geen 1,5 jaar) en mijn zusje 3 jaar, bij mijn man scheelt hij 3 jaar met zijn broer en 6 jaar met zijn zus.. dat leeftijdsverschil van 3 jaar is dus wel een beetje een trend bij ons..
Onze zoon was gisteren echt enorm druk, hij heeft zich de hele middag zeer actief bewogen, vandaag weer als normaal.. ik had vanmorgen visite, was echt fijn maar nu wel moe.. onze dochter is nu bij de opvang dus ga nog wel even rusten zo.. mijn man heeft nog flink boodschappen gedaan afgelopen dinsdag (hij werd gek van het thuis zitten en de hele situatie) en echt voor een paar weken aan zware boodschappen in huis gehaald, dat is wel fijn (de vriezer ook gevuld) kan dus nu als soort uitstapje naar de winkel voor kleine dingetjes,haha..
voor de rest is het hier weer rustig, mijn temperatuur is en blijft goed en stabiel waardoor het risico op infectie ook met de dag lijkt af te nemen.. ben ook wat rustiger in mijn hoofd, het voelt fijn dat ze me nu begeleiden per week ipv het kan nu maar ook nog 3 weken duren.. meer van "oke, deze week niet, wat heb je nodig om de volgende week door te komen"..
Fijne dag!