April 2021 uitgerekend

Dankjewel allemaal voor de lieve woorden. Ik ben inderdaad een hele trotse mama en ik probeer er zoveel mogelijk over te praten en het een plekje te geven.
We zijn vandaag begonnen met wat hulpmiddelen. Ik heb nu tepelhoedjes, tepelzalf en gelpads. Na de voeding geeft mijn vriend de bijvoeding met zijn pink en een spuitje met flesvoeding en dan kan ik kolven (nu nog zonder resultaat). Ik hoop dat dit alles wat vergemakkelijkt en de nachten rustiger zal maken.

Succes met de laatste loodjes & succes met de kraamtijd mama's!

@jasmijn We gaan vanavond door naar 80ml dus hij krijgt dan 7 flessen van 80ml. We zijn in het ziekenhuis gestart met 20ml vanwege zijn gewicht. Hij lijkt nu alleen wat af te vallen dus even in de gaten houden.
Hoeveel zitten jullie? Wij doen inderdaad nu ook rechtop voeden en tussendoor een boertje. Bedje nog niet verhoogd omdat het vannacht goed ging dus kijken het even aan. Vanmiddag spuugde hij ineens weer maar de andere flessen na maandagnacht zijn ook goed gegaan.
We hebben inderdaad een luxe gehad bij de oudste. En nu toevallig dus 1 goede nacht, maar dat kan vannacht weer helemaal anders zijn.

@jippie wij begonnen met 10ml en moesten opbouwen tot we op 100ml zaten. Dus dat bieden we inmiddels ook aan maar drinkt hij vrijwel nooit leeg en is ook prima. Hij drinkt nu ongeveer 70/80ml en zitten meestal ook op de 7 flessen. Snachts zetten we wel de wekker maar eigenlijk heeft hij tot nu toe ons steeds eerder wakker gemaakt voor een voeding. Benieuwd hoe deze nacht weer zal gaan. Toch steeds een verrassing hoeveel slaap je kan pakken haha.

Voor de bevallen mama's en mama's die natuurlijk al kindjes hebben; hoe zijn jullie ervaringen met borstvoeding?
Wij zijn nu op dag 4 na de bevalling. Ik leg haar aan beide kanten aan, liefst 15/20 minuten per kant (dit lukt niet heel vaak). Dan kolf ik volgens een programma met een dubbele elektrische borstkolf en ondertussen geeft mijn vriend de bijvoeding. Ik ben begonnen op stand 1 en nu op stand 2 inmiddels (qua zuigkracht). De bijvoeding gebruiken we Kruidvat huismerk en hier doen we 30 cc van per voeding.
Ik gebruik tepelhoedjes, tepelzalf en gelpads ter ondersteuning.
Het is een heel gedoe en ik heb flink last van mijn tepels, maar ik geniet wel ook van die momentjes met haar..

Oja de reden waarom die tijd niet lukt; ze is echt een slaapkop en dut dus in tijdens het voeden. Hebben jullie hier tips voor?
We gebruiken overigens vingervoeding met een spuitje om bij te voeden.

Hoi Babymomma, ik heb ooit gehoord dat voor bijvoeding bij borstvoeding geitenmelkpoeder goed kan zijn, omdat het meer hetzelfde smaakt als borstvoeding, maar is misschien iets wat je met de kraamhulp zou kunnen bespreken.
Bij mijn zoontje werkte het heel erg om zijn sokjes uit te trekken en onder zijn voetjes te aaien of langs zijn wangetje, dan ging hij snel weer door met eten.
Hartstikke goed dat je er nu mee aan de slag gaat, maar wilde ook even zeggen dat het oke is als het niet lukt he! Niet omdat ik vind dat je het niet zou moeten/kunnen proberen, maar gewoon om je te laten weten dat dit ook oke is! Doe wat goed voelt voor jou! 

Babymomma ik kan je met de borstvoedingvragen niet helpen, want wij zijn bij beide jongens gelijk met kunstvoeding van Kruidvat begonnen. Inderdaad als ze in slaap vallen even de sokken uittrekken.

Jasmijn haha ja is altijd weer afwachten de nacht he. Hier nu de 2e goede nacht. Hij lag er om 23.30 in en we hebben hem om 4uur en 8uur wakker gemaakt voor zijn fles. We bakeren zijn armen wel in met een hydrofiel doek tijdens het slapen, want anders is hij veel te onrustig. Ging het bij jullie ook weer goed?

@jippie hier een onrustige nacht gehad, dan weer veel drinken, dan weer weinig en paar keer heel kort op elkaar. Misschien een befaamde regeldag? De eerste komt rond de 10 dagen oud. Maar ik heb ook het idee dat hij wel last heeft van zn buikje, ik ga nu wat vaker met zn beentjes ‘fietsen’ kijken of dat wat uithaalt. Bij ons slaapt hij in zo’n inbaker slaapzakje, de puckababy piep. Wel heel fijn dat je weer een goede nacht gehad hebt, ik hoop dat dit door blijft zetten, zou lekker voor jullie zijn.

Terug
Bovenaan