April 2021 uitgerekend

Babymomma en junidochter van harte gefeliciteerd!!! Leuke naam Zahra.
En wat grappig dat we tegelijk bevallen zijn? Hoeveel juni was jullie eerste ook alweer? En ook ik ben benieuwd naar de naam.

Meiden ik hoop dat jullie bevallingen ook gaan snel achter de rug zijn!!! De laatste loodjes en inderdaad pak je rust nog zoveel mogelijk want het is echt (weer) wennen zo weinig slaap en het huilen etc.
Pm wat heftig allemaal zeg. Hoop dat het spontaan op gang komt en dat je goed begeleiding krijgt. Wel waardeloos dat je door verschuivingen dan net een ander hebt.

Hier was de 1e nacht echt pittig. Guus had overdag elke keer heel netjes van fles tot fles geslapen maar s nachts helaas amper. Tot 3 uur veel krampjes en na de nachtdles wel ruim een uur in zijn ledikant op zijn kamer geslapen maar daarna niet meer. Vandaag ook veel onrustig geweest. Zijn broer wilde vanochtend bij mij op bed en de fles geven. Hij is echt heel behulpzaam ineens en heel vrolijk. Lijkt het helemaal.te snappen en is zo blij als hij ook een cadeautje krijgt. Hij springt de hele dag door het huis en als.er s avonds bezoek komt kruipt hij helemaal niet meer verlegen weg wat hij normaal altijd doet. De kraamhulp is ook zo leuk! Helaas morgen haar laatste dag en dan krijg ik een ander.
De geboortekaartjes waren een dingetje... vrijdag besteld maar er is iets misgegaan bij postnl. Dus ze hebben ze opnieuw laten afdrukken en mijn vriend heeft ze opgehaald. Vanmiddag allemaal in de enveloppen gedaan en zitten nu op de post. Vanavond kwamen ze alsnog een pakket brengen met geboortekaartjes dus heb ze nu dubbel haha. En maar goed ook, want ik had 100 kaarten maar nog maar 6 over en zijn nog een aantal mensen vergeten en nog kaarten nodig voor in alle plakboeken enzo..

