April 2021 uitgerekend

@Jasmijn-S 
Ik heb voor ons zoontje een vestje en mutsje gehaakt.. was begonnen aan een omslagdoek maar die is niet naar mijn zin dus die gaat ik weer uit halen en wat anders van maken.. we hebben veel zwangeren in onze omgeving, ik ben voor elk van hen een kraamcadeautje aan het haken (er zijn er ook in augustus/september uitgerekend dus daar heb ik nog tijd genoeg voor). Ik haak dan dingen als schoentjes, mutsjes en knuffeltjes. Voornamelijk dingen die je makkelijk kan opsturen omdat je niet overal langs gaat nu met de coronaregels.
@Babymommaaa 
Dan heb je inderdaad al veel geprobeerd. 
Is de lactatiekundige al langs geweest? Als ze is geweest, vond je het fijn/had je er wat aan?
Fijn dat je voor je eigen herstel nog wat extra kraamzorg krijgt.
@jippie
Ja mijn moeder bedoeld het vast goed maar ik ga daardoor ook meer in wachtmodus dus ze maakt het voor mij ook lastig mentaal gezien terwijl dat net wat beter gaat..
Je zegt dat hij niet echt aan komt terwijl hij wel 7 flessen leeg drinkt.. is hij veel afgevallen de eerste paar dagen of is dat wel (redelijk) stabiel gebleven? Krijg je daar nog extra controles voor als hij niet echt aan komt van bijv. Huisarts of CB?
Fijn dat je nog 2 ochtenden kraamhulp hebt nu je ook last hebt van kraamtranenen het even pittig is met je zoontje.. wat rot dat hij nu precies ziek is en aan de antibiotica.. lastig die frustraties.. ik heb niet echt tips om je te helpen maar wil je wel zeggen dat het goed is dat je het hier deelt, kan je toch even je eigen frustraties kwijt.. hou vol, meestal is het een fase..
@Esthy
Het is niet per se de onzekere factor omdat ik geloof dat het uiteindelijk wel goed komt..  ze geven mij alleen het gevoel dat ze er spijt van hebben dat ze hun hulp aangeboden hebben (ze hebben ook voorgesteld dat ze in mijn kraamweek daar een dag(deel) mag komen spelen).. of dat ze er vanuit gaan dat ik weer zo ruim over tijd ga als bij onze dochter ( was ik ook 18 uitgerekend en ze kwam 26, mijn schoonouders gaan tot de 26ste weg..) het voelt of ze me dat gunnen of daar op hopen ofzo... 
mijn man had al wat naar ze gestuurd voordat ik überhaupt wist dat ze het hem ook geappt hadden.. hun reactie was dat het niet uit maakt want ze komen toch wel op Kraamvisite, dan rijden ze toch gewoon op en neer.. hij heeft volgens mij niks gezegd over de hulp die ze aangeboden hebben maar in ieder geval wel dat het een domme planning is van ze.. vind ze heel egoïstisch..
het probleem is ook dat ze een neefje en nichtje elke week voor oppas hebben en ze die duidelijk voor trekken...vooral dat neefje.. als wij 1 ding over onze dochter vertellen kunnen ze niet enthousiast reageren of überhaupt reageren zonder te zeggen hoe geweldig dat neefje is.. dat neefje is ook wel een lief jochie en wij zijn dol op hem maar zij laten dit zo duidelijk merken.. toen dat neefje grote broer werd stonden ze volledig stand-by dag en nacht en bij ons gaan ze gewoon weg.. dat maakt me gewoon ook zo boos.. als onze zoon vandaag/morgen geboren wordt krijgen ze ook absoluut geen voorrang wat mij betreft om op visite te komen omdat ze dan niet op en neer hoeven te rijden...
Ik snap dat je het spannend vind nu het dichterbij komt! Heb ik ook wel.. ook uit nieuwsgierigheid over de bevalling en hoe hij eruit ziet enzo.. hopen dat we beide niet meer zo lang hoeven te wachten..
Tips voor vermaak met je oudste (dit doe ik nu met onze dochter, zij is net 3 weet niet hoe oud jou oudste is).. 
Bellen blazen, dit kan je vooral met dit mooie weer zittend op een stoel buiten doen, ben je toch op ooghoogte met je kind en doe je dat samen..
Verder ben ik veel aan het "knutselen" met haar, gewoon aan onze eettafel zodat het ook op mijn hoogte is.. denk aan verven - kleien - tekenen - vouwen (dan vouw ik wat voor haar, gewoon met voorbeeld van internet.. ze vind het leuk om te kijken wat ik doe en vervolgens mag ze er dan mee spelen) - heb van die "activiteiten" boekjes voor haar bijv. Een kleur en stickerboek in 1, dan zoek je samen de sticker die op de bladzijde hoort en dan samen kleuren en van die "ik leer" boekjes (bijv. Grote ontdekhoek, ik leer abc, ik leer cijfers van woezel en pip).. je zou bijv. Samen kralen kunnen rijgen of op de tafel met blokken kunnen bouwen (even een matje/kleedje o.i.d op je tafel leggen als je bang bent voor krassen).. Ook doen we met haar spelletjes als memory (met een paar setjes, anders kan ze het niet)..
verder vinden ze het meestal ook leuk om nieuwe dingen te leren.. bijv. Zelf aankleden of jas dicht ritsen ofzoiets misschien kan je daar de tijd voor nemen om wat aan te leren, dan is er 1 op 1 aandacht en als het lukt kunnen ze wat nieuws waar ze dan trots op zijn..
morgen mijn uitgerekende datum dus ben benieuwd wanneer hij komt.. vanmorgen weer met best veel pijn opgestaan maar weet niet zo goed of ik de VK moet bellen omdat ze voor de 40 weken sowieso niks doen als dat niet medisch noodzakelijk is.. mijn man zegt gewoon even afwachten of het door gaat zetten (het rommelt soms best flink sinds woensdag)..

