Even de algemene update;
Baby Zahra is nu 1 week oud. We genieten echt intens van haar. Het was heel heftig na de bevalling om te starten met mijn eigen herstel en borstvoeding tegelijkertijd. Gelukkig stond er tegenover dat ik een engel van een kind heb. Ze is zo lief en leuk!
In het begin was het nog even goed letten op haar gewicht en temp maar inmiddels zit ze boven het geboortegewicht en dit blijft toenemen en zit ze meestal rond de 37 temp. Ze heeft de gehoortest en hielprik gehad en dit ging prima. Voor de rest eet en drinkt ze goed en heeft ze voldoende luiers. Tussen de voedingen door slaapt ze meestal heel vast, maar soms wil ze nog wel eens zeuren tussen 4 en 8, het laatste stukje van de nacht. Misschien vindt ze het gewoon heel fijn bij mama.
Met mama zelf is het wel even wennen. Ik kwam met een rolstoel richting huis, met een knip, scheur en gekneusd stuitje. Ik was echt gesloopt en zat nog onder de medicatie. Nu, na een week, mag ik best zeggen dat het goed gaat. De hechtingen zijn mooi aan het helen, ik ben de pijnstilling af aan het bouwen, mijn temp en hartslag zijn stabiel en ik kan elke dag weer ietsje beter bewegen. Gisteren was even een mindere dag, heel veel spierpijn.
We hebben echt twee geweldige kraamverzorgsters! Via Geboortezorg Limburg! De eerste vier dagen heb ik een lieve vrouw gehad, de rest van de dagen nog een tweede lieve vrouw. We zijn extreem dankbaar voor alle hulp. Er is constant overleg tussen de kraamzorg, de verloskundigen, de lactatie kundige en onszelf. Ik voel me echt serieus genomen en dat vind ik echt fijn.
De bevalling moet nog wel een plekje gaan krijgen en soms ben ik mega emo. Ik weet dat dit mag en dan laat ik het ook even zo.
We hebben al bezoek gehad van mijn moeder en stiefvader (en zijn moeder) en een goede vriendin van mij. Dit was super gezellig, maar ook heel intensief. Daarom beperken we het nog even.
We bekijken het dag per dag, maar ik ben nu al een hele trotse mama! Wat een fijn gevoel als ik naar haar kijk, dan is alles weer oké!
Ik ben benieuwd naar de rest van jullie. Hoe gaat het?