@Junidochter 
Gefeliciteerd met je zoon!
Wat fijn dat hij het zo goed doet met de borstvoeding.
Dat is inderdaad een snelle bevalling.. hopen dat je snel op knapt en ook beter wordt van de griep.. 
Ben ook wel benieuwd naar de naam (als je die wil delen).
@Babymommaaa 
Hoop dat jij een goede eerste dag/nacht (Thuis?) Hebt gehad.
Even uit nieuwsgierigheid haha, jullie twijfelden of je met een tweede naam misschien de vader van je vriend gingen vernoemen. Twijfel je daar nog steeds over of houden jullie het bij Zahra?
@Jippie 
Dat is een geluk bij een ongeluk die kaartjes. Vooral als je niet dubbel hoeft te betalen komt dat wel goed uit. Slim dat je vriend ze op is gaan halen zodat het niet 2 keer fout kon gaan. Qua aantallen bestellen zat ik ook erg te twijfelen maar heb dus ook een kaartje voor hemzelf/onze dochter/onszelf/plakboek aan het lijstje toegevoegd. Over iemand twijfelde we nog gaan we wel/niet sturen.. als we wel gaan sturen houden we er 6 over.. hopen dat we daarmee uit komen, haha..
Fijn dat Guus overdag wel van fles tot fles geslapen heeft. Wel vervelend dat hij 's nachts zoveel krampjes heeft. Ik weet niet of je het kent en of je het wat vind maar onze dochter had ook vaak last van krampjes en "alle methodes" (buikje wrijven/troosten, op je arm etc.) Leken niet te helpen. We hebben haar toen infacol gegeven en dat hielp meestal wel.. is verkrijgbaar bij kruidvat/etos etc.
Wat reageert je zoontje leuk! Wat fijn dat je zorg niet is uitgekomen en hij zo enthousiast is..
Wat jammer dat de kraamhulp waar je zo'n klik mee hebt/had gisteren voor het laatst was. Hopelijk is de hulp die vanaf vandaag komt net zo leuk. 
Hoeveel dagen kraamzorg krijg je (nog)? Is dat anders omdat je keizersnede hebt gehad en eerst in het ziekenhuis moest blijven?
De begeleiding die ik krijg is wel fijn. Ze gaan gewoon wat laagdrempeliger handelen nu en dat stelt me wel gerust. Diegene die ik had voor controle was net zo aardig als alle anderen maar ik moest gewoon even schakelen en soort van de verwachting van mijn afspraak bij stellen.
Klinkt heel stom misschien maar ik kan moeilijk zwanger worden maar als ik dan wel zwanger ben, dan ben ik "goed" zwanger. Ik heb wel last van kwaaltjes en klachten enzo maar qua bloeddruk/ijzer/etc. Is alles zoals ze het graag zien.. het kwam dus ook best binnen dat ze gisteren zeiden dat ik dat risico loop terwijl je dat absoluut niet verwacht. Ik ben nu van de schrik bekomen en kan het iets beter relativeren.. ja de kans is aanwezig en groter maar ook ze zijn er mee bezig en zullen hun best doen om me zo goed mogelijk te begeleiden en zoveel mogelijk te voorkomen. Dat voelt wel fijn. Ze willen ook niet toucheren en/of strippen normaal gesproken voor de 41 weken als daar geen aanleiding voor is maar ligt er een beetje aan hoe alles gaat lopen maar ze overwegen wel om bij mij toch volgende week met de afspraak te kijken of er al iets van verweking/ontsluiting is om te kijken of strippen überhaupt efficiënt is. Heb wel steeds harde buiken maar zonder "kramp" gevoel al lijken ze wel vaker/steviger te komen.. we hopen dus dat het gewoon spontaan op gang gaat komen.. 
Wat ook wel bijzonder/gek was, ze heeft gisteren mijn handen in mijn bekken geplaatst en mij laten zien hoe ik zijn hoofdje kon voelen.. het is bijzonder om te voelen maar ook een gek idee om zijn hoofdje te wiebelen in het bekken..
Voor degenen die al bevallen zijn (nog) een goede kraamweek, voor diegene die wachten, hou vol en hopelijk kunnen we allemaal gauw nieuws delen!

Pm leuk dat ze je heeft laten voelen hoe dat hoofdje nu zit. Het lijkt me inderdaad ook wel een beetje gek voelen en een gek idee dat je het dan kan wiebelen. Zo te horen is de begeleiding inderdaad echt goed en natuurlijk even schrikken. Er maar op vertrouwen dat alles goed komt. Het zou inderdaad fijn zijn als het vanzelf op gang komt. Hoever ben je nu precies?

Ja heel jammer dat ze nu weg is. Morgen komt er iemand anders. Hoop dat daar ook een klik mee is. Ik had recht op 45 uur (geef geen borstvoeding) maar ziekenhuis gaat er vanaf dus zou ongeveer 30 uur over houden. Ze is vanaf zondag al 21 uur geweest. Maar ik heb een herindicatie gekregen van de verloskundige. Dus krijg nu woensdag en donderdag nog hele dagen (8uur p.d.) En dan vrijdag 6 uur waarschijnlijk. Ook is er een verlenging van 2 dagen aangevraagd dus dan krijg ik dit weekend nog 2x een dagdeel als het goed is. Ik heb er inderdaaf wel eens van gehoord, maar de krampjes lijken in spugen overgegaan te zijn. Onze oudste heeft ook heeeeel veel gespuugd en dat lijkt Guus ook te gaan doen. Afgelopen nacht was wel wat beter. Hij heeft nu 1x 1.5 uur en 1 x 2 uur in zijn bed geslapen. Vandaag slaapt hij superveel dus dat wordt vannacht weer ellende ben ik bang.

Dankjewel voor de felicitaties! Ik heb het even vluchtig gelezen en zal zsm even persoonlijk reageren en ons bevalverhaal en eerste ervaringen delen. ❤️

@ junidochter:
Gefeliciteerd! Hier ook een pittige bevalling. Sterkte en beterschap!