Esty gaat je zoontje nog een paar dagen naar opvang nu je met verlof bent? Hier ging onze dreumes van 21 maanden nog 3 dagen naar opvangadresjes. Op donderdagochtend ging ik altijd een uurtje met hem in bad om te spetteren en spelen. Daarna meestal een rondje fietsen of even op bezoek bij mijn ouders of schoonouders of even een kleine boodschap doen. Na zijn middagslaap dan even in de tuin spelen of naar een speeltuintje. Vrijdagochtend ging ik vaak op de fiets even naar de bakker en daarna naar een speeltuin of bij slecht weer aan de eettafel knutselen of met zijn hamertje tik etc. Verder gewoon vrij spelen en dan zei ik ook mama kan even niet mee spelen. We kunnen wel een boekje lezen of puzzeltje maken op de bank. S middags weer in de zandbak in de tuin of met zijn fietsje of bal etc.

Pm wie weet beval je wel morgen op je uitgerekende datum!! Zou heel bijzonder zijn. Tenminste ik vond het echt een bijzonder moment bij de 1e. En ik snap dat je inderdaad je schoonouders nu niet als eerste laat komen.

Pm hij was ongeveer 300 gram afgevallen. Vandaag was hij eindelijk weer wat aangekomen en weer boven de 4kg. Hij drinkt 7 flessen van 100 dus dat zou gezien zijn gewicht meer dan genoeg moeten zijn. Morgen weer wegen en de verloskundige is vanochtend geweest en afgesproken dat zij donderdag nog komt wegen. Zij maakt zich geen zorgen, maar meer omdat ik het wel fijn vindt om de groei te zien en ze woont toch heel dichtbij.

