April 2021 uitgerekend

Oh wauw wat is hij al lang zeg! Je kan denk ik al bijna door naar de volgende kledingmaat. In het begin is het zo schommelig, dan weer een goede periode, dan weer een moeizame huilerige periode. De regeldagen en sprongetjes die ze maken zijn ook zo veel in het begin. Ik zie dat ik bijna de eerste sprong nader, die begint ongeveer tussen de 4,5 en 5,5 weken.
 
Ja al die sprongetjes krijgen we ook weer. Ik ga het boek er maar weer bij pakken.Ja hij is heel lang! Zit boven de gemiddelde lijnen, maar zijn broer was bij de geboorte ool al 57cm en al 4755 gram. En een hele lange papa. Qua lengte t.o.v. gewicht zit hij op de min lijnen. Hij zit nu in maat 56.
 
Je hebt ook de "oei, ik groei" app. Hij kost wel 5 uur geloof ik. Ik vind hem heel fijn. Laat je precies zien voor jouw kindje wanneer je ongeveer een sprong kunt verwachten en het klopte bij mijn oudste altijd! Staat dan ook uitgelegd wat je mag verwachten tijdens de sprong en wat ze leren etc.
 
Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat het goed! Neelie slaapt super in de box beneden en dat geeft mij echt veel ruimte om me met de oudste bezig te houden! Vannacht heeft ze ook voor het eerst in haar eigen bedje geslapen (is in een cosleeper bij ons op de kamer). Ze slaapt in een ergococoon, een soort van ingebakerd, maar met iets meer bewegingsruimte voor de armpjes. Dat vindt ze fijn. Ze is maar voor 1 voeding gekomen vannacht en haar laatste voeding was om 9 uur 's avonds. Ben benieuwd hoe het de komende nachten gaat!
 
Oops daar ging mijn hele bericht pff.. nog maar eens dan:

Update: kuur en creme slaan aan. Toch morgen een echo voor het knobbeltje voor de zekerheid.

Zahra heeft inmiddels infacol, een warmteriem en speciale voeding voor de darmkrampen. Schijnt normaal te zijn allemaal.

We zijn maandag bij vrienden geweest met de baby. Ze heeft de hele tijd geslapen in de wagen. Toch merk ik wel dat ze op zo'n dagen moeilijker in slaap komt Ivm prikkels.

Hoe is het met jullie?
 
Hier de tweede dag gehad alleen met de jongens. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe echt goed afgaat :)! Ik vond het best spannend moet ik zeggen toen mijn man weer aan het werk moest. Hij had mij veel uit handen genomen en dan word je toch n beetje onzeker of je dat zelf ook allemaal tegelijk kan. Het antwoord is: het kan! Het gaat eigelijk allemaal wel vanzelf vind ik. Zolang er maar niet teveel moet en op de planning staat. Dat komt vanzelf wel.
En verder had ik beide keren al eten klaarstaan in de koelkast zodat ik niet ook nog moet nadenken wat te koken + bereiden.

Verder heb ik nog steeds wel last van het ontzwangeren qua hormonen. Beetje schommelend in mijn humeur op sommige dagen. Maar dat kan ook komen door slaapgebrek. Zijn er bij jullie ook kindjes die het liefst de hele nacht óp je liggen? Dit ken ik niet van mijn oudste en ik doe het ook liever niet. Nu alleen als het bijna tijd is om wakker te worden bijv. Maar als ik hem dan weer neerleg in de cosleeper slaat hij gelijk aan met allerlei harde geluidjes (hij huilt niet)

Benieuwd hoe het met jullie allemaal is!


 
Ik ben weer bij gelezen. Ik kan op de een of andere manier niet reageren met mijn telefoon.
Onze zoon is alweer bijna 4 weken oud. Het is een heerlijk tevreden mannetje. Na beide flinke griep te hebben gehad groeit ie inmiddels weer goed. Mama's slagroomfabriek werkt dus goed! 'S Nachts komt ie meestal nog elke 4 uur, maar slaapt daarna meestal wel vrij snel weer in, dus wel goed te doen zo. Ga wel geregeld 's avonds om 20u naar bed, niet heel gezellig maar wel beter vol te houden zo. 
Ik ben twee dagen in de week alleen met beide kinderen. Ben soms drukker met mijn dochter van bijna 2 dan met de jongste. Die dagen komt er niet veel uit handen en laat ik de boel maar de boel. Als iedereen op tijd te eten krijgt en op bed ligt ben ik tevreden haha. 'S Avonds doet mijn man gelukkig nog het nodige.
Nog meer dames die ervaring hebben met een sub totaal ruptuur? Vond de eerste 2 weken reuze mee vallen. Nu toch wel meer klachten, zijn wel 'normale' klachten aldus de bekkenfysio maar valt me toch nog wel tegen. Kan nog maar korte stukjes wandelen, tillen vermijden en de huishouding grotendeels uit handen geven. Ben soms onzeker of het allemaal nog wel goed komt daar beneden. Ze zeggen van wel alleen kost het veel tijd.
 
@babymommaaa wanneer krijg je de uitslag van de echo?


@LizaJcbs fijn dat je een goede tweede dag alleen met de kids had! Eten alvast klaar hebben staan op zulke dagen zou ik eigenlijk ook moeten doen. Hier doen we eerlijk gezegd iedere dag boodschappen. We hebben geen auto dus weekboodschappen zit er voor ons niet in. Nu met de kinderwagen zou ik eigenlijk wel voor meerdere dagen boodschappen kunnen doen mits er geen al te grote dingen bij zitten, zoals pakken luiers, daar vlieg ik toch doorheen haha.
 
Terug
Bovenaan