@pm:
Het waren twee pittige nachten tot nu toe, maar het komt vast goed. We doen allemaal ons best, meer kunnen we niet doen.
Zahra Adan heet ze. Zahra is haar voornaam, Adan haar achternaam en tevens de achternaam van papa. We hebben geen extra namen meer gegeven. Hier zijn we eigenlijk ook niet meer aan toe gekomen..

Zaterdag ochtend is mijn water gebroken. Zaterdag avond zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat er ontlasting in het vruchtwater zat. Om 23.30 zijn toen de regelmatige weeën begonnen, maar de ontsluiting kwam moeilijk op gang. Toen heb ik zondagochtend weeën opwekkers gekregen maar ook hier kwam de ontsluiting niet veel door op gang. Helaas wel hele extreme pijnlijke weeën. Daarom heb ik dan toch maar een ruggenprik laten zetten, met enige tegenzin. Dit deed echt extreme pijn. Uiteindelijk kwam er wel iets van ontsluiting maar zo langzaam dat ze bijna over keizersnede wilden gaan nadenken. Wij helemaal balen natuurlijk. Op het laatste nog heel veel extreme weeën gehad vlak voor de persweeën en toen was de ruggenprik helaas al opnieuw toegediend en de opwekkers verminderd maar toch bleef het zo heftig. Persweeën duurde maar 26 minuten dus extreme pijn. Gescheurd en geknipt en een gekneusd stuitje. Het was heel zwaar. Ik had natuurlijk wel iets van obstakels verwacht, maar niet zo veel.

Gelukkig heb ik veel steun gehad aan mijn moeder (die op het laatste moment toch nog bij me was) en Zahra's papa (ondanks onze strubbelingen). We zijn vanaf maandag middag thuis. We hebben een super fijne kraamhulp voor 4 dagen en vervolgens nog 3 dagen een andere vrouw. De eerste twee nachten waren pittig, er komt veel op je af. De dagen zijn goed door te komen, maar snachts moet je dan toch op jezelf bouwen. We proberen zoveel mogelijk af te wisselen in rust en genieten. Als ik naar haar kijk, mijn kleine wonder, denk ik alleen maar aan alle mooie dingen. Hopelijk ervaren jullie dit ook zo met jullie kids!

@ Babymomma.

Wat rot dat het zo pittig is geweest voor je. Mijn eerste bevalling was ook heftig. Als het even kan praat er dan af toe over zodat je dit een plekje kunt geven. Veel geluk met je mooie meisje.

@jippie
Ik ben vandaag 39+3.. gisteravond/vannacht heeft het wel gerommeld met voorweeën maar nog niks doorgezet, we wachten af.. nu ik van de schrik bekomen ben van afgelopen maandag (nieuws dat ik risico loop op hypertensie/(pre)eclampsie/hellp) gaat het mentaal eigenlijk wel weer goed.. als ik vergelijk met mijn eerste bevalling is het nu geen 2 weken meer.. ik probeer het wat meer los te laten en ook niet zo bezig te zijn met "hoever" ik nu ben.. 
Hoofdje wiebelen voelde ook gek omdat ik mijn vingers zeg maar tussen mijn bekken en het hoofdje had.. het is best gek om te voelen hoe groot zo'n hoofdje dan voelt te opzichte van het bekken..
Ik hoop dat de kraamhulp die je vandaag krijgt net zo fijn/leuk is dan de vorige..
Ik had gelezen (bij de verzekering) dat ziekenhuis qua uren er inderdaad vanaf ging/gaat.. was benieuwd hoe dat dan in de praktijk werkt.. fijn dat je verloskundige herindicatie heeft gegeven.. je moet toch ook herstellen van zo'n keizersnede dus is hulp wel fijn/belangrijk..
Wat lastig dat de krampjes overgegaan zijn in spugen.. ik weet niet of dat dat middel wat we voor onze dochter hadden dan helpt..
Hoe was afgelopen nacht? Je stuurde dat je bang was dat hij weer zou gaan spoken..Slaapt je oudste door s nachts?

Terug
Bovenaan