Verder gisteren een hele heftige avond achter de rug en uiteindelijk alleen maar gehuild. Het kwam er kort op neer dat mijn vriend er even helemaal klaar mee was dat de oudste weer niet luisterde en op het aankleedkussen plaste. Niet gek, want hij is niet zindelijk dusja. Uiteindelijk heel duidelijk klaar gezegd en ik heb de oudste zijn luier staand gedaan. Dan werkt hij gewoon mee namelijk en hem op schoot genomen om zijn yoghurt te eten en nog een filmpje te kijken en lekker knuffelen. Daarna hebben we lang gepraat. Vanochtend is hij een half uur zoet geweest en was de slaapzak nog niet uit dus ik ben maar gaan helpen en binnen 10 min was hij verschoond en aangekleed zonder dat er een brul of traan was. Gelukkig gaat mijn herstel van de keizersnee redelijk goed. De oudste lijkt behoefte te hebben aan mijn manier van handelen en dus zijn ritme. Erg lastig voor ons dus, maar er gebeurt ook heel wat dus ook wel begrijpelijk.
Vanochtend is de verloskundige ook geweest en bij haar mijn verhaal gedaan en weer veel gehuild.

Degene die al bevallen zijn... zijn jullie al naar buiten geweest met de baby?

Net een heel bericht getypt, maar dat is om een of andere reden verdwenen!
Strekking was:
PM ik hoop dat het goed gaat met je handen!
Babymomma al wat meer je draai gevonden met de voedingen?
Jippie heb je wel het gevoel dat je met je vriend goed hebt kunnen praten en da thij het begrijpt? 

@PM wauw wat leuk en knap dat je dat allemaal kan haken!

@Esthy de laatste paar weken deed ik activiteiten met mn dochter zoals kleien, tekenen, wandelen, filmpje kijken, puzzelen, liedjes zingen, ik zie ik zie wat jij niet ziet, tekening maken en raden wat het is, lezen, schilderen. Dat soort dingetjes en eigenlijk is dat niet veranderd, dit doe ik nog steeds. Mn man doet dan de ‘wildere’ dingen met haar zoals bijvoorbeeld voetballen of naar de speeltuin.

@jippie ja ik ben al naar buiten geweest, eergisteren voor het eerst en sindsdien iedere dag. Eerste keer voelde wel zwaar maar de volgende dag ging het stukke beter. Was toch even wennen voor mijn lijf om weer een wandeling te maken maar het voelde wel erg goed, zeker met een mooi zonnetje erbij. Onze kleine man heeft tijdens de wandelingen heerlijk geslapen.

Dat stukje van een niet luisterende peuter herken ik wel. Met slaaptekort wordt ons geduld daarmee ook zeker op de proef gesteld en proberen we dit zo goed mogelijk te managen met onze dochter. Soms denk ik dan later van waren we niet te streng omdat we zo vermoeid zijn en dan moet ik echt even goed nadenken van zou ik dit ook gedaan hebben als ik niet zo vermoeid was zeg maar. Misschien dat de vermoeidheid ook een rol bij je vriend gespeeld heeft? Communicatie blijft zo belangrijk, zeker in deze beginperiode vind ik. In de eerste week waren mijn man en ik minder gezellig naar elkaar toe en hing er een lichte spanning maar merk dat dat nu echt weer stukke beter gaat nu we wat meer gewend zijn.

Bedankt voor alle tips! Hier wordt ook al heel wat gepuzzled en getekend en gebakken! Maar merk gewoon dat hij ook echt even moet rondrennen en gek doen en dat kan nu beter met zijn vader. Hij is 2 en een echt aapje. Lekker overal op klimmen! Dus elke dag even naar buiten naar de speeltuin, maar houd hem soms bijna niet bij ?. Maar ga ook maar eens bellenblazen proberen en we hebben vandaag een zandbak je aangeschaft! 

