April 2021 uitgerekend

Om de hoeveel uur drinken jullie kindjes overdag en snachts en hebben jullie een vast schema op voeden op verzoek? Hier voed ik op verzoek en dat is meestal wel om de 3 uur of 3,5 uur en hij is nu 4,4 weken oud. Kan mij van mijn dochter ook niet meer herinneren wanneer de nachten wat ruimer werden. Ik hoop binnenkort, zou lekker zijn. Want ook al went het aan de ene kant wel dat je er een paar keer per nacht uit moet, het breekt je wel gewoon op.


@junidochter groot gelijk heb je dat je lekker vroeg naar bed gaat. Ik ga meestal na de laatste fles van de avond slapen. Ik vind het namelijk erg ontspannen om in de avond nog even languit met een kopje thee iets te kijken. Al is hier niet iedere avond tijd voor, ligt er maar net aan of Eli wel of niet goed slaapt.
 
Wooh het was even rustig op het forum, maar nu ineens toch heel wat berichtjes. Hier onrustige dagen gehad. We hadden een heerlijk lief en tevreden mannetje met een redelijk vast schema met 1 voeding in de nacht. Helaas gaat het steeds minder goed. De laatste 3 nachten hebben we of tot de nachtfles of juist na de nachtfles ellende gehad en dus maar max 3 uurtjes geslapen.
Sinds dinsdagmiddag na elke fles heel onrustig en huilen en dus ook bijna niet slapen. Vandaag infacol en jbp gehaald en de osteopaat gebeld. Daar kon ik vanmiddag gelijk terecht. Nu hopen dat het weer wat beter gaat. Vrijdag moet ik naar de huisarts terug voor zijn naveltje. Dus als het niet beter gaat dan wil ik dit ook bespreken. We moeten trouwens antibiotica zalf smeren op zijn navel. Dus lekker wat zorgen.

Jasmijn bij onze 1e heb ik alle voedingen etc opgeschreven. Met 5 weken sliep hij de nacht door. We maakten hem toen wel om 11 uur wakker voor een fles als hij niet de avond huilde en dan kwam hij om een uur of 7. Dat zie ik nu overigens niet gebeuren.
S nachts kijk ik gewoon wanneer hij komt. Normaal laat hij er dan ongeveer 4 uur tussen. Dus 11 uur een fles en dan komt hij tussen 3 en 4 en dan tussen 7 en 8. Overdag kijk ik een beetje of hij slaapt en dan soms een fles met 2.5 uur als er bij een andere fles langer tussen zat. Ik wil namelijk wel altijd tussen half 11 en 11 uur s avonds uitkomen.
 
@junidochter; geen ervaring mee. Zelf wel wat gescheurd, maar niet te erg. Daardoor wel wat bekkenbodemklachten nu, maar de verloskundige zei dat dit snel beter zou worden en binnen 3 maanden echt helemaal over zou moeten zijn. Ze gaf wel aan dat ik 2 keer op een dag bekkenbodemspieren moest trainen.

@jippie: hier nu een baby die voor nu (even afkloppen) in haar eigen bed slaapt en sinds een paar nachten in de nacht 6 uur achter elkaar pakt (nog een keer afkloppen). Ik hoop dat het zo blijft, maar mijn eerste was echt een andere baby. Heb maanden met hem in mijn armen geslapen en met 6 maanden had hij nog 7 of 8 voedingen op een dag omdat hij in de nacht elke 2 a 3 uur kwam. Achteraf gezien ging de bv toen niet goed en dat lijkt nu veel beter te gaan. Hier hielp toen tot 4 maanden in meer of minder mate: slapen in een ergococoon, bedje goed verwarmen met een kruik en bij het neerleggen in het bedje druk op het buikje houden bij het neerleggen en heel geleidelijk neerleggen, dan was de overgang van liggen tegen je aan naar bedje niet ineens heel groot. Misschien heb je er wat aan? En je slaap pakken wanneer kan. Ik ging toen vaak slapen tussen 8 en 11 bijvoorbeeld en dan had mijn man ons zoontje bij zich. Zodat ik die uurtjes aan slaap alvast kon pakken.
Hier al wel even alleen geweest met de twee kinderen en dat gaat wisselend, maar heb er wel vertrouwen in dat ik het kan!
 
