April 2021 uitgerekend

Hey ladies. Ik lees wel mee hoor. Ik kan de lange reacties niet helemaal bijhouden om goed te reageren

Ik ben nog niet bevallen ☺ Zaterdag uitgerekend, dus het kan nog even duren.

@Esthy.
Update voeding: Veel bezig geweest met kolven. Vanaf morgen met dr brown flessen voeden. Alleen nog maar kolven, niet aanleggen (voorlopig). Vanaf morgen starten met neusspray en thee. Het schijnt dat dit de toeschietreflex stimuleert. We sparen nu 2 borstvoedingen op en geven dan om en om 1 borstvoeding en 1 flesvoeding, allemaal met een fles. Voorheen deden we dit met vinger voeden, maar dit kost veel tijd en moeite. Mijn tepels zijn nog altijd mega gevoelig, dus het is echt even doorzetten. Ik kolf nu 40-60 cc per 20 min in totaal. Het is niet heel veel, maar we doen ons best. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk 'gewoon' borstvoeding te kunnen geven.

Even de algemene update;
Baby Zahra is nu 1 week oud. We genieten echt intens van haar. Het was heel heftig na de bevalling om te starten met mijn eigen herstel en borstvoeding tegelijkertijd. Gelukkig stond er tegenover dat ik een engel van een kind heb. Ze is zo lief en leuk!
In het begin was het nog even goed letten op haar gewicht en temp maar inmiddels zit ze boven het geboortegewicht en dit blijft toenemen en zit ze meestal rond de 37 temp. Ze heeft de gehoortest en hielprik gehad en dit ging prima. Voor de rest eet en drinkt ze goed en heeft ze voldoende luiers. Tussen de voedingen door slaapt ze meestal heel vast, maar soms wil ze nog wel eens zeuren tussen 4 en 8, het laatste stukje van de nacht. Misschien vindt ze het gewoon heel fijn bij mama.
Met mama zelf is het wel even wennen. Ik kwam met een rolstoel richting huis, met een knip, scheur en gekneusd stuitje. Ik was echt gesloopt en zat nog onder de medicatie. Nu, na een week, mag ik best zeggen dat het goed gaat. De hechtingen zijn mooi aan het helen, ik ben de pijnstilling af aan het bouwen, mijn temp en hartslag zijn stabiel en ik kan elke dag weer ietsje beter bewegen. Gisteren was even een mindere dag, heel veel spierpijn.
We hebben echt twee geweldige kraamverzorgsters! Via Geboortezorg Limburg! De eerste vier dagen heb ik een lieve vrouw gehad, de rest van de dagen nog een tweede lieve vrouw. We zijn extreem dankbaar voor alle hulp. Er is constant overleg tussen de kraamzorg, de verloskundigen, de lactatie kundige en onszelf. Ik voel me echt serieus genomen en dat vind ik echt fijn.
De bevalling moet nog wel een plekje gaan krijgen en soms ben ik mega emo. Ik weet dat dit mag en dan laat ik het ook even zo.
We hebben al bezoek gehad van mijn moeder en stiefvader (en zijn moeder) en een goede vriendin van mij. Dit was super gezellig, maar ook heel intensief. Daarom beperken we het nog even.
We bekijken het dag per dag, maar ik ben nu al een hele trotse mama! Wat een fijn gevoel als ik naar haar kijk, dan is alles weer oké!

Ik ben benieuwd naar de rest van jullie. Hoe gaat het? :)

Oja nog even een toevoeging; we hebben kraamzorg TM dinsdag. Gisteren is papa (van Zahra), ik weet even niet of ik vriend of ex-vriend moet zeggen (het is ingewikkeld), weer voor het eerst gaan werken na de kraamweek. Hij heeft zijn verlof gesplitst opgepakt en werkt nu dus 2 dagen in de week. De rest is hij hier. Hij doet heel hard zijn best en we proberen het zoveel mogelijk samen te doen. Op de momenten dat de kraamzorg weg is, ondersteunt mijn moeder mij nu nog heel veel. Dit vind ik prima, zolang ik zelf aan het herstellen ben. Deze week zal nog even zoeken zijn, de week erop wil ik haar hulp gaan afbouwen.
Hopelijk ben ik snel weer op de been en kan ik ook gaan genieten van ons eigen leventje. Alle hulp is welkom, maar om het even lekker zelf te doen is soms ook wel lekker.. denk ik nu (of denk ik dit verkeerd?) Haha.

