April 2021 uitgerekend

@Ellentje 
Hoe was je controle? Ik had het nog niet eerder gehoord op zaterdag een afspraak maar ja elke praktijk is weer anders.. ik dacht al zou dat misschien door Pasen komen dat ze de zaterdag even er bij "pakken"..
@Babymommaaa 
Bij onze dochter hebben ze voor de operatie (buisjes en amandelen) uit voorzorg paracetamol gegeven.. is dat geen (eerste) optie ter verlichting van de controles in ieder geval op het begin (tijdens de weeën is dat denk ik niet meer afdoende)..
Voor zover ik weet mag je zelf ook aangeven wat je wil qua inwendige controles, je mag volgens mij aangeven dat je het zo min mogelijk wil.. 
@lizajacobs 
Wat fijn dat je een goede bevalling hebt gehad en je herstel daardoor ook beter gaat..
Wat leuk om te horen dat je oudste zo'n trotse grote broer is.. 
@jippie
Fijn dat zijn suikerwaardes daarna stukken beter waren en hij al zoveel/goed drinkt!
Heeft hij nog doorgeslapen?
Heb je een idee hoe lang je in het ziekenhuis moet verblijven?

Hoe gaat het met iedereen?
Hier is alles nog rustig! Had gisteren even een dag met veel harde buiken die uitstraalden naar de bovenbenen, maar er gebeurde verder niks en vandaag is het weer helemaal kalm.
Weet niet zo goed wat ik moet verwachten en waar ik op moet letten. Vorige keer gebroken vliezen en weeenopwekkers, dus nu denk ik bij elk "dingetje": zou dit dan het begin zijn? Zo stom! 

Dat is niet stom hoor Esthy. Ik ben twee keer eerder bevallen en heb het ook nog ? Maar ik weet ook dat de eerste echte herkenbaar is (de golfbeweging) en probeer mezelf gerust te stellen.Het is nu echt “leven” met de dag he? Dat heb ik ook! Ene dag wat minder klachten en energie om iets te doen en de andere dag veel gerommel en geen puf

@pm nee hij werd onrustig na de 23.00 fles. Beetje huilerig en zijn 1e poepbroek. Ik mocht helemaal niets doen nog, kon mijn bed ook niet uit dus moest elke keer op het belletje drukken. De verpleegster zei zal ik hem anders lekker even meenemen dan kun jij uitrusten. Dus hij is van 1 tot 7 bij haar geweest en zei heeft om 3uur nog een fles gegeven, zodat ik 6uur kon rusten. Slapen heb ik niet echt gedaan daar had ik teveel pijn voor enzo. Vandaag is de katheter en het infuus eruit gehaald dus mocht af en toe even het bed uit. Morgenochtend mogen we dan naar huis.

Hoe is het bij iedereen die nog moet bevallen?
Junidochter is denk ik ook wel bevallen als ze gisteren ingeleid werd.
Babymomma nog niets??

@Jippie succes vandaag met jullie eerste dag thuis!!

@esthy dat is zeker niet stom hoor denk dat tegen het einde iedereen dat wel heeft. Op een gegeven moment had ik ook de gedachte van ‘als ik nu op sta zullen dan mijn vliezen breken’, dit was gebeurd bij mn dochter en toevallig dus ook bij onze zoon.

@babymommaaa benieuwd of het wandelen nog gelukt is en iets gedaan heeft. Ik had ook nog een lange wandeling van te voren gemaakt van 1/1,5 uur en 3 dagen later was hij er.

Dankje Jasmijn. Hoe is het bij jullie? Al helemaal gewend aan jullie gezinnetje? Lukt het met 2 kids?
Hier een heerlijke nacht gehad. Guus helaas niet. Die is gelijk om 0.00 meegenomen toen hij begon te huilen en werd om 7.15 netjes terug gebracht. Hij had last van darmkrampjes en is de hele nacht onrustig geweest. Ze hebben goed voor hem gezorgd en met hem geknuffeld. Nu ligt hij wel heerlijk naast mij in zijn bedje te slapen gelukkig. Hij doet het verder heel goed! Was wel 200 gram afgevallen en gisteren 7 poepbroeken. Hij houdt zichzelf heel goed warm en heeft nog maar 1 kruik en geen mutsje meer op.
Ik heb zelf echt 6 uur achter elkaar geslapen. Dat zit er voorlopig niet meer in hahaha. Nu wachten tot vriendlief in het ziekenhuis is en we naar huis mogen.

@jippie nou eerste meltdown al gehad hoor. Had eerder deze week twee boze huilende kinderen die niet wouden slapen. Dat viel ons wel even zwaar. Toen ze eindelijk sliepen moest ik ook even huilen. Inmiddels zijn we meer gewend en weten nu wat wel en niet werkt bij Eli waardoor hij over het algemeen een tevreden mannetje is. Ik voel me nog wel een zombie door de veelste korte nachten maar dat ik denk even een kwestie van weer wennen. Lichamelijk gaat het langzaamaan de goede kant op, moet wel opletten dat ik rustig aan blijf doen. Onbewust wil ik toch meer doen dan mijn lichaam nog aankan. Ik kijk nog zo vaak naar hem en blijf het zo onwerkelijk vinden dat hij in mijn buik zat. Zo bijzonder blijft het.

@Etshy 
Dat gevoel herken ik hoor, heb ik ook steeds.. maar soms ook van het zal toch vast niet doorzetten.. bij dochter kwam het op gang na strippen en had ik daarna ook nog weeënopwekkers nodig dus ik denk dat ik nu weer ruim over tijd ga lopen omdat ze (waarschijnlijk) pas wat willen doen vanaf 41 weken en ik me af vraag of mijn lijf het zelf wel überhaupt wil/kan oppakken.. wel al paar dagen flink harde buiken (zonder weeen gevoel) en nu soms last van mijn borstel.. ach ja, we gaan het zien.. hopen dat het wel wat voorwerk doet zodat je alvast wat centimeters gewonnen hebt als het doorzet
@Jippie 
Dit is reactie op je laatste 2 berichten..
Lastig dat hij hangerig werd na zijn 23.00 uur fles, wel fijn dat je 6 hebt kunnen rusten, fijn dat de zusters/verpleging voor hem gezorgd hebben..
Wat fijn dat hij zich goed warm houdt en zonder mutsje kan
Ik denk dat ik het gemist heb maar wat was zijn geboortegewicht?
Hoop dat je een fijne eerste dag thuis hebt!

Hier is en blijft het allemaal rustig, wel pijnlijke benen en handen van het vocht, snel moe, harde buiken (zonder weeen) en soms gevoelige borsten maar niet het idee dat het nog voor de uitgerekende datum gaat gebeuren (nu 39 weken), ik denk dat ik weer (ruim) over de datum ga.. morgen weer controle bij de VK... gaan we weer even kijken hoe het is.. vooral de ochtenden zijn hier nu pittig, wordt wakker met pijn (handen en benen), kan me moeilijk omdraaien waardoor ik ook moeilijk uit bed kom om op te staan en daarna is het mezelf aankleden best een karwei.. als ik een beetje van de ochtend bij gekomen ben dan gaat het wel weer maar dat duurt soms wel een tijdje.. voor de rest gaat het wel goed qua temperatuur (die moet ik zo nu en dan controleren),bloeddruk enzovoort... 
Fijne dag!

Terug
Bovenaan