@esthy
Ik doe meestal even wat ik getypt heb selecteren en kopiëren naar notitie voor ik upload, als het dan niet lukt hoef ik het alleen te plakken en anders gooi ik de notitie gewoon weer weg, haha
Met mijn handen gaat het redelijk, door de warmte van gisteren ben ik helemaal opgezwollen, mijn voeten zijn bijna vierkant en mijn handen voelen op sommige plekken gekneusd als ik er op duw maar ik kan redelijk wat (door de pijn heen) wat doen... ik weet dat het misschien niet zo handig was om buiten te gaan zitten in de zon (we hebben een plekje in de tuin uit de wind dus is gewoon zomers warm) maar ik had het mentaal wel even nodig.. heb daardoor vannacht wel bijna 2 uur wakker gelegen van tintelingen maar ja...
Dat niet bij kunnen houden komt me bekend voor.. wij wonen in het buitengebied waar niet echt speeltuintjes zijn maar we kunnen wel wandelen zonder veel verkeer.. ik wijs dan een punt aan, dan rent onze dochter daar naar toe en dan moet ze daar wachten of ze komt terug gerend.. het zijn wel steeds kleine stukjes maar toch kan ze dan eventjes haar energie kwijt...anders red ik het ook niet..
@Jasmijn-S
Het leuke van haken vind ik dat je met een kleine basis (je hebt 5/6 soorten steken en de rest is altijd een variatie daarop) heel veel kan maken.. ik vind het dus niet zo heel moeilijk haha maar wel gewoon leuk... ik had ook vooral om bezig te blijven besloten om voor iedereen wat te haken (zijn nogal best veel zwangeren haha).. door corona kun je niet zoveel ondernemen ofzo en heb ik toch wat te doen..
Wat fijn dat het nu stukken beter gaat nu je gewend bent en zo nu en dan lekker naar buiten kan/bent geweest.. dat is wel fijn aan deze periode, dat het weer wat beter is en je die mogelijkheid ook hebt.. 
Wat een goede tip/gedachte om te bedenken of je zo reageerd door vermoeidheid en of je ook zo gereageerd had zonder die vermoeidheid 

@jippie
Wat fijn dat hij weer wat aangekomen is, 300 gram afgevallen is (voor wat ik mij herinner wat "mag") best netjes.. wel fijn dat hij vandaag nog gewogen wordt en dat ze donderdag ook nog even komt.. fijn dat ze je die gerustelling kunnen en willen geven..
Misschien zit er bij je vriend ook een stukje bezorgdheid om jou (is toch best spannend een keizersnede), vermoeidheid, frustratie omdat het voor hem ook nieuw is en alles zo goed mogelijk willen doen.. etc. Dat daar even die uitbarsting vandaan kwam.. heb ook wel eens uit frustratie een soort van irritatie bui gehad, als ze op de commode plassen is dat toch weer een extra klus die je moet doen (onze dochter had toen s nachts spuitluier over de commode,vloer en tegen de kast, stond ik 's nachts haar kamer te boenen..)..
Wel fijn dat je lang gepraat hebt.. hopen dat het vanaf nu wat beter gaat..
Goed dat je ook met de verloskundige hebt kunnen praten en bij haar ook gehuild hebt..
Lijkt me inderdaad wel heel bijzonder als hij vandaag geboren wordt.. de mogelijkheid is er.. heb sinds gisteren eind vd middag wel flinke voorweeën die echt zo krachtig zijn dat ik even moet stoppen met waar ik mee bezig ben maar ze zijn nog goed weg te puffen en nog niet frequent genoeg (10/15 min zit er meestal wel tussen maar gevoelsmatig duren ze volgens mij minder dan een minuut).. 
We gaan straks/vanmiddag even wandelen (hoop dat mijn man zin heeft om mee te gaan want dan durf ik wat verder te lopen).. ik hoop dat dat gaat helpen en dat het door mag zetten.. als er vandaag niks gebeurd heb ik morgen controle bij VK maar hoop dat die niet meer nodig is.. 

Terug
Bovenaan