April 2021 uitgerekend

Pm zere benen en handen is niet fijn nee. Is het echt van het vocht? Ik had meer krampgeboel in mijn benen en daar hielp magnesium wel goed tegen...
Guus was 4284 gram en 54 cm. Voor 39 weken wel een flinkerd, maar hij zou het eindgewicht en de lengte van zijn broer niet redden.

Jasmijn ja ik kan me voorstellen dat 2 pittig is! Tranen luchten weer even op dus dat is prima toch? Ik heb gisteren ook al gehuild om iets heel stoms hoor.
Wij gaan het vannacht beleven.
We zijn inmiddels thuis en allebei de mannetjes hebben tegelijk gegeten en slapen nu dus ik rust nu ook. De oudste werd door opa en oma gebracht voordat de kraamhulp kwam. Die heb ik bewust pas een uur na thuiskomst laten komen. Maar hij was helemaal onder de indruk van het versierde huis en daarna rustig met papa bij de box gegeten en cake met muisjes gegeten. Dat vond hij prachtig en oh oh oh en wijzen als de speen uitgevallen was. Daarna ging hij 2 cadeautjes in de box gooien voor zijn broertje. Die had hij met oma uitgezocht en kreeg hij zelf ook een cadeautje. Regelmatig in de box kijken en wijzen enzo echt heel lief. Hij wil nog geen kusje geven, maar wel aan mij en met mij knuffelen en cadeautjes uit te pakken enzo. Dus het lijkt goed te gaan!

Ik mis wel een paar mensen op het forum de laatste dagen... zouden er ondertussen meer bevallen zijn...??

Hi even een korte update, zal de uitgebreide versie een dezer dagen even sturen.
We zijn sinds gister avond in het ziekenhuis. Vliezen zijn gister ochtend gebroken, maar er zat ontlasting in de urine.
Sinds gister avond regelmatige weeën maar heel weinig vordering qua ontsluiting gedurende de nacht en ochtend. Daarom weeën opwekkers gekregen. Vanmiddag een ruggenprik laten zetten, echt heel pijnlijk. Daarna wel iets meer rust gehad in mijn lijf. Bij de controle van half 7 zat ik eindelijk op 4/5 cm. Dalijk om half 9 weer controle.
Ben er echt echt klaar mee, dus ik hoop dat ik snel mag gaan persen. Ik heb ook nog maar vrij weinig energie over op het moment..
We moeten na de bevalling minimaal nog 12 uur hier blijven met de baby ivm langdurig gebroken weeën.
Ik hou jullie op de hoogte ?

@babymommaaa ik hoop dat er bij de controle straks meer vordering in zit. Nog even volhouden en dan heb je je kleintje in je armen. You can do this!

@ Jasmijn: kan me helemaal voorstellen dat het je dan even overvalt en dan zitten er vast ook nog hormonen "in de weg" die voor wat kraamtranen zorgen! Fijn dat jullie Eli inmiddels een beetje leren kennen en dat hij zo tevreden is! Hoe vindt zijn grote zus het nu na een week de aandacht gedeeld te moeten hebben?
@Jippie: lijkt me heerlijk dat ze Guus even meegenomen hebben en dat je nog enigszins "uitgerust" naar huis kan! Fijn om te horen dat hij het zo goed doet verder! Succes met de eerste nachten thuis! Hoop dat je een beetje rust krijgt!
@PM: klinkt nog steeds wel heel ongemakkelijk! Wanneer mag je weer naar de VK? Heb je iets met ze besproken over inleiden met 40 weken misschien? Als het heel erg zwaar voor je is, is zo'n datum hebben misschien wel fijn. Ik weet niet of dat gebeurt hoor, en of je daarop zit te wachten.
@Jolandaw: ja het is precies wat jij zegt! Echt heel wisselend! Vandaag super fit en veel gaan doen (neemt m'n lichaam me nu niet helemaal in dank af). Eergisteren dus echt een dag met veel pijntjes en ongemakken en onrust in mijn lijf. 
Thanx allemaal voor het aangeven dat ik niet helemaal achterlijk ben dat ik bij elk "dingetje" denk: is dit het dan? Had bij mijn vorige zwangerschap nog helemaal niet dat ik er echt klaar mee was en het overviel me toen ook heel erg dat ik ineens bevallen was. Stond toen een keer onder de douche, een dag of 4 na de bevalling, de schopjes in mijn buik te missen, terwijl ik hoteldebotel verliefd was op de baby die in de box lag ?. Maar nu begin ik te snappen dat je er klaar mee kunt zijn! Hoewel ik nog wel erg gesteld ben op mijn nachtrust ?

@Babymommaaa 
Inmiddels heb je je volgende controle gehad, hopen dat dat heel positief was en je snel je meisje in je handen kan houden.. je kunt het!

@Jasmijn-S 
Logisch dat je na de meltdown zelf ook even moest huilen, toch wel hormonen/stress/vermoeidheid.. ik denk dat we dat allemaal zullen hebben na zo'n moment..
Wel fijn dat je kan genieten van dat kleintje in de box.. 
@Jippie 
Ja waarschijnlijk komt de pijn wel van de vocht omdat ik er extra last van heb als mijn handen dik zijn en minder als ik minder last heb van het vocht.. het is ook niet per se echt kramp maar meer pijn van verkramping dus echt verstijfde spieren zeg maar..
Toch mooi gewicht voor wat ze in eerste instantie verwachtte..
Dat is best slim om de kraamhulp even wat later te laten komen (als je het zelf redt).. dan heb je wel even dat momentje gehad..
Klinkt als een trotse broer, leuk dat kadootjes uitpakken.. fijn dat het tot nu toe goed gaat! 
Hopen dat je een goede nacht hebt!
@esthy 
Ik heb morgenmiddag (maandag) een afspraak met de VK.. ze zeggen dat ik nu te veel focus op wat als enzovoort dus ze willen niet kijken naar bij (bijv.) 40 weken gaan we dat of dat doen maar willen ze kijken naar wat ik nodig heb per week om die week door te komen.. ze zeggen ook, nergens is hij zo veilig en heeft hij het beter dan in mijn buik op dit moment.. inleiden (vooral niet op dit moment) vinden ze de risico's op complicaties zwaarder wegen dan het ongemak zeg maar.. dus zolang er uit de controles steeds niks uit komt gaan ze niks doen.. ze willen echt pas na 40 weken gaan kijken of ze evt. Wat per 41 weken wat gaan doen..(bijv. Strippen bij 41 weken en pas na 1/meer pogingen evt. Inleiden).. bij de afspraak van morgen wordt er dus controle gedaan en deze week bekeken en nieuwe afspraak gemaakt..
Ik ben ook nog wel gesteld op mijn nachtrust haha al slaap ik de laatste dagen wel slecht.. 

Terug
Bovenaan