April 2021 uitgerekend

Het plan was om gisteren even te reageren en nu zie ik dat ik weer aardig wat berichten gemist heb.. 
Het plan was om gisteren te reageren maar had een appje (in groepsapp) van schoonmoeder gekregen waar ik nogal van op keek.. ik wilde niet reageren op dat appje want ik wist van mezelf dat ik dan niet zo aardig zou reageren dus heb mijn telefoon maar voor de rest van de dag weg gelegd (ik ben zondag uitgerekend en zij hebben gisteren een week weg geboekt vanaf maandag voor een week terwijl ze hadden aangeboden om op onze dochter te passen tijdens de bevalling.. het berichtje ging ook van "kijk hoe leuk dit, wij gaan lekker weg" en dan link van de plek waar ze naar toe gaan) 
Mijn moeder zei ook ik ga je niet steeds lastig vallen/video bellen want ik ga/wil je niet het gevoel geven dat ik controleer of de bevalling begonnen is.. nu stuurt ze elke ochtend een appje om te kijken of ik reageer.. (vanmorgen kreeg ik, "de jungle mini's waren op maar ze krijgen nog een nieuwe doos dus dan haal ik ze voor je" en daarna appje.. ik was gisteren bij de winkel en toen zeiden ze dat..) soms stuurt ze alleen "goedemorgen" om te kijken of ik het lees... 
Maar ja, voor de rest is het hier nog relatief rustig, wel regelmatig harde buiken etc. Maar ik denk niet dat hij vandaag komt (hopelijk wel binnenkort).. ik heb me er maar bij neer gelegd dat ik gewoon nog een tijdje last zal hebben van pijnlijke handen en voeten en dat het nog wel even kan duren.. voor de rest vermaak ik me door met onze dochter bezig te zijn en door te haken..
@Ellentje 
Hoe gaat het bij jou? Ik zag dat je al uitgerekend was.. hou je het nog vol of ben je inmiddels bevallen?
@jippie 
Fijn dat je oudste zo lekker en goed slaapt, dan kan je wel een beetje je rust pakken als guus slaapt.. 
Wat lekker dat hij doorgeslapen heeft.. ik weet nog dat ik daar erg van schrok de eerste keer dat het bij ons gebeurde.. zo van o nee nu heeft ze haar voeding gemist/later.. maar toen ik zag dat ze gewoon in orde was en lekker lag te slapen werd dat gelukkig wel minder..
@lizajacobs 
Wat goed dat je de borstvoeding geprobeerd hebt maar er nu ook vrede mee hebt dat het niet gelukt is..
Gaat best snel dat midas nu alweer een week oud is.. heb je nu nog kraamzorg of is dat inmiddels gestopt?

@Babymommaaa 
Qua borstvoeding geven moet ik even Putten uit wat ik me nog kan herinneren.. 
Ik voedde ook met tepelhoedjes (van medela).. soms viel onze dochter ook in slaap en dan trok ik inderdaad sokjes uit en beetje onder haar voetje kriebelen.. dit klinkt misschien raar maar ook met je tepel tegen haar neusje duwen/strelen en een beetje tussen bovenlipje en neusje kan soms helpen om haar wakker te maken omdat ze dan de voeding ruiken en gestimuleerd worden om het mondje te openen.. haar even rechterop houden of even uit je warme armen kan soms ook helpen.. blijft een beetje zoeken..
Wat ik ook nog weet is dat ze zo hard geprobeerd had om vast te houden met haar mondje (voedde toen zonder tepelhoedje) dat ik toen een wondje op mijn borst had.. ik voedde dan de ene borst en kolfde dan de borst met het wondje omdat beide kanten wel bleven aanmaken (met kolven kon ik de kracht bepalen waardoor het niet zo'n zeer deed).. 
Er is op YouTube een kanaal van een verloskundige en moeder "verlosmoeder" die ook filmpjes heeft met tips voor voeden, misschien heb je daar wat aan.. 
Ik hoop dat je nachten nu iets beter gaan/snel worden..
@jippie
Hoe gaat het nu met de verhoogde voeding? 
@Jasmijn-S 
Wat vervelend een onrustige nacht, zou inderdaad wel een regeldag kunnen zijn.. hopelijk kan je overdag wat rust pakken en heb je vannacht een betere nacht

@PM dat vind ik wel een bijzondere keuze om nog een weekje weg te gaan wetende dat je kleinkind in principe ieder moment geboren kan worden en je zou oppassen. Hebben jullie wel nog andere mensen op het lijstje die eventueel zouden kunnen oppassen?
Vervelend ook van je moeder dat je ze toch op een bepaalde manier ‘controleert’ is ongetwijfeld goed bedoeld maar daar zit je ook niet op te wachten. Zou je het tegen haar kunnen zeggen zodat ze je echt even rust geef of is de band daar niet naar?
Ben je wat leuks voor de kleine aan het haken?

