April 2021 uitgerekend

@Jippie 
Van harte gefeliciteerd met je zoon Guus!
Fijn dat hij zijn eerste flesje heeft leeg gedronken!
Hopen dat ze je wat kunnen geven tegen de pijn en knap je zelf snel op..
Is het zo dat je nu sowieso een tijdje moet blijven?
@Babymommaaa 
Ja kan inderdaad nog een paar dagen duren maar misschien geeft het ook een stukje rust dat er dan in ieder geval wat gebeurd.. zou kunnen dat het daardoor vanzelf op gang komt.. 
Rustig stukjes wandelen kan sowieso geen kwaad volgens mij.. je kan het altijd proberen.. Rustig trap lopen schijnt voor sommige ook te helpen (dan maak je ruimte in je bekken waardoor de baby eventueel een laatste zetje geeft voor het begin)
Leuk om te horen dat er nu een aantal kindjes geboren zijn! Hopelijk volgen er snel meer

't is voor mij ook de eerste controle in 'n weekend, dacht ook dat ze 'n foutje maakte toen ze dat zei vorige week donderdag. Maar tis toch echt.. Ze bellen morgenochtend hoelaat ik welkom ben, zal wel ergens tussen geschoven worden ofzo?

Gefeliciteerd met de geboorte van Guus, leuke naam!

Hopelijk vannacht 'n beter nachtje @pm

Ik dacht misschien is het leuk om het lijstje up te daten met de geboortes tot nu toe erbij:

Bevallen 4 april (uitgerekende datum 21 april): Jasmijn-S, tweede kindje, jongetje Eli Tobias
Bevallen 5 april (uitgerekende datum 11 april): LizaJacobs, tweede kindje, jongetje Midas 
Bevallen 9 april (uitgerekende datum 16 april): Jippieeee, tweede kindje, jongetje Guus

Babymommaaa: 4 april, eerste zwangerschap, meisje
Ellentje: 7 april, eerste zwangerschap
Gebruiker10265457/karin: 12 april, eerste zwangerschap
Jki: 15 april, eerste zwangerschap (vriend 2 zonen) een jongetje
Gebruiker10267542: 17 april eerste zwangerschap, meisje
Pm: 18 april, tweede zwangerschap, jongetje
Etshy: 21 april, tweede zwangerschap, meisje
Jolandaw: 24 april, derde zwangerschap (voor vriend eerste), jongen
Gebruiker10070733/judith: eind april, tweede zwangerschap

@Jippie; Gefeliciteerd!!
Hoe is het voor de rest buiten de pijn van de uitgewerkte medicatie?
Is dat altijd zo, dat je pijn ervaart na het uitwerken van de ruggenprik of is dit alleen in het geval van de keizersnede zo?

De gynaecoloog gaf trouwens gisteren aan dat ik eventueel een ruggenprik kan krijgen mede om pijn tegen te gaan tijdens de inwendige controles. Dit betekent dan wel een bed bevalling ipv in bad. Ik hoop dat dit niet nodig is natuurlijk. Ik ben er wel op voorbereid dat alles anders kan lopen, maar ik zou toch graag zo min mogelijk pijnstilling willen inzetten en in bad willen (proberen) te bevallen.

Ik ga heel hard duimen dat mijn prinsesje vanzelf gaat komen dit weekend! ?

Jippie gefeliciteerd met jullie zoontje Guus! Hele leuke naam ?. Hopelijk heb je een voorspoedig herstel. Laat je lekker verzorgen deze tijd.

Bedankt voor de felicitaties allemaal! We hebben echt een hele fijne kraamweek. Midas is super rustig en content. Echt genieten. Doordat ik een hele voorspoedige bevalling had is het herstel ook veel minder heftig dan bij mijn eerste bevalling. Tuurlijk blijft het een aanslag op je lijf, maar rust doet al heel veel.

Onze oudste zoon is zo’n trotse broer. Hij heeft vandaag getrakteerd op het kdv. We hadden oa uitdeelboekjes van rupsje nooitgenoeg. Mooi om te zien hoe zo’n manneke van 1,5 al goed beseft dat hij een babybroertje heeft. Vol bewondering en nog helemaal niet jaloers.

Ik heb nog niet alle berichtjes meer teruggelezen, ik hoop dat jullie niet al te lang meer hoeven wachten allemaal ??. Probeer ook nog te genieten van die laatste weken zwanger, jullie kunnen dit ????.

Liza wat super leuk dat hij getrakteerd heeft. Hier wordt er dinsdag getrakteerd op babyflesjes met manna erin. En wat fijn dat jullie zo'n heerlijke kraamweek hebben zeg. Echt genieten!!

Hier vanochtend dus bevallen. De 1e suikerwaarde van Guus was te laag maar de volgende 3 waren in orde. Het is tot nu toe een heel tevreden mannetje. Hij is gelijk gestart met 20ml flesvoeding ipv 10, omdat hij al lekker groot is. Hij had het goed bij mama, maar dat wisten we door alle groei echo's wel. Na een verschoning en flesvoeding valt hij de hele dag gelijk in slaap tegen ons aan en dan mag hij lekker even blijven liggen. Na ongeveer een uurtje gaat hij zijn bedje in en maken we hem weer wakker als het tijd is voor een voeding. Net weer netjes zijn flesje leeggeschrokt en nu heeft hij ineens een wakkermoment. Hoop dat hij net zo goed als de rest van de dag gaat slapen, maar ben een beetje bang van niet. Zo wakker heb ik m nog niet gezien namelijk. In principe mag hij nu tot half 5 slapen voordat ze hem wakker willen maken.

Babymomma nee je hebt geen pijn van de ruggenprik, maar de keizersnee doet zeer. Dat is natuurlijk een grote wond. Ik voel me wel okee, maar zit vol met medicatie om de pijn tegen te gaan. Dit gaat aardig behalve als ik hoest of hardop lach. Dat hoesten is echt heel lastig want dat kun je niet tegenhouden.
Wat betreft je bevalling kun je het toch zonder medicatie proberen en mocht het niet lukken alsn9g voor een nruggenprik en dan dus ook bedbevalling gaan?

Terug
Bovenaan