April 2021 uitgerekend

Even niet heel actief geweest. Het zijn heftige weken zo die eerste weken..

@jippie: wat fijn dat jullie weer thuis zijn!
@pm: wat heftig allemaal, heel veel kracht en sterkte gewenst!
 
@Jasmijn; hier zijn ze gisteren extra komen wegen, omdat ik me af vroeg of ze wel genoeg binnen krijgt door een toename met spugen..
Ze was bij de geboorte 3240 gram en nu al 4105 gram. Lekker bijgekomen dus! Ze krijgt dus nu ook wat meer cc per voeding.
We zaten op 7x en dan om en om 90+3 en 120+4. Nu proberen we 6 voedingen om de 4 uur aan te houden (nacht op verzoek) en dan 120+4 per keer. Hiermee bedoel ik dus 120 cc water met 4 schepjes. Zo uit mijn hoofd 135 cc dacht ik. Ze hoeft dit niet op te drinken, het mag wel.
Ik hoop dat ze minder gaat spugen als we langer met de voeding bezig zijn, we zijn nu een week met gemengde voeding bezig en ik schat over een dag of 2 volledig met de nieuwe (Kruidvat extra care 1).

Ervaringen met het teruggeven van voeding/spugen en tips?
 
Fijn dat het beter gaat Jippie! En idd, als je tips hebt voor onrustig baby's, graag!
Vraagje voor de moeders met meer kindjes; hoe doen jullie het als je alleen bent en je wilt de baby boven op bed leggen?
Hier werd de eerste week goed geslapen in de box, maar sinds een paar dagen is dat echt een beetje een strijd en kwam het er soms op neer dat ze tussen twee voedingen bijna niet had geslapen. Op bed in het donker en zonder een vrolijk peuter om zich heen, doet ze het veel beter.
Nu met mijn man in de buurt kan de tijd nemen om haar rustig op bed te leggen en nog een tijdje over het bolletje te aaien als dat nodig is (niet altijd, maar soms wel een minuut of 5 tot 10). Als hij er straks niet is heb ik ook nog een rondrennende peuter en ben ik bang dat ik die rust niet goed kan creeren. Alle tips zijn welkom!
 
@babymommaaa wat wij doen is zo rechtop zittend mogelijk voeden, goed laten boeren en eigenlijk zo min mogelijk laten liggen als hij wakker is. Het hoofdeinde van zijn bedje hebben we ook wat verhoogd zodat hij als het waren met een lichte helling slaapt. Johannesbroodpitmeel hielp hier trouwens wel tegen het spugen alleen ons kindje kreeg daar erge diaree van dus is voor ons geen optie, wie weet jouw kindje niet. Helaas zitten in vrijwel alle anti-reflux voedingen jbpm, het cb had nog wel een andere gevonden waarin een ander verdikkingsmiddel zit maar die is alleen online te bestellen best erg duur dus moeten even kijken of we dat willen proberen of hopen dat het niet al te lang duurt voordat de reflux minder wordt. Ondanks dat hij veel spuugt (iedere keer een nat bed en kleren) groeit hij gelukkig wel goed.


@Esthy ik weet even niet meer hoe oud jouw oudste kindje is, maar ik mijn oudste kan wel even zelfstandig spelen (kleuren, kleien, puzzelen etc) en anders dan sja zet ik toch die tv even aan zodat ik rustig en alleen de baby naar bed kan doen. Ze is inmiddels gewend dat het soms gewoon wat langer kan duren dat mama met de baby boven is.
 
Was iemand van jullie nou laatst naar een osteopaat geweest met haar kindje? Ik ben benieuwd voor welke klachten je ging, wat ze doen en of het geholpen heeft. Zo ja, met hoeveel behandelingen.

 
@Jasmijn:
Ik voed haar meestal terwijl ze verhoogd op een kussen ligt met haar hoofd. Maar het hoofdeinde ietsje verhogen is misschien wel een goed idee.
Ik laat haar inderdaad regelmatig boeren tijdens en na het voeden. En we lopen meestal daarna nog even wat rondjes met haar op de schouder of we leggen haar nog even op de borst.

Misschien herkenbaar voor jullie: we zitten nu op ruim 4 weken. Ze doet het echt goed en is echt geen lastige baby, maar ze slaapt wel vrij lastig tussen sommige voedingen in. Soms lijkt het wel alsof ze zich verzet tegen de slaap en wil ze alleen maar op ons liggen. Als we haar dan neerleggen begint ze te huilen. Papa kan haar goed laten huilen, mama kan dit minder. Vooral snachts vind ik het lastig om haar te laten huilen. Hoe doen jullie dit? Iemand handige tips? Ik las gister over een speciale methode die je in stapjes kunt toepassen, maar misschien hebben jullie wat losse tips..
Ik weet dat het allemaal maar proberen is, maar als controlfreak is dit soms erg lastig haha..
 
@ jasmijn: bedankt voor de tips! Hij is nu net 2 jaar en kan op zich zelfstandig spelen, maar als ik naar boven ga, wil hij mee. Heb vandaag even wat meer speelgoed op zijn kamertje gezet in de hoop dat hij daar dan gaat spelen en anders idd misschien maar een filmpje kijken ofzo! Merk dat ik ze gewoon graag allebei samen op dezelfde verdieping heb om een beetje controle te houden! Misschien wat meer loslaten....
Ik ben nooit met zo'n kleine baby bij de osteopaat geweest, maar wel met ons zoontje toen hij een maand of 11 was. Dit vanwege slecht in slaap vallen en slecht doorslapen. De osteopaat vond spanning in zijn lichaampje en op zijn hoofdje en dacht dat het kwam door de bevalling. Na drie behandelingen was het echt heel veel beter! Echt beste beslissing ooit!
 
@babymomma. Echt super persoonlijk, dus doen waar jij je goed bij voelt, maar ik vind 4 weken nog een beetje jong om bijvoorbeeld in stapjes te laten huilen. En net als jij kon ik het ook niet zo goed aan om de baby zo te laten huilen, dan zat ik zelf bijna mee te huilen. Hier hielp bij mijn zoontje niet zoveel, maar de ergococoon had wel redelijk succes (soort van inbakeren, maar dan met iets meer vrijheid. De manier van het op bed leggen kan ook helpen. Eerst het kontje in bed en handen op buikje en rug en een beetje druk uit oefenen op het buikje, zodat ze het voelt alsof ze nog tegen je aan ligt, en dan langzaam neerleggen.
Ik las in een boek dat de beste tijd in de eerste maanden om te werken aan het slapen tussen 2 en 4 maanden is. Voor twee maanden zijn baby's nog een beetje te jong en na 4 maanden komen ze vaak in een slaapregressie.
 
Terug
Bovenaan