@ Esty wauww lekker al 6 uur tussen de flessen s nachts.
Hij sliep al netjes in zijn eigen bed, maar de afgelopen 3 dagen dus maar na 1 fles. Hij had teveel pijn denk ik. Gisterenavond gestart met jbp en infacol maar hij sliep nu weer goed en zonder problemen dus de middeltjes lijken te helpen. Zijn flessen zijn nu ook veel eerder leeg. We hebben nu speen 2 want bij speen 1 komt de jbp niet door de speen. Maar nu lag hij vannacht met 35 min weer in zijn ipv na een uur. Het lijkt de goede kant op te gaan.
 
@Jippie welke jbpm gebruik jij? Ik had nutriton maar mee gestopt door diaree en vandaag andere gekocht van holland and barrett. Dacht ik geef een puurdere variant een kans, even komende dagen afwachten. Heb daarbij wel het ventiel uit de dr brown fles moeten halen, maar nu wel t idee dat die speen vacuüm zuigt omdat die hem af en toe los laat en dan hoor je van dat gepruttel zeg maar. Welke fles gebruik jij? Als deze variant van jbpm wel goed valt dan misschien maar opzoek gaan naar een andere fles.
 
@Liza; yes herkenbaar, hier hebben we ook zo'n lekkere knuffelbaby. Is overdag leuk, maar snachts niet haha..

@Junidochter; knip, scheur en stuitje gekneusd. Dus na bijna 4 weken nog altijd aan de paracetamol, diclofenac en andere medicijnen. Ik heb pas met 7.5 week de controle bij de vk, dus ik ga denk ik na het weekend toch even schakelen met de bekkenfysio.

@Jasmijn: meteen gekregen. De verstopte melkklier hebben ze leeg gezogen. Ik krijg wel een verlenging van de kuur (nog geen idee hoe lang) en ik moet binnen 6 weken terug als de klachten niet beter worden en als de knobbel niet weg gaat. Maar zo lang ga ik niet wachten natuurlijk.

@Jasmijn: elke 3/4 uur. Overdag maak ik haar echt wakker om de 4, snachts laat ik haar soms een uurtje langer liggen. Ze slaapt nog niet echt door (hoeft ook niet, ze is pas bijna 4 weken). We hopen wel dat ze snel stopt met spugen. Dit zal wel komen door de nieuwe voeding. We zijn over gegaan van gewone Kruidvat voeding naar extra care ivm krampjes. Het consultatiebureau komt maandag even extra wegen en de week erna hebben we onze eerste afspraak daar op locatie.

Jullie al bij het consultatiebureau geweest?
 
Jasmijn ik gebruik de jbp van Kruidvat. Hier ook nu dunnere ontlasting. Had ik bij de oudste geen last van. Het is ook de vraag of dit van de jbp komt. Vandaag voor zijn navel weer bij de huisarts geweest en die heeft ons een middeltje gegeven. Zij gaf aan dat de diarree kan komen doordat hij eerst harde ontlasting had en dit er soort langs gaat. We gebruiken de browns flessen. Wij hebben er gewoon een 2 speen op gezet dus dat kun je misschien nog proberen. Af en toe schrokt hij er een klein beetje mee maar ik hou de fles dan iets horizontaler of stop eventjes.

Babymomma hoeveel flessen geef jij dan per dag? En hoeveel ml?
Ik ben van de week op het cb geweest ja. Over 2 weken heb ik een afspraak gemaakt voor wegen en meten en dat ga ik dan vaker doen. Ik heb namelijk met 3 maanden pas de volgende afspraak. Met 2 maanden telefonisch.
 
@Jippie:
7 voedingen om de 3/4 uur. 100 cc per keer.
Ze is nu bijna 4 weken en zal rond de 3800 Gr. wegen schat ik nu. Consultatiebureau zei dat ze voor haar leeftijd/gewicht 80-120 mag hebben per keer.
 
Terug
Bovenaan