@babymommaa
Knap dat je zo doorzet met de borstvoeding. Je hebt ook een zware bevalling gehad dus jouw lichaam zou eerst voor jouw herstel zorgen voordat het de volledige energie kan geven aan de productie van borstvoeding. Dat is wat mijn kraamzorg vertelde omdat ik veel bloed was verloren tijdens mijn bevalling. Hou ons maar op de hoogte hoe het gaat. Fijn dat je zoveel hulp krijgt nu, dan kan jij je richten op rust en herstel. Het klinkt alsof de papa van Zahra een hele fijne hulp is voor je. Hopelijk komen jullie er samen uit in de toekomst.

@update hoe het hier gaat:
Midas is nu twee weken oud en het gaat heel goed. Hij begint wat last te krijgen van krampjes in de nacht en soms overdag. Verder slaapt hij nog heel veel bij mij of in zijn wiegje beneden. Morgen komt het consultatiebureau op huisbezoek om hem te wegen en eerste afspraak in te plannen.

Ik heb Midas nog niet mee naar buiten genomen, voor in de tuin wil dat graag in de draagzak doen en voor nu vind ik hem gewoon nog zo klein. Morgen gaan we voor het eerst als gezin lekker een stukje wandelen, en nemen dan de kinderwagen mee. Ben benieuwd hoe ik me dan voel. Gelukkig hebben wij een grote tuin dus kon ik elke dag lekker even naar buiten. Verder merk ik dat de denkbeeldige navelstreng nog niet is doorgeknipt want wil de hele tijd in de buurt blijven van Midas, ook al heb ik de babyfoon aan buiten haha. Onze oudste zoon (wordt in juni 2 jaar) is wel wat ondeugender en probeert ons wat meer uit. Dat vinden we ook helemaal niet erg, gewoon iets duidelijker grenzen aangeven naar hem wat mag. Verder is het gewoon genieten met 2 van die kleine mannen in huis. Naar de baby is hij heel lief, hij begint zelfs mee te huilen als de baby huilt. Mijn man is in totaal een maand vrij dus we kunnen alles nog heerlijk verdelen. Daarom nog 0 stress gehad denk ik. Gaat wel veranderen als hij weer gaat werken, maar komt vast goed!

Heel verhaal ?. Benieuwd naar jullie ervaringen! En of er al iemand bevallen is. PM?.... ???

@babymommaaa volgens mij ben je hartstikke goed bezig als ik het zo lees! En het is zeker niet verkeerd om te denken dat het fijn is om het ook even allemaal zelf te doen. Wij hadden bijvoorbeeld ook in overleg uiteindelijk minder dagen kraamhulp gedaan omdat we ook behoefte hadden om gewoon alles zelf te doen. Dus ik begrijp je gedachtegang zeker.

Wat goed ook van jou en de vader van Zahra dat jullie ondanks jullie ingewikkelde relatie toch alles zoveel mogelijk samen proberen te doen. Hier is momenteel de werk/thuis verdeling ook dat mijn man circa 2 dagen in de week werkt. Dit doet hij zodat hij 100% krijgt betaald gedurende zijn verlof, anders zou dat 70% zijn.

Hallo,
Ik heb jullie berichten kort gelezen maar ga nog wel reageren..
Vandaag is onze zoon Thomas geboren.. hij weegt 3090 gram (40+1 geboren)?
We zijn nu nog in het ziekenhuis omdat zijn temp wat laag was (krijgt even hulp in de couveuse) maar zo een voeding en dan waarschijnlijk naar huis
Binnenkort even een uitgebreidere update, nu even genieten 

Terug
Bovenaan