@PM wat ongelukkig gepland van je schoonouders. Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent! Moeten ze je dochter maar komen halen vanuit het vakantieadres zou je denken.. Hopelijk hebben jullie nog iemand anders die kan oppassen.

Word ook spannend voor je, uitgerekende datum is er bijna!

@babymommaa ik hoop dat je productie op gang komt zodat je niet lang meer hoeft te kolven. Volgens mij doe je het op de goede manier zo en duurt het soms echt een paar dagen voordat de melkproductie op gang komt.

Wij hebben weer een goede nacht achter de rug. We wisselen de voedingen af dus zo pakken mijn man en ik beiden slaap! Nu weer heerlijk met een slapend mannetje op mijn buik.
@PM kraamzorg was hier zondag voor het laatst, was heerlijk dat ze er was maar ook wel heel fijn om je eigen huis en regelmaat weer voor jezelf hebben. De was stapelt zich wel op haha.

Hi!
Ja, we hebben al vanalles geprobeerd om haar bij de les te houden haha; sokken uit, mutsje af, onder de voeten kriebelen, appje bewegen, in het gezicht aaien, met de tepel langs het mondje, houdingen afwisselen, muziek enz enz.
Het is gewoon een slaapkop haha.
De kraamzorg heeft vandaag contact opgenomen met de lactatie deskundige en die komt waarschijnlijk morgen.
Ivm eigen herstel van de knip, scheur en mijn stuitje krijg ik waarschijnlijk een 9e en 10e dag kraamzorg dus dat is heel fijn!

@PM: nou lekker dan. Vervelend als je hier op gerekend had... Ik ben blij met alle hulp die ik op het moment kan krijgen, maar ik ben het ook wel gewend alles alleen te moeten doen..

@Jasmijn-S 
Ja ik vind het ook een zeer bijzondere actie van mijn schoonouders.. reageer ook niet op haar berichten in de groepsapp en kreeg net een berichtje van hoe gaat het.. ik zie nog wel even of ik daar op ga reageren.. 
Qua berichtjes van mijn moeder zou ik wel wat van kunnen zeggen in principe alleen hebben we pas ook al een soort confrontatie gehad (ze willen het huis van mijn oma kopen en daar hebben we een fikse discussie over gehad).. het kan dan 2 kanten op.. of ik zie het verkeerd, of ze gaat huilen en zeggen dat ze het zo niet bedoeld.. ik laat het dus maar even zo en negeer haar berichten zo nu en dan gewoon.. wil wel het contact goed houden ook voor de kinderen, ze zien ze door afstand al weinig..
@lizajacobs 
Ja snap dat het fijn is als je weer je eigen plek en ding hebt.. 
Voor je was kan je misschien een keer bij zo'n bedrijf laten doen (bijv. Je lakens dat scheelt al veel), of even hulp vragen...en ach, zolang je niet mis grijpt is dat ook niet zo'n ramp toch
Fijn dat je kunt afwisselen en zo beide rust kan pakken.. ben benieuwd hoe dat bij ons gaat straks want bij onze dochter werd ik wakker en moest ik hem wakker maken.. haha
Ja inderdaad spannend nu met uitgerekende datum in zicht.. het is wel een paar dagen licht aan het rommelen.. voel me vandaag niet helemaal fit, beetje last van mijn maag/misselijk moe en lichte hoofdpijn.. even kijken hoe ik me na het eten voel anders misschien toch even de VK bellen (moet laagdrempelig bellen ivm risico hypertensie/(pre) eclampsie/hellp)
Qua oppas hebben we meerdere adressen alleen het feit dat ze het eerst soort van iedere week aan bieden en vervolgens gewoon weg gaan voelt alsof ze het wel best vinden en dat het krijgen van een kleinzoon ze blijkbaar niet zoveel doet.. 
het "lastige" Qua adressen is dat ik moet kijken welke dag het is enzo.. schoonouders waren een heel goed alternatief omdat zij het meeste thuis zijn/waren.. we hebben nog wel 2/3 opties verder alleen moet ik even kijken hoe of wat (gastouder mag ook snachts maar die wordt zelf op korte termijn oma en de volgende dag moet ze minder dan 6 kindjes hebben anders kan het niet, zwager/schoonzus hebben op het moment hun eigen kinderen ziek, mijn zusje wil wel maar is ong. Uur en kwartier rijden).. ach ja we zien wel even.. tot maandag zijn mijn schoonouders een optie (als het zondag begint moeten ze maandag maar later gaan, of dinsdag pas.. haha)

