April 2021 uitgerekend

@Babymommaaa 
Mooie naam zo! Ik was gewoon even nieuwsgierig omdat je daar op het laatste moment nog over twijfelde en je het er daarna niet meer over gehad had..
Allereerst, fijn dat je steun hebt/had van je moeder en van je vriend..
Wat een pittige bevalling heb jij gehad.. ik snap dat je dit niet verwacht had.. ik hoop dat je hier snel van hersteld! 
Goed dat je rust en genieten zoveel mogelijk probeerd af te wisselen.. je klinkt in ieder geval als een hele trotse mama!! Hou dat vast! 
De nachten zijn inderdaad het pittigst, vooral als je ook nog herstellende bent.. profiteer/geniet er van dat er overdag kraamhulp is
Geniet van je meisje!

@babymomma dat is zeker een pittige bevalling! Fijn dat je moeder erbij was en je nu een leuke kraamhulp hebt. Lekker gaan genieten. En wat Jolanda zegt... praat over je bevalling. Mijn 1e bevalling was natuurlijk ook zo heftig met als.afloop wel een keizersnee maar ik heb er heel veel met vriendinnen over gepraat. Ik heb het verhaal wel 20 keer verteld en het er nog met de verloskundige over gehad en dan krijgt het echt een plaatsje.

Pm gewoon lekker per dag kijken. Vermaak je je nog wel een beetje?

De oudste sliep met 5 weken al door en hij is een echte uitslaper. En waren tijden dat hij van 20.00 tot 9.30 aan 1 stuk sliep en dan nog 2 keer 2 uur overdag. Nu is dan van 8 tot 8 ongeveer. We zijn echt heel erg verwend.
Guus heeft echt een topnacht achter de rug en wij ook. Hij is tussen 9 en 11 heel veel aan t huilen geweest en dat leek toch weer op kramp dus ik hou de inflactol wel even in gedachten. Maar na de 11 uur fles is hij naar zijn bed gegaan. We hebben onze wekker om 3uur niet gehoord/niet afgegaan dus om 4.15 werd ik wakker en dacht huh?? Dus vriend en Guus wakker gemaakt snel verschoond en fles gegeven en van 5 tot 8 heeft hij weer in zijn bed geslapen en moesten we hem weer wakker maken.

@babymommaaa jeetje wat een pittige bevalling. Bedankt dat je het met ons wilt delen. Wat de andere dames ook zeggen, erover praten is altijd goed. Een bevalling opzich is natuurlijk al een hele ervaring, maar als je dan ook nog veel pijn hebt, gescheurd en geknipt bent is dat niet niks. Fijn dat je veel steun hebt van je moeder en je vriend. Ik herken ook wat je zegt dat de dagen goed zijn door te komen maar de nachten zwaar zijn. Gelukkig zullen die op een gegeven moment beter worden.

@jippie wauw wat had je een luxe slaper bij je oudste. Ik denk dat wij rond de 3 maanden een redelijke nachten begonnen te hebben. Zo te lezen lijkt Guus deze voetstappen te volgen, wat fijn zeg! Op hoeveel cc zit je nu? Hier zit er de ene keer 2,5 uur tussen andere keer 3, soms 3,5 en een eenmalige uitschieter met 4 uur tussen de voedingen. Eli had een paar keer flink melk gespuugd dus nu voed ik hem rechterop, meer zittend zeg maar en heb zijn matrasje bij zijn hoofd wat hoger gezet, dit lijkt voor alsnog te helpen.

@babymommaa gefeliciteerd met je dochtertje Zahra. Wat een mooie naam ☺️. Wat vervelend dat je zo’n zware bevalling hebt gehad. Goed dat je het hier met ons deelt en blijf dat inderdaad zoals de anderen al zeggen vooral doen tegen mensen in je omgeving. En probeer het ook om te draaien, je hebt een zware bevalling gehad en dat is je gewoon gelukt! Je hebt doorgezet en volgehouden en nu heb je een prachtige dochter. ? neem je tijd voor het herstel. Ik heb bij mijn eerste ook een knip gehad en dat vraagt net even iets meer tijd om te herstellen. Maar het komt goed!

Hier is onze zoon inmiddels een week oud en het gaat echt zo goed. Hij slaapt eigelijk de hele dag lekker in zijn wiegje beneden of op mij. Het borstvoeden is helaas niet gelukt..maar het is helemaal oke zo met de fles. Ik ben blij dat ik het ervaren heb (bij mijn eerste zoon gelijk flesvoeding gegeven) en weet nu dat het voor mij de goede keuze was.

Succes iedereen die nog wacht en ook degene die al gebroken nachten hebben ☺️!

Jeetje Babymomma, dat klinkt als een heftige bevalling! Deel het met je omgeving en praat er ook over met je verloskundige, of zoals nu met ons, dat kan zo helpen met de verwerking van zo'n heftige ervaring!
De nachten kunnen inderdaad heftig zijn, en is ook een kwestie van elkaar leren kennen denk ik, hoewel onze oudste gewoon een slechte slaper is ?
De verpleegkundige in het ziekenhuis zei bij de geboorte van mijn zoon dat nacht 2 en 3 meestal het heftigste zijn, omdat de baby dan ineens het meest overstuur kan zijn van de bevalling. Hoop dat het de komende week wat rustiger voor je wordt! 

Er was pas door Jasmijn-S een lijstje gemaakt met bevallingen er bij.. inmiddels zijn er nog wat meer Bevallen dus hierbij weer "het lijstje" aangevuld/aangepast.. ik hoop dat ik het goed heb gedaan want moest even de berichten allemaal na lopen.. als er iets niet klopt, sorry..
Bevallen 4 april (uitgerekende datum 21 april): Jasmijn-S, tweede kindje, jongetje Eli Tobias
Bevallen 5 april (uitgerekende datum 11 april): LizaJacobs, tweede kindje, jongetje Midas 
Bevallen 9 april (uitgerekende datum 16 april): Jippieeee, tweede kindje, jongetje Guus
Bevallen 9 april (uitgerekende datum 18 april): Junidochter, tweede kindje, jongetje
Bevallen 11 april (uitgerekende datum 4 april): Babymommaaa, eerste kindje, meisje Zahra

Ellentje: 7 april, eerste zwangerschap
Gebruiker10265457/karin: 12 april, eerste zwangerschap
Jki: 15 april, eerste zwangerschap (vriend 2 zonen) een jongetje
Gebruiker10267542: 17 april eerste zwangerschap, meisje
Pm: 18 april, tweede zwangerschap, jongetje
Etshy: 21 april, tweede zwangerschap, meisje
Jolandaw: 24 april, derde zwangerschap (voor vriend eerste), jongen
Gebruiker10070733/judith: eind april, tweede zwangerschap

Terug
Bovenaan