Pm dat geeft allemaal wel even stress. Heel raar inderdaad dat ze nu ineens weggaan.
Je moeder.. tsjaa ze bedoelt het waarschijnlijk goed en wil misschien ook dat je aanspraak hebt tijdens de laatste loodjes, maar het feit dat het voor jou niet goed voelt is niet fijn. Slim dat je af en toe je telefoon weg legt.

Jasmijn ja zo'n regeldag kan inderdaad. Hoop dat dat het is bij jullie.

Hier ook alweer 1 week oud. Hij komt niet echt aan dus dat is wel even een dingetje, want hij drinkt dus wel 7 flessen van 90 of 100 sinds vandaag. We hebben nog 2 ochtenden kraamhulp dit weekend.
Ik heb sinds gisteren lekker kraamtranen en ook een beetje frustraties. De oudste doet het even niet zo lekker en vriendlief kan daar niet zo goed mee omgaan. Hij is lekker dwars en ondeugend, maar verschonen is echt een drama. Nu is hij ook niet fit en heeft een antibiotica kuur gekregen en eet hij heel slecht en constant over de grenzen en brullen. Dan denk ik echt laat mij het maar doen, maar dat mag ik natuurlijk nog niet. Vriend dus elke keer gefrustreerd als het weer niet lukt of lang duurt en weer een kind dat overstuur is. En dat maakt mij verdrietig en ook een soort bozig.

Jeetje PM, kan me je irritatie heel goed voorstellen. Je wilt gewoon alles geregeld hebben voor wanneer het gebeurd en nu is het zo dicht bij en heb je ineens een onzeker factor! Heb je je irritatie besproken met je partner? Misschien dat hij het gesprek aan kan gaan met zijn moeder over hoe onhandig dit is en dat jullie dachten een afspraak te hebben? Dat bespaart jou de stress van zo'n gesprek en dan is het wel uit de lucht.
En ja moeders..... Heel irritant. Mijn moeder is wel fijn, maar geeft wel aan hoe spannend ze het allemaal vindt dat haar dochter zo'n ervaring mee gaat maken binnenkort en dat ze gewoon wil dat alles goed gaat. Misschien dat je moeder nerveus is? In ieder geval doen wat voor jou goed voelt! Dus lekker je telefoon wegleggen!
Jippie wat balen dat de oudste ziek is en even niet in zijn hum is! Zo lastig als je ook nog moet toe kijken en niet kunt helpen. Kun. Je misschien rustmomentjes met hem pakken op de bank / in bed en dat je vriend hem dan bij jou brengt zodat je niet hoeft te tillen ofzo? Hoop dat de oudste zich snel beter voelt!
Hier is alles nog rustig, maar merk dat bij mij wel echt de spanning toeneemt! Vraagje aan de moeders met (binnenkort) 2 kinderen of. meer... Wat doen/deden jullie op dagen dat je alleen bent met de oudste? Ik merk dat ik het echt pittig vind om een hele dag alleen met mijn zoontje te zijn en actief met hem te zijn. Ik kan niet lang op de grond zitten om met bijvoorbeeld de blokken te spelen. Samen naar de speeltuin kan, maar lopen houd ik niet meer heel lang vol. Probeer wat uitstapjes te bedenken en bezoekjes te plannen, maar heb even heel weinig inspiratie en niet meer heel veel energie... Tips? 

Terug
Bovenaan